Ένα κορυφαίο αυστριακό “μενού” συνθέσεων στο Ηρώδειο

Διαβάζεται σε 6'
Φιλαρμονική Ορχήστρα του Γκρατς
Φιλαρμονική Ορχήστρα του Γκρατς Oliver-Wolf

Ο μαέστρος Βασίλης Χριστόπουλος και η πιανίστρια Αλεξία Μουζά μιλούν στο NEWS 24/7 με αφορμή τη μεγάλη συναυλία που θα δώσουν στις 4 Ιουλίου στο Ηρώδειο με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Γκρατς.

Ο διεθνώς καταξιωμένος μαέστρος Βασίλης Χριστόπουλος, η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Γκρατς και η εκρηκτική πιανίστρια Αλεξία Μουζά θα δώσουν μία μοναδική συναυλία στη σκιά της Ακρόπολης, στο Ηρώδειο, στις 4 Ιουλίου.

Ο Βασίλης Χριστόπουλος ξεκίνησε πριν λίγους μήνες τη θητεία του ως μουσικός διευθυντής στην Όπερα και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Γκρατς, αναλαμβάνοντας έτσι τα ηνία ενός από τα ιστορικά λυρικά θέατρα της Ευρώπης. “Ως μουσικός διευθυντής της Όπερας και της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Γκρατς χαίρομαι ιδιαιτέρως που θα παρουσιάσω τη νέα μου ορχήστρα στο ελληνικό κοινό και στους επισκέπτες του ονομαστού Φεστιβάλ Αθηνών, επιστρέφοντας στον αγαπημένο και εμβληματικό χώρο του Ηρωδείου” αναφέρει ο Έλληνας μαέστρος στο NEWS 24/7.

Ο Βασίλης Χριστόπουλος
Ο Βασίλης Χριστόπουλος Oliver-Wolf

Kαι συνεχίζει ξεναγώντας μας μουσικά στην παράσταση: “Τα έργα που θα παρουσιάσουμε αποτελούν ένα «μενού» κορυφαίων αυστριακών συνθέσεων διαφορετικού ύφους και εποχής. Η εισαγωγή στην «Νυχτερίδα» του Γιόχαν Στράους είναι ένα εξαιρετικό και πολύ ευχάριστο δείγμα της βιεννέζικης οπερέτας που συνδυάζει μπρίο και αισθησιασμό. Το κοντσέρτο για πιάνο του Μότσαρτ σε λα μείζονα είναι ένα αριστούργημα της κλασικής εποχής και χαίρομαι που θα συνεργαστούμε με την καταπληκτική πιανίστα Αλεξία Μουζά στην ερμηνεία του. Και βέβαια η συνταρακτική 1η Συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ ανήκει στις κορυφαίες συμφωνικές συνθέσεις του ύστερου ρομαντισμού!”

Αναφορικά με τις “προκλήσεις” της βραδιάς αυτής; Ο Βασίλης Χριστόπουλος αναφέρει πως “Η Φιλαρμονική Ορχήστρας του Γκρατς ως ορχήστρα που ερμηνεύει τόσο συμφωνικό ρεπερτόριο, όσο και όπερα, οπερέτα, μιούζικαλ και μπαλέτο, είναι μία ιδιαίτερα ευέλικτη και δεξιοτεχνική ορχήστρα με ποιότητες μουσικής δωματίου. Θα είναι σίγουρα μία πρόκληση για εμάς να αναδείξουμε τις δυνατότητες του ήχου μας και την στυλιστική ευελιξία μας σε έναν μεγάλο, ανοιχτό χώρο με αρκετά στεγνή ακουστική, όπως είναι το Ηρώδειο”.

Ο Βασίλης Χριστόπουλος
Ο Βασίλης Χριστόπουλος Marija-Kanizaj

Ο ίδιος θυμάται και άλλες σπουδαίες συναυλίες που έχει απολαύσει στο Ηρώδειο. “Η Φιλαρμονική του Βερολίνου την 1η Μαΐου 2024, Ορχήστρα Σάιτο Κίνεν με τον Οζάουα, Φιλαρμονική της Βιέννης ερμηνεύοντας την Σαλώμη του Στράους.. Αλλά επιστρέφοντας να διευθύνω Μάλερ φέτος, δεν μπορώ να μην θυμάμαι με κάποια νοσταλγία την 2η Μάλερ που διηύθυνα τον Ιούλιο του 2011 με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ως νέος τότε καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας!” αναφέρει.

Η εκρηκτική Αλεξία Μουζά στο Ηρώδειο

Η Αλεξία Μουζά είναι μία πιανίστρια με «καταπληκτική ενέργεια, καθαρότητα και ακρίβεια», σύμφωνα με εγχώριες και διεθνείς κριτικές. Έχει αποσπάσει πάρα πολλά βραβεία και έχει συνεργαστεί με πολύ αξιόλογες ορχήστρες ανά τον κόσμο.
Έπαιξε πριν κάποια χρόνια στο Ηρώδειο, με την ΚΟΑ, και εκεί, στη Σκιά της Ακρόπολης, αισθάνεται πανέμορφα. “Σίγουρα, το να παίζεις σε έναν τέτοιο χώρο σε κάνει να νιώθεις πολύ όμορφα. Είναι η παρουσία της Ακρόπολης από πάνω, είναι η επιβλητική πρόσοψη στα αριστερά σου, είναι η στρογγυλάδα του χώρου που βγάζει μια άνεση και φυσικότητα στα σώματα, είναι ο ανοιχτός ουρανός πάνω σου, είναι το ότι μένω Αθήνα κάμποσα χρόνια τώρα.. Όλα αυτά μου βγάζουν μια όμορφη αίσθηση” αναφέρει.

 

H Αλεξία Μουζά
H Αλεξία Μουζά

Δε βλέπει τις συναυλίες σαν προκλήσεις. “Σίγουρα πάντα έχω περιέργεια, ειδικά όταν παίζω με ορχήστρα. Κάθε ορχήστρα έχει το χαρακτήρα της και την διαφορετική της ενέργεια. Και το ωραίο είναι να την ακούς και να βρίσκεται το ωραίο. Θα έχουμε μόνο μία πρόβα, κι αυτό θα μπορούσε να το δει κάποιος σαν πρόκληση. Αλλά όταν οι μουσικοί είναι επαγγελματίες, όλα μπαίνουν στη θέση τους. Θα είναι η πρώτη μου συνεργασία με τον κ.Χριστόπουλο και χάρηκα πολύ που με κάλεσε το φεστιβάλ Αθηνών” αναφέρει μιλώντας για τα συναισθήματά της για τη σύμπραξη με την Φιλαρμονική του Γκρατς και τις προκλήσεις της βραδιάς.

Έργα Στράους, Μότσαρτ, Μάλερ: Πώς προσεγγίζει ερμηνευτικά τα έργα και στοιχεία τους επιθυμεί να αναδείξει;
“Θα ερμηνεύσουμε το κοντσέρτο σε λα μείζονα έργο 488 του Μότσαρτ. Ένα κοντσέρτο από τα τελευταία του, που, κι ας φαίνεται εύκολο έχει δυσκολίες. Στον Μότσαρτ, ο πιανίστας είναι πιο εκτεθειμένος. Δε χωράνε στυλιστικές ελευθερίες εκτός του ύφους της μουσικής του συνθέτη. Το πιάνο θέλει να είναι ηχητικά καθαρό, χωρίς πεντάλ και βουητά. Η ομορφιά του Μότσαρτ είναι στο πώς με λίγα θα πεις πολλά.

Τα δάχτυλα πρέπει να είναι υγιή, να γυαλίζουν οι νότες. Οι μελωδίες τραγουδιστές, απλές μα ο ήχος τους να ανθίζει και να μην είναι φτωχός. Το δεύτερο μέρος αυτού του κοντσέρτου μου φαίνεται από τα πιο ωραία που έχει γράψει. Μία τόσο απλή μελωδία, όπου σε τόσο λίγες νότες ο Μότσαρτ έχει χωρέσει την πιο τεράστια εσωστρεφή λύπη με μικρά διαλείμματα φωτός, κάτι το οποίο έχει κάνει με τόσο υπέροχο και φυσικό τρόπο.

Και, σε αντίθεση με την απλότητα του πιάνου, η ορχήστρα έρχεται και το ντύνει με μια γεμάτη γραφή. Λες και το πιάνο βρίσκεται μόνο του, μα έρχεται η ορχήστρα να το αγκαλιάσει με μια όμορφα βαριά ζέστη. Πιστεύω το δεύτερο μέρος είναι κυριολεκτικά το κέντρο, το πιο σημαντικό σημείο του κοντσέρτου”.

ΙNFO για τη συναυλία στο Ηρώδειο

Ωδείο Ηρώδου Αττικού
04/07/2024 στις 21:00
Προπώληση εδώ

 

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα