Άννα Παναγιωτοπούλου: Βαθιά συγκίνηση στο τελευταίο “αντίο” 

Διαβάζεται σε 6'
Άννα Παναγιωτοπούλου: Βαθιά συγκίνηση στο τελευταίο “αντίο” 
Κηδεία Άννας Παναγιωτοπούλου EUROKINISSI

Σε κλίμα οδύνης τελείται η κηδεία της σπουδαίας ηθοποιού, Άννας Παναγιωτοπούλου. Το τελευταίο “αντίο” από μεγάλες προσωπικότητες του ελληνικού κινηματογράφου.

Σε κλίμα βαθιάς συγκίνησης τελείται αυτή την ώρα η κηδεία της σπουδαίας ηθοποιού Άννας Παναγιωτοπούλου, η οποία έφυγε από τη ζωή το Μεγάλο Σάββατο (04/05), σε ηλικία 77 χρονών.

Στο νεκροταφείο του Ζωγράφου βρέθηκαν για να την αποχαιρετήσουν μεγάλες προσωπικότητες της τέχνης, όπως ο Σταμάτης Φασουλής, η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, η Κάτια Δανδουλάκη, ο Διονύσης Τσακνής και ο Ρήγας Αξελός.

EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI
EUROKINISSI

Η πορεία της Άννας Παναγιωτοπούλου

Η αγαπημένη ηθοποιός έγινε ευρύτερα γνωστή αρχικά μέσα από τον θρυλικό τηλεοπτικό ρόλο της “Μαντάμ Σουσού” το 1986. Γεννήθηκε στην Κυψέλη στις 30 Ιουλίου του 1947 και από τα παιδικά της χρόνια ήθελε να γίνει ηθοποιός.

Μεγάλωσε σε μεγαλοαστικό περιβάλλον, το οποίο δεν είχε καμία σχέση με το θέατρο, ενώ και οι γονείς της δεν ήθελαν να ασχοληθεί με την ηθοποιία. Όταν την έστειλαν στην Ελβετία για σπουδές, γύρισε κρυφά και έδωσε εξετάσεις στο Εθνικό.

Εκεί πρωτοσυνάντησε και τον Σταμάτη Φασουλή, με τον οποίο ήταν στην ίδια τάξη και το 1970 ίδρυσαν το “Ελεύθερο Θέατρο”, στο οποίο ανέβαζαν παραστάσεις ποικίλου ρεπερτορίου, από Μπρεχτ μέχρι Χουρμούζη, ενώ μόνιμη “στέγη” απέκτησαν όταν πήγαν στο Άλσος Παγκρατίου.

Παράλληλα, μέχρι τότε, οι συμμετέχοντες στο θίασο ασχολούνταν και με άλλες δουλειές για βιοπορισμό. Το 1980, το “Ελεύθερο Θέατρο” μετονομάστηκε σε “Ελεύθερη Σκηνή”. Η Άννα Παναγιωτοπούλου συνέχισε με επιθεωρήσεις, στις οποίες έπαιζε αλλά έγραφε και το σενάριο.

Το 1986 πρωταγωνίστησε σε τηλεοπτική σειρά για πρώτη φορά έχοντας το ρόλο της “Μαντάμ Σουσού” στην ομώνυμη σειρά της ΕΡΤ ενώ στους πιο νέους έγινε ιδιαίτερα αγαπητή από τους ρόλους της στις “Τρεις Χάριτες” του Mega αλλά και το “Dolce Vita” του ίδιου καναλιού. Έχει κάνει έναν γάμο και το 1974 απέκτησε το γιο της. Διέμενε στον Λυκαβηττό, αλλά περνούσε μεγάλα χρονικά διαστήματα, έως και χρόνο, στην Τήνο.

Η “Μαντάμ Σουσού” την οποία λάτρευε η Άννα Παναγιωτοπούλου

Δυστυχώς ο συγγραφέας Δημήτρης Ψαθάς έφυγε από τη ζωή το 1979 και δεν πρόλαβε να δει την ηρωίδα του στο πρόσωπο της Άννας Παναγιωτοπούλου, που την υποδύθηκε τηλεοπτικά το 1986. Οι κριτικοί και κόσμος θεωρούν την Παναγιωτοπούλου ως την πιο επιτυχημένη μαντάμ Σουσού.

Το σίριαλ προβλήθηκε σε δύο σεζόν σε 13 ημίωρα επεισόδια και σημείωσε τεράστια επιτυχία. Στο πλευρό της πρωταγωνίστριας ήταν ο Θανάσης Παπαγεωργίου ως “Παναγιωτάκης”, αλλά και ως σκηνοθέτης και ο Άγγελος Αντωνόπουλος ως “Μηνάς Κατακουζηνός”. Αξέχαστη είναι και η ερμηνεία της Νατάσας Ασίκη που ερμήνευσε την υπηρέτρια “Μαρί- Λεονί”.

Πολλές εκφράσεις της σειράς χρησιμοποιούνται χάριν αστεϊσμού, όπως “υπηρετικόν προσωπικόν”, “πτωχοκομείον”, “Μπύθουλας”, “Αντρέ”, το “υψηλόν μικρόν” και άλλες. Η μαντάμ Σουσού και η Μαρί-Λεονί πρωταγωνίστησαν και σε διαφήμιση γνωστής γαλακτοβιομηχανίας, διατηρώντας όλα τα στοιχεία των χαρακτήρων τους στη σειρά.

Άλλωστε στην ερώτηση, ποιον ρόλο λάτρεψε περισσότερο στην καριέρα της η ηθοποιός είχε απαντήσει: “Στην τηλεόραση την Μαντάμ Σουσού μακράν. Εγώ την λάτρευα από το βιβλίο, είχα έρωτα και όταν μου την πρότεινα, είπα ‘Χριστέ μου σε ευχαριστώ'”.

Τρεις Χάριτες και Ντόλτσε Βίτα

Τεράστια επιτυχία σημείωσαν επίσης οι σειρές: Οι τρεις Χάριτες (στο πλευρό των Μίνας Αδαμάκη, Νένας Μεντή, Άννας Κυριακού) και Ντόλτσε Βίτα (μαζί με Κατιάνα Μπαλανίκα, Μαρία Καβογιάννη, Μαρία Φωκά, Θανάση Ευθυμιάδη, Κατερίνα Ζιώγου, Παύλο Ορκόπουλο, Γαλήνη Τσεβά κ.ά.), που θεωρούνται ”κλασικές”. Το “Ντόλτσε Βίτα” προβλήθηκε για δύο συνεχόμενες σεζόν, 1995-1997, κερδίζοντας υψηλά νούμερα τηλεθέασης που έφεραν το σίριαλ στην πρώτη θέση στους πίνακες τηλεθέασης στην κατηγορία της κωμωδίας.

Όπως είχε πει η ίδια η Άννα Παναγιωτοπούλου, για εκείνη οι “Tρεις Xάριτες” ξεκίνησαν στο θέατρο ΠΑΡΚ, όταν την επισκέφτηκε το συγγραφικό δίδυμο Μιχάλης Ρέππας και Θανάσης Παπαθανασίου με ένα σενάριο που αφορούσε τρεις πρωταγωνίστριες του Ελεύθερου Θεάτρου οι οποίες δεν είχαν χρησιμοποιηθεί τηλεοπτικά μέχρι εκείνη τη στιγμή. Ένα μήνα πριν της είχαν ήδη στείλει το σενάριο, το οποίο δεν είχε προλάβει να διαβάσει.

Σε παλαιότερη συνέντευξή της και μιλώντας για την τεράστια επιτυχία της τηλεοπτικής σειράς “Ντόλτσε Βίτα” είχε δηλώσει: “Από την τηλεόραση τότε έβγαιναν πολλά χρήματα. Εγώ στο Ντόλτσε Βίτα έπαιρνα ένα εκατομμύριο το επεισόδιο. Ανεξάρτητα από την επιτυχία, αυτή ήταν η συμφωνία. Αυτό μου ήρθε εμένα, αυτό είπα. Δεν πίστευα ότι θα μου τα δώσουν κιόλας.”

Την τηλεοπτική σεζόν 2003-2004, συμπαρουσίαζε μαζί με τον Φώτη Σεργουλόπουλο, τον Χρήστο Ευθυμίου, τον Μένιο Σακελλαρόπουλο, τον Κλέονα Γρηγοριάδη και την Ματθίλδη Μαγγίρα, το τηλεπαιχνίδι Το show των εκατομμυρίων, το οποίο έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2003 από το MEGA.

Πάνω από όλα το θέατρο

Όπως είχε πολλές φορές δηλώσει μπορεί να έμαθε να αγαπάει την τηλεόραση, αλλά η πιο μεγάλη της αγάπη ήταν πάντοτε το θέατρο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε κάποιες παραστάσεις: “Ευαίσθητη ισορροπία” (1986, Ιλίσια), “Το έκτο πάτωμα” (1991), “Τρομεροί γονείς” (1996, Βρετάνια), “Μαντάμ Σουσού” (1998, Βρετάνια), “Το γλυκό πουλί της νιότης” (2001, Βρετάνια), “Κάποιος να σηκώσει το τηλέφωνο” (2002, Αθηνών), “Οι δυο ορφανές” (2003, Αναλυτή), “Μπαμπά, μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή” (2004, Ήβη), “Η θεία από το Σικάγο” (2006, Ήβη), “Το μπουφάν της Χάρλεϊ” (2009, Δημήτρης Χορν), “Χάρολντ και Μωντ” (2010, Μουσούρη), “Ωχ! Τι κόσμος γιαγιά!” (2013, Λαμπέτη), “Chicago” (2013, Παλλάς), “Annie” (2014, Ακροπόλ), “Οι πεταλούδες είναι ελεύθερες” (2016, Αυλαία).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα