Μετρό Θεσσαλονίκης: Κινητικότητα για τον Σταθμό Μετεπιβίβασης στην Νέα Ελβετία
Διαβάζεται σε 3'Για να μπορέσει να προχωρήσει η κατασκευή του Σταθμού Μετεπιβίβασης χρειάστηκε να περάσει από την Βουλή των Ελλήνων άρθρο-νομοθετική ρύθμιση, που ετοίμασαν από κοινού ΟΣΕΘ και δήμος Θεσσαλονίκης, για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου.
- 29 Απριλίου 2024 13:53
Με αντίπαλο τον χρόνο προχωρά η υλοποίηση για τον Σταθμό Μετεπιβίβασης για το Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς ένας μεγάλος συγκοινωνιακός κόμβος προβλέπεται να γίνει ο σταθμός Νέα Ελβετία. Με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προχωρά η χρηματοδότηση του έργου με τίτλο «Συνοδά υποστηρικτικά έργα του Σταθμού “Νέα Ελβετία” του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης». Το ποσό το οποίο απαιτείται για τα έργα ανέρχεται σε 13,5 εκατ. ευρώ.
Να θυμίσουμε πως έχει προχωρήσει παράλληλα και η διαδικασία της Περιβαλλοντικής Μελέτης, για να οριστικοποιηθεί η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η δημοπράτηση των απαραίτητων έργων θα κλείσει μια από τις τελευταίες εκκρεμότητες για την σύνδεση της γραμμής του Μετρό με το ευρύτερο συγκοινωνιακό σύστημα της Θεσσαλονίκης. Η βασική γραμμή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία, προβλέπεται σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να τεθεί σε εμπορική λειτουργία τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Αναθέτουσα Αρχή του έργου θα είναι η Ελληνικό Μετρό η οποία ανέλαβε την υλοποίηση του έργου λόγω της μεγάλης εμπειρίας που διαθέτει καθώς έτσι θεωρείται πως θα τρέξει πιο γρήγορα ο διαγωνισμός. Πρόκειται για συνοδά έργα του Μετρό που περιλαμβάνουν την ευρεία διαμόρφωση του χώρου πάνω από τον σταθμό.
Για να μπορέσει να προχωρήσει η κατασκευή του Σταθμού Μετεπιβίβασης, χρειάστηκε να περάσει από την Βουλή των Ελλήνων άρθρο-νομοθετική ρύθμιση, που ετοίμασαν από κοινού ΟΣΕΘ και δήμος Θεσσαλονίκης, για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου και έτσι, την κατασκευή του προαναφερόμενου σταθμού.
Η κατασκευή του σταθμού μετεπιβίβασης αστικής συγκοινωνίας, καθώς και η υλοποίηση και η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου στη Νέα Ελβετία, θα προσδώσει νέα αξία και μεγάλη σημασία στην περιοχή, αναδεικνύοντας τη λειτουργία της, ως κόμβου αστικών συγκοινωνιών της πόλης.
Έτσι θα διευκολύνεται η πρόσβαση των χρηστών του συγκοινωνιακού συστήματος στον τερματικό σταθμό «Νέα Ελβετία», της βασικής γραμμής του μετρό, αναβαθμίζοντας έτσι τη νοτιοανατολική περιοχή της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο που καθορίζεται από τους κανόνες και τις απαιτήσεις της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει, στον τερματικό σταθμό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ θα δημιουργηθεί ένας πολυτροπικός σταθμός μετεπιβίβασης για αστικά και πιθανόν και ΚΤΕΛ. Θα συνδυαστεί παράλληλα με την διάνοιξη της οδού Μ. Ψελλού στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Θεσσαλονίκης-Μουδανιών έως την οδό Παπαναστασίου.
Στην περιοχή θα πρέπει να ολοκληρωθούν και οι απαλλοτριώσεις οι οποίες είναι απαραίτητες καθώς ο χώρος των περίπου 12 στρεμμάτων που θα κατασκευαστεί ο Πολυτροπικός Τερματικός, έχει διαφορετικούς ιδιοκτήτες αν και τμήμα της έκτασης έχει προ ετών απαλλοτριωθεί.
Στο Μετρό Θεσσαλονίκης, ο νέος αυτός Σταθμός Μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία θα συγκεντρώνει πλήθος μέσων μεταφοράς. Εκεί θα βρίσκεται ο τερματικός σταθμός του της γραμμής 1 του Μετρό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ ενώ θα τερματίζουν και λεωφορειακές γραμμές από την ευρύτερη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα προβλέπεται και η εγκατάσταση σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά λεωφορεία στο μέλλον.
Χώροι θα υπάρχουν και για τα ταξί, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και η κατασκευή χώρου στάθμευσης οχημάτων (park and ride) πλησίον της οδού Μ.Ψέλλου. Θα είναι χωρητικότητας 500 θέσεων ενώ θα είναι προσβάσιμο από την οδό Ψελλού, αλλά και από την οδό καθ. Ευρυγένη.