40 λόγοι που οι Έλληνες ταξιδεύουν – Οι αγαπημένοι τους προορισμοί

Διαβάζεται σε 5'
40 λόγοι που οι Έλληνες ταξιδεύουν – Οι αγαπημένοι τους προορισμοί
Τουρίστρια στη Σαντορίνη ISTOCK

Ακόμα και για «θαλπωρή» ταξιδεύουν οι Έλληνες στο εξωτερικό, ενώ πολλοί μέσα στη χώρα μας αναζητούν στις διακοπές τους το μασάζ. Τι δείχνει αναλυτικά η έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ.

Για σχεδόν εντελώς διαφορετικούς λόγους ταξιδεύουν οι Έλληνες στο εξωτερικό και στο εσωτερικό, λόγοι που φτάνουν τους 40 και δεν αναφερόμαστε για το αν ταξιδεύουν για αναψυχή, για δουλειά ή σε συγγενείς και φίλους, αλλά για το τι κάνουν στη διάρκεια ενός ταξιδιού.

Η μεγάλη μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ, που έγινε από τη Focus Bari και με δείγμα πάνω 35.000 άτομα ηλικίας 16-64 ετών, αποκάλυψε ποιοι είναι οι αγαπημένοι τους προορισμοί και ποιες είναι οι δραστηριότητες που προτιμούν, ανάμεσα σε αυτές και η θαλπωρή αλλά και τη επίσκεψη σε λιμάνια. Από τα γενικά συμπεράσματα της μελέτης που έχει τίτλο «Πώς ταξιδεύουν οι Έλληνες | Ανάλυση των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ταξιδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό», προκύπτει ότι ο κύριος λόγος που ταξιδεύουν μέσα και έξω από τη χώρα είναι η αναψυχή, σε ποσοστό περίπου 60%, ακολουθούμενη από την επίσκεψη σε συγγενείς και φίλους με 18%. Σε ότι αφορά στους επαγγελματικούς σκοπούς, περιλαμβανομένων των συνεδρίων, αυτοί αποτελούν αναλογικά σημαντικότερο λόγο ταξιδιού στο εξωτερικό 14% απ’ ότι στο εσωτερικό 11%.

Αγαπημένοι προορισμοί

Στο εξωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Ιταλία (17%), η Γερμανία (11%) και η Γαλλία (9%) και ακολουθούν η Βουλγαρία με 8% και η Τουρκία, η Κύπρος και το Ηνωμένο Βασίλειο με 7% αντίστοιχα. Η Ισπανία προσελκύει το 6% των ταξιδιωτών ενώ η Ολλανδία και η Αυστρία έχουν ποσοστό 5% αντίστοιχα. Έπεται η Πολωνία με 3%, οι ΗΠΑ και η Τσεχία με 2% και τέλος, η Αίγυπτος και η Ρωσία με ποσοστά 1%

Στο εσωτερικό οι τρεις δημοφιλέστεροι προορισμοί είναι η Αττική και η Στερεά Ελλάδα-Εύβοια (21%), η Μακεδονία (19%) και η Πελοπόννησος (14%) – δηλαδή προορισμοί εύκολα προσβάσιμοι με αυτοκίνητο. Η Πελοπόννησος καταλαμβάνει την τρίτη θέση με ποσοστό 14% ενώ η Ήπειρος και η Θεσσαλία ακολουθούν με 10% αντίστοιχα. Ακολουθεί η Θράκη, με 6% και τα Επτάνησα, η Κρήτη και οι Κυκλάδες με 5% αντίστοιχα. Τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα έχουν χαμηλότερα ποσοστά προτίμησης με 2% αντίστοιχα ενώ οι Σποράδες συγκεντρώνουν μόλις 1%.

Τι κάνουν οι Έλληνες στα ταξίδια τους

Η δημοφιλέστερη δραστηριότητα στα ταξίδια εσωτερικού είναι το Φαγητό και Ποτό (64%) και ακολουθεί η Χαλάρωση (62%). Με αρκετά μεγάλη διαφορά ακολουθούν η Απόλαυση της Φύσης και του Φυσικού Περιβάλλοντος, το Κολύμπι και η Ηλιοθεραπεία

Με εξαίρεση το Φαγητό και Ποτό (57%) αρκετά διαφορετικές είναι οι δημοφιλέστερες δραστηριότητες για τα ταξίδια εξωτερικού. Έτσι η πιο δημοφιλής δραστηριότητα είναι η Επίσκεψη σε Αξιοθέατα (61%) και μετά το Φαγητό και Ποτό (57%) ακολουθεί η Επίσκεψη σε Μουσεία / Εκθέσεις (45%), οι Αγορές / Ψώνια (37%) και η Απόλαυση της Ατμόσφαιρας της Πόλης (35%).

Ανάμεσα στις δραστηριότητες για τις οποίες ταξιδεύουν οι Έλληνες στο εξωτερικό είναι η Γνωριμία με τους ανθρώπους και τον τρόπο ζωής τους, οι Περιπετειώδεις εμπειρίες, η Σάουνα και η Μείωση του άγχους, η Θαλπωρή αλλά και η Επίσκεψη σε λιμάνια.

Πώς ταξιδεύουν

Η μελέτη αποκαλύπτει ακόμα ότι ο τρόπος μετάβασης διαφέρει σημαντικά μεταξύ των ταξιδιών εσωτερικού και εξωτερικού. Στα μεν πρώτα κυριαρχούν τα χερσαία μέσα με 74% (εκ των οποίων 80% το αυτοκίνητο, 14% με λεωφορείο, 3% με τραίνο κλπ.) και ακολουθούν τα θαλάσσια (16%) και μόνο ένα 10% των ταξιδιών γίνεται με το αεροπλάνο. Αντίθετα, στα ταξίδια εξωτερικού κυριαρχεί το αεροπλάνο με 72%, έπονται τα χερσαία μέσα με 23% (56% αυτοκίνητο, 26% λεωφορείο, 7% τραίνο, 8% μηχανή) ενώ δια θαλάσσης γίνεται μόνο το 5% των ταξιδιών.

Πώς ενημερώνονται για τα ταξίδια

Η κυριότερη πηγή ενημέρωσης των Ελλήνων για τα ταξίδια τους, είναι το internet (65% για ταξίδια εξωτερικού και 57% για εσωτερικού), ακολουθούμενη από πληροφορίες από Γνωστούς και Φίλους (36% και 31%). Σημαντικό ρόλο παίζουν τα ταξιδιωτικά γραφεία / πρακτορεία για τα ταξίδια εξωτερικού (17%), έναντι μόλις 8% στου εσωτερικού, ενώ για ένα ποσοστό 19% των ταξιδιών εσωτερικού έγιναν χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη πηγή, έναντι 8% για τα ταξίδια εξωτερικού. Από τις πηγές internet, κυριαρχούν οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (53% για ταξίδια εσωτερικού και 48% για εξωτερικού), ακολουθούμενες από ιστοσελίδες αξιολόγησης τουριστικών υπηρεσιών (32% και 40% αντίστοιχα), τις ιστοσελίδες των ξενοδοχείων (34% και 30%) και τις ιστοσελίδες πτήσεων (20% και 43%).

Πώς κάνουν τις κρατήσεις των ταξιδιών

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, αν και το ποσοστό των ταξιδιωτών που κάνουν κρατήσεις είναι υψηλό και στα δύο είδη ταξιδιών (εσωτερικό 71%, εξωτερικό 80%), υπάρχει σημαντική διαφορά στον τρόπο που γίνονται οι κρατήσεις: στα ταξίδια εξωτερικού οι online κρατήσεις είναι 69% ενώ στου εσωτερικού μόλις 39%. Επίσης, ενώ οι δυο σημαντικότερες κατηγορίες κρατήσεων στα ταξίδια εσωτερικού είναι για Διαμονή (52%) και Φέρυ/πλοίο (14%), στου εξωτερικού η δημοφιλέστερη κατηγορία κρατήσεων είναι οι Πτήσεις (29%), ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από την Διαμονή (28%) και στη συνέχεια από τα Εισιτήρια για Events / Αξιοθέατα (13%).

Πού διαμένουν

Τέλος, το ξενοδοχείο παραμένει το προτιμώμενο είδος καταλύματος (52% για τα ταξίδια εσωτερικού και 64% για τα ταξίδια εξωτερικού), ενώ σημαντικό είναι και το ποσοστό των καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης (22% και 16%). Παρόμοια με της βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι τα ποσοστά της φιλοξενίας (21% και 15%). Αναφορικά με την κατηγορία ξενοδοχείου, το ποσοστό 4* και 5* είναι σημαντικά υψηλότερο στα ταξίδια εξωτερικού (40% και 15%) σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού (35% και 12%). Σε ότι αφορά τις Πλατφόρμες Βραχυχρόνιας Μίσθωσης, χρησιμοποιούνται στο 33% των ταξιδιών εξωτερικού, έναντι 20% των ταξιδιών εσωτερικού.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα