Παραδίδεται σήμερα ο Ε65 από Λαμία μέχρι Ξυνιάδα
Διαβάζεται σε 3'Το 2026 σύμφωνα με στελέχη της Κεντρικής Οδού και της ΤΕΡΝΑ εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα 45 χιλιόμετρα από την Καλαμπάκα μέχρι το Κηπουργείο Γρεβενών όπου ο δρόμος θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό.
- 23 Απριλίου 2024 07:01
Όταν το μακρινό 2006 προκηρύχθηκε ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας γνωστότερος ως Ε65, κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί πως θα προχωρούσε η υλοποίηση του.
Με την σημερινή παράδοση των δύο τμημάτων, ο Ε65 παύει να είναι ο τυφλός αυτοκινητόδρομος της χώρας καθώς συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης. Πλέον ο δρόμος ξεκινά από τον κόμβο Ανθήλης πριν από την Λαμία και ολοκληρώνεται στην Καλαμπάκα, έχοντας 136 συνεχόμενα χιλιόμετρα.
Σήμερα θα εγκαινιαστεί ο δρόμος παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου αλλά και άλλων πολιτικών και φορέων της ευρύτερης περιοχής.
Σε εμπορική λειτουργία -δηλαδή να ανοίξει για τα οχήματα- αναμένεται να τεθεί μέχρι το βράδυ καθώς θα χρειαστούν κάποιες ώρες για να ξεστηθεί ο χώρος της τελετής εγκαινίων που βρίσκεται κοντά στη Σήραγγα Όθρυος.
Ο οδηγός θα μπορεί να μπαίνει στον αυτοκινητόδρομο να περνά δυτικά από την πόλη της Λαμίας, να προσεγγίζει και να περνά από την περιοχή Λιανοκλαδίου, Καρπενησίου, και από τις πόλεις του Δομοκού, των Σοφάδων της Καρδίτσας, των Τρικάλων και να καταλήγει μέχρι την Καλαμπάκα.
Το 2026 σύμφωνα με στελέχη της Κεντρικής Οδού και της ΤΕΡΝΑ εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα 45 χιλιόμετρα από την Καλαμπάκα μέχρι το Κηπουργείο Γρεβενών όπου ο δρόμος θα συνδέεται με την Εγνατία Οδό.
Στο νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα έχει παραδοθεί από το 2020 ένα τμήμα 14,2 χιλιομέτρων από τον κόμβο της Ανθήλης πριν την Λαμία (στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη) μέχρι τον κόμβο Καρπενησίου και τώρα παραδίδονται επιπλέον 18,2 χιλιόμετρα μέχρι την περιοχή της Ξυνιάδας όπου ο νέος δρόμος θα “κουμπώσει” με το υφιστάμενο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα.
Στα Τρίκαλα επίσης παραδίδεται ένα νέο τμήμα 24,7 χιλιομέτρων που θα συνδέσει τον Ε65 με το μεγάλο τουριστικό και θρησκευτικό προορισμό της Καλαμπάκας. Μεγάλοι κερδισμένοι θα είναι και όλοι οι υπόλοιπο τουριστικοί προορισμοί στους Νομούς Καρδίτσας και Τρικάλων καθώς η απευθείας σύνδεση με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης (ΑΘΕ) πιστεύεται πως θα λειτουργήσει καταλυτικά για τις παραπάνω περιοχές.
Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο στο νότιο τμήμα αποτελεί η Σήραγγα Όθρυος μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων η οποία αποτέλεσε και μια σημαντική πρόκληση κατά την διάρκεια της κατασκευής. Με την λειτουργία της θα είναι μια από τις 10 μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας.
Μετωπικά διόδια προβλέπονται στον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου (νότιο τμήμα) καθώς και δύο πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων στον Ανισόπεδο Κόμβο Τρικάλων και στον Ανισόπεδο Κόμβο Καλαμπάκας (βόρειο τμήμα). Μελλοντικά απομένει να λειτουργήσει ο μετωπικός Σταθμός Διοδίων στην Οξύνεια και ο πλευρικός Σταθμός Διοδίων στον Α/Κ Αγιοφύλλου – Καρπερού αμφότεροι στο βόρειο τμήμα Καλαμπάκα-Εγνατία που παραμένει υπό κατασκευή.
Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) πέρα από τις Σοφάδες που ήδη λειτουργεί, θα λειτουργήσει το 2025 ακόμα ένας, στην περιοχή του Λειανοκλαδίου στο νότιο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα ενώ λίγο πιο βόρεια θα υπάρχει 1 αμφίπλευρος Χώρος Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC). Στο βόρειο τμήμα ΣΕΑ θα λειτουργήσει μελλοντικά στην περιοχή Ράξα Τρικάλων, πιθανότατα όταν ολοκληρωθεί και το βόρειο τμήμα. Την λειτουργία και συντήρηση του δρόμου αναλαμβάνει η Κεντρική Οδός Α.Ε. Αναθέτουσα Αρχή του Ε65 είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.