Flyover: Στις 22 Μαΐου η εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης του έργου στο ΣτΕ
Διαβάζεται σε 3'Στις 22 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση του ΣτΕ για την αίτηση ακύρωσης του Flyover, την οποία κατέθεσαν φορείς και σύλλογοι της πόλης.
- 12 Απριλίου 2024 15:28
Στις 22 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί η συζήτηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας για την αίτηση ακύρωσης του Flyover, την οποία έχει καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων του Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών, η Επιτροπή Προστασίας Σέιχ Σου και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης.
Το ελληνικό δημόσιο διά του υπουργείου Περιβάλλοντος κατέθεσε συμπληρωματικά στοιχεία στον φάκελο, αλλά ο εισηγητής έκρινε πως χρειάζεται επιπλέον στοιχεία και περισσότερο χρόνο προκειμένου να έχει πλήρη εικόνα του θέματος.
Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο ότι η αίτηση αναστολής των Συλλόγων θα συζητηθεί μία ημέρα νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, δηλαδή, την ερχόμενη Τρίτη 16 Απριλίου, η οποία φαίνεται πως θα είναι η πιο κρίσιμη μέχρι σήμερα δικαστική απόφαση για την τύχη του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι με προσωρινή του διαταγή του ΣτΕ αποφάσισε πριν από λίγες μέρες την αναστολή των εργασιών για την κατασκευή του Flyover.
Έργο αποζημιώσεων και εκλογών
Η αναστολή των εργασιών που διέταξε το ΣτΕ, παρ’ ότι θα διακόψει κάθε εργασία στο δάσος και στον περιφερειακό, δε θα επηρεάσει ούτε κατ’ ελάχιστον την κίνηση στους δρόμους. Στην παρούσα φάση έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες που περιελάμβαναν την αποξήλωση κωλώνων. Οι εργασίες αυτές έχουν δημιουργήσει μια μη αναστρέψιμη συνθήκη 2+2 λωρίδων, από εκεί που επρόκειτο για 3+3, με τους οδηγούς να πρέπει για κάποια χιλιόμετρα να κινούνται με 60 χλμ/ώρα, σε έναν περιφερειακό, φαινομενικά, ταχείας κυκλοφορίας.
Το έργο μπορεί να ξεκίνησε στις 10 Νοεμβρίου, αλλά η πρόβλεψη ήταν να ξεκινήσει 5 μήνες πριν, στις 16 Ιουνίου 2023. Έτσι η ανάδοχος εταιρεία Κεδρηνός Λόφος, που αποτελεί την εταιρεία ειδικού σκοπού που ιδρύθηκε από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, μετρούσε ήδη την πρώτη αποζημίωση πριν καν ξεκινήσουν οι εργασίες. Το γεγονός γνωστοποιήθηκε με απόφαση στη Διαύγεια στις 7 Φεβρουαρίου 2024, και αναμένεται να ανακοινωθεί το ποσό της αποζημίωσης. Η εταιρεία θα αποζημιωθεί και με την αναστολή των εργασιών που διέταξε το ΣτΕ, εφόσον προκύψει ότι η καθυστέρηση αυτή δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα της αναδόχου εταιρείας.
Οι αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου φαίνεται πως ήταν η αιτία που ανεστάλη η έναρξη των εργασιών τον Ιούνιο του 2023, ώστε οι υποψήφιοι να μην υποστούν το πολιτικό κόστος της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Μετά τις εκλογές τον Οκτώβριο του 2023, το έργο ξεκίνησε και ο Απόστολος Τζιτζικώστας συνεργάστηκε με τον Στέλιο Αγγελούδη, αντιμετωπίζοντας το FlyOver σαν πρόβλημα και όχι σαν έργο πνοής. Η δημοτική αρχή είχε παρουσιάσει 11 μέτρα τον Φεβρουάριο, πολλά από τα οποία έχουν εφαρμοστεί.
Σήμερα στο πολιτικό σκηνικό, οι ευρωεκλογές πλησιάζουν τον Ιούνιο, και οι πολίτες της Θεσσαλονίκης φαίνονται δυσαρεστημένοι από την κατάσταση στους δρόμους. Μια σύσκεψη που έλαβε χώρα στις 19 Φεβρουαρίου στη Θεσσαλονίκη, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών – Σταϊκούρα και Ταχιάου – δεν οδήγησε σε νέα δεδομένα, με το κλίμα να μην είναι το αναμενόμενο και να ανταλλάσσονται ατάκες κυκλοφοριακού περιεχομένου. Ακολούθησε ένα δημοτικό συμβούλιο με ειδικό θέμα συζήτησης το FlyOver, στις 27 Φεβρουαρίου.
Εκεί βρέθηκαν αρκετοί πολίτες για να συζητήσουν με έναν εκπρόσωπο του κεντρικού κράτους. Εντούτοις, άκουγαν τον Νίκο Ταχιάο να μιλά για παλαιοημερολογίτες που δεν κατοικούν μόνο στην Κόρινθο, αλλά απ’ ότι φαίνεται και στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.