Νέες ταινίες: “Μηχανόβιοι” Τομ Χάρντι και Όστιν Μπάτλερ, νέος Ρένος Χαραλαμπίδης και “προεδρική” Κατρίν Ντενέβ

Διαβάζεται σε 7'
Νέες ταινίες: “Μηχανόβιοι” Τομ Χάρντι και Όστιν Μπάτλερ, νέος Ρένος Χαραλαμπίδης και “προεδρική” Κατρίν Ντενέβ

Κάθε εβδομάδα σας παρουσιάζουμε τις νέες ταινίες στις αίθουσες.

Πολλές οι προτάσεις της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας, την ώρα που το πολύ καλό “Τα Μυαλά Που Κουβαλάς 2” ανοίγει εντυπωσιακά στο παγκόσμιο box office θυμίζοντας κάτι από την πιξαρική μαγεία.

Αυτή την εβδομάδα έχουμε πολλές και πάλι κυκλοφορίες, με την Κατρίν Ντενέβ στο ρόλο της συζύγου του Ζακ Σιράκ, τον Όστιν Μπάτλερ “Μηχανόβιο”, νέο Ρένο Χαραλαμπίδη, και την Τζέσικα Τσαστέιν σε ερμηνεία καριέρας στη “Μνήμη” του μεξικάνου Μισέλ Φράνκο.

Οι ταινίες της εβδομάδας:

Οι Μηχανόβιοι

(“The Bikeriders”, Τζεφ Νίκολς, 1ω56λ)

Μετά από μία τυχαία συνάντηση σε ένα μπαρ, η πεισματάρα Κάθι (Τζόντι Κόμερ) παρασύρεται από τη μοιραία έλξη για τον Μπένι (Όστιν Μπάτλερ), το νεότερο μέλος μίας λέσχης μοτοσικλετιστών στις κεντροδυτικές πολιτείες της Αμερικής, που ακούει στο όνομα Βάνδαλοι και έχει ως αρχηγό τον αινιγματικό Τζόνι (Τομ Χάρντι). Στο ευρύτερο κλίμα των αλλαγών σε όλη τη χώρα, η λέσχη μεταμορφώνεται από έναν τόπο συγκέντρωσης περιθωριακών τύπων σε μία επικίνδυνη και βίαιη συμμορία του υποκόσμου, αναγκάζοντας τον Μπένι να επιλέξει ανάμεσα στην Κάθι και την αφοσίωση του στη λέσχη.

Τομ Χάρνει και Όστιν Μπάτλερ διασταυρώνουν τα ξίφη, δηλαδή τις μηχανές τους, στο νέο φιλμ του σκηνοθέτη Τζεφ Νίκολς, ο οποίος μας έχει δώσει εξαιρετικής έντασης φιλμ σε διάφορα είδη – από τον αποκαλυπτικό τρόμο του “Take Shelter” μέχρι τη σκιαγράφηση χαρακτήρα του “Mud” μερ τον Μάθιου Μακόναχι, μέχρι το υπέροχο sci-fi “Midnight Special” με τον Άνταμ Ντράιβερ. Εδώ δοκιμάζεται σε ένα παλιομοδίτικο δράμα μηχανόβιων για ανθρώπους που αναζητούν την ταυτότητά τους στο περιθώριο σε μια Αμερική εν μέσω τεράστιων αλλαγών.

Μνήμη

(“Memory”, Μισέλ Φράνκο, 1ω40λ)

Η Σίλβια είναι μια κοινωνική λειτουργός που κάνει μια απλή και συγκροτημένη ζωή η οποία ανατρέπεται όταν ο Σολ την ακολουθεί στο σπίτι της, έπειτα από μια γιορτή επανένωσης του γυμνασίου. Η αιφνιδιαστική συνάντησή τους θα επηρεάσει βαθιά και τους δύο, καθώς ανοίγουν την πόρτα στο παρελθόν.

Η Τζέσικα Τσαστέιν είναι συγκλονιστική σε μια απέριττη αλλά φοβερά μεστή ερμηνεία, μιας γυναίκας που έχει σηκώσει γραμμές άμυνας από όλο τον περίγυρό της. Ακριβώς το γιατί είναι κάτι που ξετυλίγεται σχεδόν ως αίνιγμα κατά τη διάρκεια ενός προσεγμένου δραματικού φιλμ πάνω σε μια δύσκολη σχέση, ανάμεσα σε δύο ανθρώπους βαθιά πληγωμένους – η μία δεν θέλει να θυμάται, ο άλλος δε μπορεί. Και κάπου σε αυτή την αντίθεση, βρίσκουν κάτι σαν κοινό συναισθηματικό τόπο.

Απρόσμενα μη κυνικό φιλμ από τον μεξικάνο σκηνοθέτη Μισέλ Φράνκο (“Μετά τη Λουσία”, το πολύ κακό “New Order”) με πολύ καλό καστ (ο Πίτερ Σάρσγκαρντ κέρδισε και το βραβείο ερμηνείας στην Βενετία) το οποίο βοηθά να καλυφθεί μια δραματουργική ανεπάρκεια σε αρκετά σημεία κατά τα οποία η ταινία μοιάζει μετέωρη, σαν από σκηνή σε σκηνή να αποφασίζει τελικά τι ιστορία είναι αυτή που λέει. Υπάρχει αβεβαιότητα, υπάρχει μη ομαλή σύνθεση ετερόκλητων στοιχείων, και τελικά ιδέες που μένουν σε επίπεδο λανσαρίσματος προτού εγκαταλειφθούν (Me Too, συγχώρεση). Αλλά και κάποιες εντυπωσιακές σκηνές-κλειδιά, όπως η αρχική όπου ο Σολ ακολουθεί τη Σίλβια ή η σκηνή κλιμάκωσης της αποκάλυψης με την οικογένεια μέσα σε μια πυκνοκατοικημένη αλλά εξαιρετικά σκηνοθετημένη σεκάνς. Και τελικά ένα φινάλε που καταφέρνει να μην κλωτσήσει μακριά ό,τι ήταν αυτό που τελοσπάντων είχε χτιστεί ως τώρα, όπως συνήθως συμβαίνει με τις ταινίες του Φράνκο.

Νυχτερινός Εκφωνητής

(Ρένος Χαραλαμπίδης, 1ω14λ)

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης (“Φτηνά Τσιγάρα”) επιστρέφει με έναν ρομαντικό φόρο τιμής στη μαγεία του ραδιοφώνου και στην Αθήνα. Ένας βετεράνος νυχτερινός ραδιοφωνικός εκφωνητής την βραδιά που γίνεται 50 και συνειδητοποιεί με αμηχανία ότι πια δεν συγκαταλέγεται στους νέους, ξετυλίγει στον αέρα τη ζωή του.

Άξονας της εκπομπής είναι η αναζήτησης ενός ξεχασμένου έρωτα σε εκκρεμότητα από την εποχή που υπηρετούσε ως εύζωνας, μέσα από τα ερωτικά και όχι μόνο μηνύματα που διέσωσε ένας παλιός τηλεφωνητής. Βγάζοντας στον αέρα τα παθιασμένα ηχογραφημένα μηνύματα από τις αρχές του ‘90, θα προσπαθήσει να εντοπίσει αυτήν την γυναίκα και να την πείσει από το μικρόφωνο να του τηλεφωνήσει.

Ανθρωπίστρια Βρικόλακας Αναζητά Αυτοκτονικό Άτομο

(“Vampire humaniste cherche suicidaire consentant / Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person”, Αριάν Λουί-Σεζ, 1ω31λ)

Η Σάσα είναι μια νεαρή βαμπίρ με ένα σοβαρό πρόβλημα: είναι υπερβολικά ευαίσθητη για να σκοτώσει. Όταν οι εξοργισμένοι γονείς της διέκοψαν την παροχή αίματος δίνοντάς της τελεσίγραφο, η ζωή της Σάσα βρίσκεται σε κίνδυνο. Ευτυχώς, γνωρίζει τον Πολ, έναν μοναχικό έφηβο με τάσεις αυτοκτονίας που είναι πρόθυμος να δώσει τη ζωή του για να σώσει τη δική της. Αλλά η φιλική τους συμφωνία σύντομα γίνεται μια νυχτερινή αναζήτηση για να εκπληρώσει τις τελευταίες επιθυμίες του Πολ.

Ταινία βαμπίρ με ρομαντισμό και χιούμορ που μετρά στις επιρροές της από Γουές Άντερσον μέχρι Τιμ Μπέρτον, με πρεμιέρα στο φετινό φεστιβάλ Βενετίας.

Η Κυρία του Προέδρου

(“Bernadette”, Λέα Ντομενάκ, 1ω32λ)

Όταν έφτασε στο Μέγαρο των Ηλυσίων ως η κυρία του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας, η Μπερναντέτ Σιράκ περίμενε να πάρει απλώς τη θέση που της άξιζε: αυτή της γυναίκας που πάντα κινείται στη σκιά του συζύγου της για να μπορέσει εκείνος να εκτελέσει τα καθήκοντά του με επιτυχία και συνέπεια. Όταν, όμως, η Μπερναντέτ συνειδητοποιεί ότι όλοι τη βλέπουν ως παλαιομοδίτικη και ξεπερασμένη, αποφασίζει να πάρει την εκδίκησή της μεθοδεύοντας διάφορες αλλαγές που θα της εξασφάλιζαν τη δική της θέση και φωνή στα πράγματα. Η Κατρίν Ντενέβ πρωταγωνιστεί σε μια κωμικών τάσεων βιογραφική ταινία για την σύζυγο του Ζακ Σιράκ.

Ο Εξορκισμός

(“The Exorcism”, Τζόσουα Τζον Μίλερ, 1ω33λ)

O βραβευμένος με Όσκαρ Ράσελ Κρόου πρωταγωνιστεί ως Άντονι Μίλερ, ένας παρηκμασμένος ηθοποιός που παλεύει με τους προσωπικούς του δαίμονες. Όταν αρχίζει να καταρρέει στη διάρκεια γυρισμάτων μιας ταινίας υπερφυσικού τρόμου, η αποξενωμένη κόρη του, Λι (Ράιαν Σίμπκινς), αναρωτιέται αν ξανακυλάει στους παλιούς εθισμούς του ή αν συμβαίνει κάτι πιο απειλητικό. Ταινία τρόμου σε παραγωγή Κέβιν Γουίλιαμσον (“Scream”).

Αδάμ

(“Adam”, Μαριάμ Τουζανί, 1ω38λ)

H δράση εκτυλίσσεται στην Καζαμπλάνκα με τρεις κεντρικές ηρωίδες: τη Σάμια, μια νεαρή έγκυο, και την Άμπλα, μία γυναίκα που έχει έναν φούρνο και μεγαλώνει μόνη της την 8χρονη κόρη της. Η Σάμια θα τους χτυπήσει μια μέρα την πόρτα αναζητώντας δουλειά και στέγη. Το κοριτσάκια γοητεύεται από τη νεοφερμένη, αλλά η μητέρα της, αρνείται να βάλει στο σπίτι τους μία άγνωστη, ανύπαντρη εγκυμονούσα. Οι δύο γυναίκες έρχονται αντιμέτωπες: αρχικά συγκρούονται, αλλά στη συνέχεια αρχίζουν να κατανοούν η μία την άλλη, χτίζοντας έναν ισχυρό δεσμό που προσφέρει μία νέα οπτική στη ζωή τους.

Η γυναικεία αλληλεγγύη μέσα από το βλέμμα της Μαριάμ Τουζανί, της δημιουργού του επιτυχημένου ρομαντικού δράματος “Το Μπλε Καφτάνι”, εδώ στο προ λίγων ετών σκηνοθετικό της ντεμπούτο.

Peeping Tom

(Μάικλ Πάουελ, 1ω41λ)

Ένας μοναχικός άντρας δουλεύει σε κινηματογραφικό στούντιο κατά τη διάρκεια της μέρας αλλά τη νύχτα παίρνει σκανδαλιστικές φωτογραφίες γυναικών. Επίσης γυρίζει ένα ντοκιμαντέρ πάν στο φόβο, για τις ανάγκες του οποίου καταγράφει τις αντιδράσεις θυμάτων καθώς τα δολοφονεί. Θα γίνει φίλος με την Έλεν, την κόρη της οικογένειας του από κάτω διαμερίσματος κι αρχίζει να της λέει τι είναι αυτό που ετοιμάζει…

Ο Μάικλ Πάουελ, το ήμισυ των Πάουελ και Πρεσμπέργκερ, σε μια κλασική, άφοβα αιχμηρή ταινία πάνω στην εικονογραφική εμμονή, με την κάμερα σχεδόν ως επέκταση του ίδιου του ανθρώπου (και την εικόνα της ως επικίνδυνη, σεξουαλική διαστροφή). Πανέμορφο, διαχρονικό και φοβερά επιθετικό, ένα θρίλερ χωρίς όμοιό του.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα