Στρατηγική και υψηλοί στόχοι για τον τουρισμό της Τουρκίας – Ποια είναι τα σχέδια της

Διαβάζεται σε 9'
Στρατηγική και υψηλοί στόχοι για τον τουρισμό της Τουρκίας – Ποια είναι τα σχέδια της
ISTOCK

Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης του γενικού διευθυντή του Τουρκικού Οργανισμού Προώθησης και Ανάπτυξης Τουρισμού κ. İsmail Bütün στο NEWS 24/7.

Με υψηλούς στόχους, στρατηγική, σχεδιασμό και αποφασιστικότητα κινείται η τουριστική βιομηχανία στην Τουρκία, με το κράτος να εκμεταλλεύεται τον πλούτο της χώρας σε προορισμούς, εμπειρίες και προϊόντα και να προβάλλεται σε όλο τον κόσμο, προσελκύοντας δεκάδες εκατομμύρια τουρίστες.

Ο Γενικός Διευθυντής του Τουρκικού Οργανισμού Προώθησης και Ανάπτυξης Τουρισμού (TGA) κ. İsmail Bütün μίλησε στο NEWS 24/7 για τις σχέσεις των δύο χωρών στον τουρισμό, το πρόγραμμα προώθησης του προορισμού, την βαθιά έννοια της τουρκικής φιλοξενίας, αλλά και τους στόχους σε νούμερα και ποιότητα για τον τουρισμό της Τουρκίας για τα επόμενα χρόνια. Η συνάντηση και η συζήτηση με τον κ. Bütün έγινε στην Αθήνα, στο πλαίσιο των εκδηλώσεις προβολής και προώθησης τουριστικών προορισμών της Τουρκίας τις οποίες διοργάνωσαν το TGA, το Γραφείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας στην Αθήνα, με την υποστήριξη των Turkish Airlines, του Συνδέσμου των Εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων- HATTA, και της Fed-HATTA.

Οι Έλληνες στηρίζουν σταθερά τον προορισμό Τουρκία

Τα νούμερα των Ελλήνων που επισκέπτονται τη γειτονική μας χώρα για τουρισμό, αποδεικνύουν την προτίμηση και τη δυναμική του. Όπως αποκάλυψε ο κ. Bütün, η χρονιά του 2019, που ήταν η τελευταία πριν την πανδημία, ήταν και η καλύτερη για τον εξερχόμενο τουρισμό από τη χώρα μας προς τη γείτονα: «Το 2019 ήταν μία πολύ καλή χρονιά για τις δύο χώρες, αφού σχεδόν 850.000 τουρίστες ήρθαν από την Ελλάδα στην Τουρκία. Μεσολάβησε η πανδημία και η τουριστική κίνηση άρχισε να ανακάμπτει ξανά το 2022. Για τη φετινή χρονιά εκτιμούμε και αναμένουμε να ξεπεράσουμε την χρονιά προ πανδημίας και άρα τους 850.000 επισκέπτες από Ελλάδα», τονίζει ο ίδιος.

Όπως εξηγεί ο κ. Bütün, ήδη τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2024 η Τουρκία έχει υποδεχθεί περισσότερα από 9 εκατομμύρια διεθνείς επισκέπτες, με τα έσοδα από τον τουρισμό να φτάνουν τα 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια. «Για το σύνολο της φετινής τουριστικής περιόδου αναμένουμε 60 εκατομμύρια επισκέπτες από όλο τον κόσμο και εκτιμούμε τα έσοδα μας να ανέλθουν σε 60 δις δολάρια. Πιστεύουμε ότι θα πετύχουμε το στόχο μας», τονίζει.

Το μεγάλο πρόγραμμα προβολής και προώθησης της Τουρκίας

Μιλώντας για το πρόγραμμα προβολής και προώθησης του προορισμού «Τουρκία», ο κ. Bütün λέει: «Προωθούμε την Τουρκία και η βασική μας στρατηγική δεν αφορά μόνο στην προβολή συγκεκριμένων προορισμών όπως Κωνσταντινούπολη, η Καππαδοκία και κάποια άλλα μέρη, αλλά πλέον προβάλουμε και ολοκληρωμένες εμπειρίες όπως είναι η γαστρονομία. Το τουρκικό φαγητό είναι πολύ πλούσιο και η τουρκική κουζίνα είναι μία από τις πιο νόστιμες του κόσμου και αυτό πρέπει να το κάνουμε γνωστό. Μόλις ανακοινώσαμε λοιπόν μια νέα καμπάνια με τηλεοπτικά σποτ, που διαφημίζουμε την τουρκική γαστρονομία σε όλο τον κόσμο. Τα σποτ αυτά προβάλλονται στα μεγαλύτερα τηλεοπτικά δίκτυα όπως το CNN, το BBC, το Euronews κ.α.».

Ισχυρή online παρουσία

Η Τουρκία σήμερα καταφέρνει να κυριαρχεί στον ψηφιακό κόσμο, με τον κ. Bütün να επισημαίνει τη σημασία του. «Χρησιμοποιούμε τα social media πολύ εντατικά και αν δείτε τα νούμερα των ακόλουθων μας στο «Go Turkiye» είμαστε νούμερο ένα στον κόσμο». H χώρα σήμερα έχει στο YouTube πάνω από 2 εκατομμύρια εγγεγραμμένους συνδρομητές, στο Instagram πάνω από 3,3 εκατομμύρια ακόλουθους, καθιστώντας την το νούμερο 2 στον κόσμο, σε εθνικούς λογαριασμούς τουρισμού. Στο Facebook το «Go Turkiye» έχει πάνω από 5,5 εκατομμύρια ακολούθους και στο TikTok πάνω από 3,5 εκατ. «Η παρουσία μας στον ψηφιακό κόσμο είναι πάρα πολύ δυνατή και δίνουμε ιδιαίτερη σημασία σε αυτό. Επιπλέον δίνουμε μεγάλη προσοχή στην προβολή μας μέσω τηλεοπτικών σποτ, τα οποία μάλιστα έχουν ξεκινήσει να προβάλλονται και στην Ελλάδα, μέσα από μια μεγάλη καμπάνια σε εθνικά δίκτυα», εξηγεί ο κ. Bütün.

Σε ποια κοινά στοχεύει ο Τουρκικός τουρισμός

Ο γενικός διευθυντής του TGA, αναλύοντας τη μέθοδο στόχευσης τουριστικών αγορών για τη χώρα του, τονίζει ότι αυτή δεν είναι γεωγραφική και δεν αφορά μόνο τις χώρες που αποτελούν τις κύριες πηγές εισερχόμενου τουρισμού στην Τουρκία όπως η Ευρώπη και χώρες όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ρωσία. «Μας ενδιαφέρει οποιοσδήποτε προορισμός στον οποίο πετάει η Turkish Airlines. Αποτελεί και δικό μας στόχο ο καθένας από αυτούς τους προορισμούς. Σήμερα οι Τουρκικές Αερογραμμές πετούν σε πάνω από 340 προορισμούς με απευθείας πτήσεις από την Κωνσταντινούπολη. Η αεροπορική εταιρεία διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα στον κόσμο και το αεροδρόμιο μας στην Κωνσταντινούπολη είναι ένα από τα μεγαλύτερα σε επιβατική κίνηση και γι’ αυτό καταφέρνει να είναι ένα μεγάλο παγκόσμιο hub, γεγονός που επίσης μας βοηθά πολύ», επισημαίνει ο κ. Bütün. Σημειώνεται ότι πέρυσι η Κωνσταντινούπολη ήταν η πιο επισκέψιμη πόλη στον κόσμο με περίπου 20 εκατομμύρια τουρίστες.

«Έχουμε πράγματι τόσα πολλά να προσφέρουμε στην Τουρκία, από γαστρονομία αθλητικά γεγονότα, τουρισμό πίστης, ήλιο και θάλασσα και βέβαια τουριστικές υποδομές πολύ υψηλού επιπέδου. Σχεδιάζουμε τις καμπάνιες προβολής μας με μεγάλη προσοχή, μελετάμε καλά τα προφίλ των επισκεπτών στις διάφορες χώρες, τα δικά τους ενδιαφέροντα και έτσι καταφέρνουμε τη σωστή στόχευση».

Women tourists holding man's hand and leading him to hot air balloons in Cappadocia, Turkey.

Στόχος η Βιωσιμότητα

Για το μεγάλο στόχο της Βιωσιμότητας μίλησε ο γενικός διευθυντής του TGA. «Για εμάς η βιωσιμότητα είναι πάρα πολύ σημαντική και γι’ αυτό ακολουθούμε τα κριτήρια που έχει θέσει το GSTC. Σήμερα η Τουρκία είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο, όπου σε επίπεδο κυβέρνησης υπογράψαμε συμφωνία με την οποία έγινε υποχρεωτική για όλες τις υποδομές του τουρισμού να λάβουν την σχετική πιστοποίηση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μέχρι το 2030 το 100% των τουριστικών επιχειρήσεων θα είναι πιστοποιημένες, αλλιώς δεν θα μπορούν να λειτουργούν».

Στόχος το απόλυτο 100

Οι μελλοντικοί στόχοι του Τουρκικού τουρισμού, είναι εντυπωσιακοί και ποσοτικά. Όπως μας αποκάλυψε ο κ. Bütün, «Ο στόχος μας είναι μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, μέχρι το 2028, να φτάσουμε τα 100 εκατομμύρια επισκέπτες και τα 100 δις δολάρια έσοδα των τουρισμό. Αυτό που επιδιώκουμε να πετύχουμε είναι επισκέπτες μας να μένουν περισσότερο και να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα καθώς θα τους παρέχουμε τόσες πολλές επιλογές. Αυτό που πραγματικά επιδιώκουμε είναι να γνωρίσουν, να εξερευνήσουν την Τουρκία. Το να έρχεσαι, να μένεις σε ένα ξενοδοχείο καθ’ όλη τη διάρκεια των διακοπών σου και μετά να επιστρέφεις στη χώρα σου, δεν είναι μια ολοκληρωμένη εμπειρία», καταλήγει.

Η αυθεντική Τουρκική φιλοξενία

Μιλώντας από καρδιάς για την τουρκική φιλοξενία, ο κ. Bütün λέει: «Για την φιλοξενία των Τούρκων λέω συχνά την ίδια ιστορία. Στην Τουρκία ακόμα και σήμερα, στα περισσότερα σπίτια το καλύτερο δωμάτιο είναι αφιερωμένο στους καλεσμένους μας, τους οποίους τους λέμε «μουσαφίρηδες». Όταν ήμουν μικρός δε μου επέτρεπαν να πάω σε αυτό το δωμάτιο.

Ήταν κλειδωμένο και οι γονείς μου μου έλεγαν ότι δεν μπορείς να πας εκεί και κάθε φορά που είχαμε κάποιον καλεσμένο το άνοιγαν. Είχε μέσα τα καλύτερα έπιπλα και όλοι εμείς στο σπίτι προσφέραμε ότι καλύτερο είχαμε στους επισκέπτες μας. Η φιλοξενία είναι στο DNA μας και την κουλτούρα της κοινωνίας μας. «Ο καλεσμένος από το Θεό» είναι μια έκφραση που λέμε, αλλά και πιστεύουμε στην τουρκική κοινωνία».

Οι εκδηλώσεις της Τουρκίας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις προβολής και προώθησης τουριστικών προορισμών της Τουρκίας σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, με τη συμμετοχή περισσότερων των 100 εκπροσώπων της τουριστικής βιομηχανίας από την Ελλάδα και την Τουρκία. Οι εκδηλώσεις είχαν ως στόχο την προώθηση των πολιτιστικών διαδρομών της Τουρκίας, με ιδιαίτερη έμφαση στην περιοχή της Καππαδοκίας καθώς και την ανάπτυξη επιχειρηματικών σχέσεων της ελληνικής ταξιδιωτικής αγοράς με τους Τούρκους ομολόγους τους. Τις εκδηλώσεις τίμησαν με την παρουσία τους στην Αθήνα.

Ο Πρέσβης της Τουρκίας κ. Çağatay Erciyes κατά την ομιλία του τόνισε ότι οι τουριστικοί τομείς και των δύο χωρών είναι πολύ ισχυροί, ποικιλόμορφοι και θα μπορούσαν να αλληλοσυμπληρώνονται, ειδικότερα για να προσελκύσουν τουρίστες από τρίτες χώρες. Με νέες οργανωμένες εκδρομές που θα προωθήσουν κοινούς προορισμούς, και μέσω της εναέριας σύνδεσης των δύο χωρών με τους κοινούς νέους προορισμούς. Επίσης, δήλωσε ότι «και οι δύο τομείς θα πρέπει να επωφεληθούν από το θετικό κλίμα που επικρατεί αυτή τη στιγμή στις διμερείς σχέσεις και να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες που θα είναι αμοιβαία επωφελείς…» Όσον αφορά τις επαφές μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας, πρόσθεσε ότι «Ο κοινός μας στόχος να αυξήσουμε τον αριθμό των τουριστών από τις δύο χώρες στο ένα εκατομμύριο, για την κάθε μία, δεν είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Οι φετινοί αυξανόμενοι αριθμοί υποδηλώνουν ότι μπορούμε να το πετύχουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα».

Ο Γενικός Πρόξενος Serkan Gedik ανάφερε ότι καταγράφηκε αύξηση σχεδόν 90% των Τούρκων τουριστών που ταξίδεψαν στην Ελλάδα το 2023 (877.000) συγκριτικά με το 2022 (478.000), ενώ η Τουρκία αναδείχθηκε ως η τρίτη δημοφιλέστερη χώρα στην οποία ταξίδεψαν οι Έλληνες στο 2023 (570.000 το 2022 και 686.000 το 2023). «Πιστεύουμε ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω αύξησης, ιδιαίτερα για τη Βόρεια Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη». Στη συνέχεια τόνισε ότι «η Τουρκία είναι πέρα από την Κωνσταντινούπολη και η Ελλάδα είναι πέρα από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τα νησιά. Το σημερινό workshop πραγματοποιείται την κατάλληλη στιγμή καθώς η Καππαδοκία θα ήταν ένας προορισμός προστιθέμενης αξίας για τους Έλληνες τουρίστες».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα