Διεθνοποιείται σταθερά η Apivita

Διαβάζεται σε 3'
Το σήμα της Apivita
Το σήμα της Apivita EUROKINISSI

Αύξηση μεγεθών σε όλες της γραμμές οικονομικών αποτελεσμάτων το 2023. Κέρδισε μερίδιο παραγωγής και για άλλα προϊόντα του μητρικού ισπανικού ομίλου.

Αύξηση πωλήσεων κατά 14% στα 57,9 εκατ. ευρώ εμφάνισε το 2023 η εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita, μέλος του ισπανικού πολυεθνικού ομίλου Puig, η οποία ωστόσο παραμένει «ελληνική» διατηρώντας την παραγωγή της στο εργοστάσιο της στο Μαρκόπουλο Αττικής, υποδεχόμενη μάλιστα μέσα στο 2023 και μέρος της παραγωγής άλλων καλλυντικών προϊόντων του ομίλου.

Ο κύριος όγκος των πωλήσεων αφορούσε την εγχώρια αγορά, όπου η Apivita έχει διακριτή θέση τόσο στο κανάλι του φαρμακείου όσο και στα δίκτυα επιλεκτικής διανομής καλλυντικών, ωστόσο συνεχίζει να αυξάνει την αξία των εξαγωγών της αλλά και να σχεδιάζει το άνοιγμα σε νέες αγορές.

Ειδικότερα, και σύμφωνα με το δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας, κατά την περυσινή χρονιά τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν κατά 11% και τα έξοδα διοίκησης κατά 14% και μεγάλο μέρος αυτή της αύξησης αποδίδεται στην απόφαση της διοίκησης της εταιρείας να αλλάξει τον τρόπο διανομής των προϊόντων της στο εσωτερικό της χώρας, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμα μελλοντικά οφέλη από την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αποθεμάτων και την βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας των υπηρεσιών.

Η αλλαγή αυτή οδήγησε προσωρινά σε αυξημένα έξοδα αποθήκευσης και διανομής για την χρήση του 2023. Επίσης, η εταιρεία στην προσπάθειά της για ανάπτυξη στο εξωτερικό αύξησε τα έξοδα προβολής και διαφήμισης από 4,1 εκατ. ευρώ σε 4,5 εκατ. ευρώ περίπου.

Σημειώνεται πως από το συνολικό κύκλο εργασιών η Ελλάδα αντιπροσωπεύει πωλήσεις της τάξης των 38,3 εκατ. ευρώ το 2023 από 33,7 εκατ. ευρώ το 2022. Στις βασικές αγορές εξαγωγών η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει επίσης τις πωλήσεις με την Ισπανία να καταλαμβάνει την πρώτη θέση (3,7 εκατ. ευρώ από 3,3 εκατ. ευρώ), ενώ ακολουθούν η Κύπρος και η Ιταλία, ενώ σημαντική επίδοση καταγράφηκε στην Τσεχία (1,4 εκατ. ευρώ πωλήσεις από 870.000 ευρώ το 2022) αλλά και στο Βέλγιο (1 εκατ. ευρώ από 776.000 ευρώ το 2023). Σημειώνεται ότι η εταιρεία διατηρεί παρουσία σε Ρουμανία, Ουγγαρία, Σερβία, Πορτογαλία και άλλες αγορές της Ευρώπης.

Στο μέτωπο των εξαγωγών ωστόσο η διοίκηση της εταιρείας πέρα από την περαιτέρω διείσδυση στις παραπάνω αγορές στοχεύει στο άνοιγμα σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Βραζιλία, Κίνα, Χιλή. Σημειώνεται δε ότι έχει εξαγοράσει δικαιώματα χρήσης εμπορικού σήματος στην Γαλλία και στην Κίνα με σκοπό την αποκλειστική χρήση του σήματος αυτού, γεγονός που υποδεικνύει πως η Apivita θα αποτελέσει κάποιου είδους hub για την ανάπτυξη και νέων σημάτων.

Σε ό,τι αφορά την καθαρή προ φόρων κερδοφορία στη χρήση του 2023 αυτή διαμορφώθηκε σε 2,428 εκατ.ευρώ έναντι 1,890 εκατ.ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 28%.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα