Στα σκαριά η εγκατάσταση κλιματισμού σε 24 συρμούς του Μετρό – Ποιες γραμμές αφορά
Διαβάζεται σε 3'Πέρα από τις κινήσεις που γίνονται για τον εκσυγχρονισμό των συρμών, η ΣΤΑΣΥ προχωρά και στην βελτίωση της εικόνας των σταθμών του Μετρό.
- 17 Ιουλίου 2024 06:48
Χρηματοδότηση 60 εκατ. ευρώ αναζητά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να λύσει το χρονίζων πρόβλημα στο Μετρό της Αθήνας για κλιματισμό σε αρκετούς από τους συρμούς που τρέχουν στις τρεις γραμμές του. Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας από το βήμα της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το θέμα είναι πρώτη προτεραιότητα τόσο για την κυβέρνηση όσο και για το υπουργείο.
Σήμερα από τον στόλο των 52 συρμών στις γραμμές 2 και 3 οι 24 συρμοί της πρώτης γενιάς που κυκλοφόρησαν το 2000 δεν διαθέτουν κλιματισμό με αποτέλεσμα τις πολύ ζεστές ημέρες του καλοκαιριού -που πλέον είναι πάρα πολλές- η κατάσταση να είναι αφόρητη.
Το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και η ΣΤΑΣΥ έχουν ξεκινήσει εδώ και μήνες την διαδικασία ωρίμανσης του έργου και έχει εντοπιστεί η τεχνική λύση με την οποία θα μπορέσουν οι συρμοί αυτοί να αποκτήσουν κλιματισμό και να δοθεί ένα τέλος στην σημερινή κατάσταση.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο υπουργός, αναζητείται ένα κονδύλι 39 εκατ. ευρώ για την ανακαίνιση των 24 συρμών. Οι 20 από αυτούς κυκλοφορούν στις γραμμές 2 και 3 και άλλοι 4 στην γραμμή 1. Παράλληλα αναζητείται και ένα κονδύλι 20 εκατ. ευρώ για ανελκυστήρες καθώς το φαινόμενο των συχνών βλαβών έχει οδηγήσει επίσης σε αναζήτηση λύσης.
Το παζλ της χρηματοδότησης εφόσον λυθεί θα ξεκινήσει ένας διαγωνισμός για εταιρείες που εξειδικεύονται σε ανάλογα έργα και όπως σημείωσε ο κ.Σταϊκούρας θα απαιτηθούν περίπου 18 μήνες (από την εκκίνηση του έργου) για να τοποθετηθούν τα κλιματιστικά στο σύνολο των 24 συρμών.
Εφόσον προχωρήσει το θέμα της εγκατάστασης κλιματιστικών, θα καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό. Για την γραμμή 1 κλιματισμός λειτουργεί σε κάποιους από τους συρμούς ενώ ακόμα 14 τρένα θα αποκτήσουν κλιματισμό μέσω της ανακαίνισης που είναι σε εξέλιξη και η οποία θα ολοκληρωθεί σε περίπου 1,5-2 έτη.
Επίσης σε ώριμο στάδιο είναι και το έργο προμήθειας επτά διρευματικών συρμών για τις ανάγκες των δρομολογίων της γραμμής 3 προς το αεροδρόμιο. Η σχετική πρόσκληση για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ 2021-2027 έχει εκδοθεί και αναμένεται ο διαγωνισμός τους επόμενους μήνες.
Παρεμβάσεις και στους σταθμούς
Πέρα από τις κινήσεις που γίνονται για τον εκσυγχρονισμό των συρμών, η ΣΤΑΣΥ προχωρά και στην βελτίωση της εικόνας των σταθμών του Μετρό. Ήδη, στον σταθμό «Ομόνοια» της Γραμμής 1 τα τεχνικά συνεργεία έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες επιχρισμάτων και χρωματισμού της τοιχοποιίας του συνόλου του σταθμού – που εμφάνιζε φθορές κυρίως λόγω παλαιότητας και υγρασίας – καθώς και αφαίρεσης γκράφιτι από επιφάνειες.
Στη Γραμμή 1 «Κηφισιά – Πειραιάς» έχουν αντικατασταθεί οι λαμπτήρες σε 11 σταθμούς, η διαδικασία προχωρά και στους υπόλοιπους 13 σταθμούς της Γραμμής, ενώ έχει ολοκληρωθεί η αντικατάσταση του φωτισμού και σε τμήματα των σηράγγων και των 3 Γραμμών του Μετρό.
Στις Γραμμές 2 & 3 του Μετρό φθορές και βανδαλισμοί σε σταθμούς, όπως το «Χαλάνδρι», το «Νομισματοκοπείο», ο «Χολαργός», ο «Ευαγγελισμός» και τα «Σεπόλια» έχουν αποκατασταθεί, αναβαθμίζοντας τη συνολική εικόνα τους και επιλύοντας χρόνια τεχνικά ζητήματα.
Ειδικότερα, στον σταθμό «Ευαγγελισμός», ολοκληρώθηκαν αντιπλημμυρικά έργα στον περιβάλλοντα χώρο του σταθμού, ενισχύοντας τη θωράκισή του απέναντι σε ακραία πλημμυρικά φαινόμενα, αντίστοιχα με αυτά του περασμένου φθινοπώρου.
Παράλληλα, στο αμέσως προσεχές διάστημα, στον σταθμό «Πανόρμου» θα δοκιμαστεί πιλοτικά η εφαρμογή αυτοκαθαριζόμενου χρωματισμού, τεχνική αποτελεσματικότερη και μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας.