Δωρεάν στην πόλη τη M. Τρίτη 30 Απριλίου – 5 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο
Διαβάζεται σε 6'Προτάσεις και εκδηλώσεις με δωρεάν είσοδο και ευκαιρίες για βόλτες στην Αθήνα χωρίς πορτοφόλι τη Μεγάλη Τρίτη 30 Απριλίου.
- 30 Απριλίου 2024 06:47
Προτείνουμε ενδιαφέρουσες δωρεάν βόλτες για τη Μεγάλη Τρίτη 30 Απριλίου., σε ποικίλες εκδηλώσεις, συναντήσεις και εικαστικά δρώμενα, που πραγματοποιούνται στην πόλη από πολιτιστικούς οργανισμούς, γνωστές γκαλερί και φορείς.
Ιδού μερικές ευκαιρίες να ψυχαγωγηθείς σήμερα με δωρεάν είσοδο.
Θρήνου ηχώ: Mία φωνητική εξερεύνηση
2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Τη Μεγάλη Τρίτη 30 Απριλίου στο Παλαιό Χρηματιστήριο η υψίφωνος Νίκη Λαδά και ο δεξιοτέχνης της ηλεκτρονικής μουσικής Αλεσσάντρο Φιορντελμόντο παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα έργων για φωνή και ηλεκτρονικά που εξερευνούν φωνητικές εκφράσεις έντονων συναισθημάτων, προκαλώντας έτσι μια αίσθηση ενδοσκόπησης και συναισθηματικού βάθους, ενώ παράλληλα δημιουργούν γέφυρες με τον κόσμο της θλίψης και του θρήνου.
Έναρξη στις 18.00 & 21.00 και είσοδος ελεύθερη χωρίς προκρατήσεις, με σειρά προτεραιότητας.
Δωρεάν Μακάριοι οι μαστοί οι ουκ εθήλασαν…
2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Στον Ιερό Καθολικό Καθεδρικό Ναό Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη τη Μεγάλη Τρίτη θα λάβει χώρα η Οδός του Μαρτυρίου ή αλλιώς Πορεία του Σταυρού (Via crucis), μία προσκυνηματική διαδρομή που αποτυπώνει στη μνήμη των πιστών την πορεία του Χριστού από το Πραιτώριο μέχρι τον Πανάγιο Τάφο. Αυτή τη διαδρομή μπορεί να την κάνει κάποιος κυριολεκτικά στην Ιερουσαλήμ ή άλλους διαμορφωμένους τόπους λατρείας, αλλά συνηθίζεται να έχει και καθαρά συμβολικό χαρακτήρα, με τους πιστούς, ακολουθώντας την εικονογραφία ή την αφήγηση, να έχουν την ευκαιρία να προσευχηθούν και να διανύσουν πνευματικά τον δρόμο προς τον Γολγοθά και τη Σταύρωση.
Στις δεκατέσσερις ενδιάμεσες Στάσεις που η παράδοση της Δυτικής Εκκλησίας έχει καθιερώσει αναφέρεται η όψιμη σύνθεση Via crucis του Φραντς Λιστ για σολίστ, μικτή χορωδία και εκκλησιαστικό όργανο. Στην προσέγγιση του αρχιμουσικού Μάρκελλου Χρυσικόπουλου, το έργο, σε μεταγραφή του Πάνου Ηλιόπουλου για σολίστ, κλαρινέτο, δύο πληκτροφόρα και κουιντέτο εγχόρδων, συνομιλεί με το ομώνυμο ποίημα του Πωλ Κλωντέλ και τα άλλα κείμενα που διαβάζει η ηθοποιός Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.
Είσοδος ελεύθερη χωρίς προκρατήσεις, με σειρά προτεραιότητας.
Ο ανθός και η ευωδιά του
2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Το νέυ και τα τύμπανα είναι όργανα της οθωμανικής μουσικής παράδοσης, αλλά και της σούφι λατρευτικής πρακτικής και τελετουργίας των Μεβλεβί Δερβίσηδων, του μυστικιστικού ισλαμικού τάγματος που ιδρύθηκε στο Ικόνιο τον 13ο αιώνα. Το νέυ, το καλαμένιο πνευστό συμβολίζει τη ζωή, τη γέννηση, τη θεία πνοή που εμψυχώνει τα πάντα, ενώ τα κρουστά δίνουν τον απαραίτητο ρυθμό για τον στροβιλισμό, την αναζήτηση και τελικά την πνευματική, απόλυτη ένωση με το θείο.
Τγη Μεγάλη Τρίτη στο Φετιχιέ Τζαμί (στις 17.00, 18.00 & 19.00) τέσσερις μουσικοί (Χάρης Λαμπράκης νέυ,Νίκος Παραουλάκης νέυ, Νεκτάριος Σταματέλλος νέυ, Νίκος Σιδηροκαστρίτης τύμπανα) θα ερμηνεύσουν οργανικές συνθέσεις από τη σπουδαία παράδοσης της οθωμανικής, αλλά και σούφι μουσικής παράδοσης, καθώς και ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς.
Δωρεάν έκθεση στο φουαγιέ του Μουσείου Ακρόπολης
Με την ευκαιρία των 200 χρόνων από τον θάνατο του λόρδου Βύρωνα, το Μουσείο Ακρόπολης τιμά τη μνήμη του με μια μικρή, συμβολική έκθεση, που σχετίζεται με την αρπαγή των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα από τον λόρδο Έλγιν.
Τα τελευταία λόγια του λόρδου Βύρωνα πριν πεθάνει λέγεται ότι ήταν για την Ελλάδα: “…της έδωσα τον καιρό (τον χρόνο) την υγεία μου, την παρουσία μου και τώρα της δίνω τη ζωή μου. Τι μπορούσα να κάνω περισσότερο;”
Κι όμως, όπως φανερώνει η μικρή παρουσίαση στο φουαγιέ ισογείου του Μουσείου Ακρόπολης, ο Βύρωνας άφησε πίσω κάτι απρόσμενο, που συμβάλλει εύγλωττα και δυναμικά στην επιχειρηματολογία για την επιστροφή και την επανένωση των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα. Πρόκειται για το διαβατήριο του Βύρωνα, ένα πραγματικό σουλτανικό φιρμάνι, που του επέτρεπε να ταξιδέψει στα εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Το φιρμάνι-διαβατήριο του Βύρωνα, προσφέρει μιαν ακόμα ευκαιρία συζήτησης και κατάρριψης του επιχειρήματος της δήθεν ύπαρξης “φιρμανιού” του Έλγιν, το οποίο υποτίθεται του επέτρεπε την αφαίρεση των γλυπτών του Παρθενώνα. Εκτός από το φιρμάνι, οι επισκέπτες του Μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να δουν την Έξοδο του Μεσολογγίου (1827) που ενέπνευσε πολλούς ζωγράφους, όπως τον υπογράφοντα Louis Joseph Toussaint Rossignon.
“Ο Παρθενώνας και ο Βύρωνας. Με αφορμή τα 200 χρόνια από τον θάνατο του Βύρωνα” στο Μουσείο Ακρόπολης. Το Μουσείο θα παραμένει κλειστό: 1 Ιανουαρίου, Κυριακή του Πάσχα, 7 Μαΐου, 25 και 26 Δεκεμβρίου. Μειωμένο ωράριο Πάσχα: Την Μεγάλη Παρασκευή το Μουσείο Ακρόπολης λειτουργεί από τις 12 το μεσημέρι έως τις 6 μ.μ. και το Μεγάλο Σάββατο από τις 9 π.μ. έως τις 3 μ.μ.
Δωρεάν Μόραλης στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος
Η έκθεση “Γιάννης Μόραλης. Μια περιήγηση στην Αθήνα” αποτελεί την πρώτη συνεργασία μεταξύ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και του Εργαστηρίου Γιάννης Μόραλης.
Σκοπός της έκθεσης είναι να συστήσει στους επιβάτες και επισκέπτες του Αεροδρομίου της Αθήνας, τον κορυφαίο Έλληνα ζωγράφο, χαράκτη, σκηνογράφο και καθηγητή, ο οποίος άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του στα εικαστικά δρώμενα της χώρας.
Ο Γιάννης Μόραλης, μέσα από το έργο του, διατύπωσε μια σύγχρονη εκδοχή της “ελληνικότητας” και ενσωμάτωσε στοιχεία του αρχαίου και νεότερου ελληνικού πολιτισμού, παράλληλα με τις επιδράσεις του ευρωπαϊκού μοντερνισμού. Οι καλλιτεχνικές του αναζητήσεις, οι αρχιτεκτονικές του συνθέσεις, η εικαστική του παρέμβαση στο δημόσιο χώρο και η συμβολή του στις εφαρμοσμένες τέχνες, τον ανέδειξαν σε µια εµβληµατική µορφή της σύγχρονης ελληνικής τέχνης.
Η βασική ιδέα της έκθεσης είναι να συνδεθεί το Αεροδρόμιο που είναι η πρώτη πύλη της πόλης της Αθήνας και της Ελλάδας γενικότερα, με το ευρύτερο έργο του Γιάννη Μόραλη. Η έκθεση σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τον εκθεσιακό χώρο του Αεροδρομίου “Τέχνη & Πολιτισμός” με δωρεάν είσοδο.
Την Ιδέα και επιμέλεια της έκθεσης είχαν: Χριστίνα Μόραλη, Νίκη Δάφνη, Τάσος Κουτσουρής, Άγγελος Μωρέτης. Συντονισμός και επιμέλεια ΔΑΑ: Χαρά – Ελένη Μητσοτάκη. Εκθεσιακός σχεδιασµός: Σπύρος Νάσαινας, Γραφιστικός Σχεδιασμός: Ρίτσα Αναστασιάδου Ψηφιακές εκτυπώσεις: Apolyto Creative Spot.
Χώρος: Εκθεσιακός χώρος “Τέχνη & Πολιτισμός”, Επίπεδο Αφίξεων, (είσοδος 1) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”.