Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: “Πόρτα” σε μαθητές γερμανικού σχολείου – Τι αναφέρουν οι καθηγητές

Διαβάζεται σε 5'
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο INTIME

Αντιμέτωποι με την ελληνική πραγματικότητα βρέθηκαν μαθητές και καθηγητές σχολείου του Βερολίνου, όταν κατά την επίσκεψή τους στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο βρήκαν τις πόρτες κλειστές, χωρίς καμία ενημέρωση, λόγω έλλειψης προσωπικού.

Επιστολή διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Πολιτισμού που αποτυπώνει την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα Μουσεία ΝΠΔΔ (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο Αθηνών, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης, Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου) απέστειλαν καθηγητές του Gymnasium Steglitz του Βερολίνου, μετά την εμπειρία που είχαν κατά την επίσκεψή τους στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Στην επιστολή τους οι καθηγητές κάνουν λόγο για “απαράδεκτη κατάσταση“, αφού όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν ενώ είχαν παράθυρο επίσκεψης στις 15:30, το Μουσείο ήταν κλειστό λόγω έλλειψης προσωπικού, από τις 16:00 το απόγευμα. Και ενώ, όπως αναφέρουν, είχαν επαφή με το ταξιδιωτικό γραφείο, δεν τους ειδοποίησαν –έστω την ίδια μέρα – για το κλείσιμο στις 16:00, “γεγονός που μας ωθεί στην εντύπωση ότι δεν ήταν τόσο έκτακτο το κλείσιμο του μουσείου νωρίς“.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της διαμαρτυρίας: 

Αξιότιμοι κυρίες και κύριοι,

είμαστε καθηγητές σ’ ένα δημόσιο Γυμνάσιο/Λύκειο του Βερολίνου, το οποίο περιλαμβάνει ένα Τμήμα Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών (Altsprachliches Gymnasium) και ένα δίγλωσσο Τμήμα Γερμανοελληνικών σπουδών (Κρατικό Ευρωπαϊκό Σχολείο Βερολίνου, Staatliche Europa Schule Berlin). Οι μαθητές και μαθήτριές μας ασχολούνται εντατικά με την Αρχαιότητα μαθαίνοντας Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά, αλλά και διδασκόμενοι Νέα Ελληνικά στο δίγλωσσο τμήμα.

Κάθε χρόνο, η Β΄ Λυκείου πραγματοποιεί μια εκπαιδευτική εκδρομή στην Ελλάδα, ώστε να γνωρίσει από κοντά την ιστορία, τα μνημεία και τον πολιτισμό τόσο της αρχαίας όσο και της σύγχρονης Ελλάδας. Οι μαθητές ετοιμάζονται εντατικά για την εκδρομή αυτή κατά τη διάρκεια όλου του σχολικού έτους υπό την καθοδήγηση των υπεύθυνων καθηγητών.

Η εκδρομή αποτελεί τη σημαντικότερη σχολική εμπειρία για πολλούς μαθητές και μαθήτριες, αφήνοντάς τους ανεξίτηλες εντυπώσεις.

Φέτος η εκδρομή μας πραγματοποιήθηκε από 10 ως 20 Απριλίου. Δυστυχώς βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια απαράδεκτη κατάσταση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Συγκεκριμένα το Σάββατο 13 Απριλίου το μουσείο – «ναυαρχίδα» του ελληνικού πολιτισμού:

  • ήταν κλειστό λόγω έλλειψης προσωπικού, όπως μας ειπώθηκε, από τις 16:00 το απόγευμα. Και αυτό στα μέσα Απριλίου, σε μια εποχή, κατά την οποία ο πολιτιστικός τουρισμός βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη. Έτσι βρεθήκαμε 61 μαθητές και 4 συνοδοί καθηγητές σχεδόν προ κεκλεισμένων θυρών!
  • “σχεδόν” διότι είχαμε παράθυρο επίσκεψης στις 15:30! Η υπεύθυνη υπηρεσία μας το είχε δώσει μόλις στα μέσα Μαρτίου.
  • Και ενώ είχαν επαφή με το ταξιδιωτικό μας γραφείο, δεν μας ειδοποίησαν –έστω την ίδια μέρα – για το κλείσιμο στις 16:00, γεγονός που μας ωθεί στην εντύπωση ότι δεν ήταν τόσο έκτακτο το κλείσιμο του μουσείου νωρίς. Αν είχαμε γνώση του περιορισμένου ωραρίου, θα μπορούσαμε αυθημερόν να τροποποιήσουμε το πρόγραμμά μας επισκεπτόμενοι το Εθνικό Μουσείο το πρωί και αφήνοντας για το απόγευμα π.χ. την Αρχαία Αγορά ή τον Κεραμεικό που ήταν ανοικτά ως τις 20:00.
  • Προς κατάπληξή μας η ιστοσελίδα δεν ήταν ενημερωμένη σχετικά με τις ώρες λειτουργίας, δίνοντας ως ισχύουσες ώρες ως 20:00, ακόμη και αφού έκλεισε το μουσείο!
  • Εκτός των παραπάνω το κλείσιμο πολλών αιθουσών του μουσείου (ελληνιστική, ρωμαϊκή τέχνη, αγγεία, αιγυπτιακή τέχνη) μοιάζει να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση και δείχνει έλλειψη εκτίμησης των πολιτιστικών αγαθών, τα οποία φυλλάσσονται εκεί, αλλά και έλλειμμα σεβασμού προς τους πολυάριθμους επισκέπτες του.

Εμείς, οι διδάσκοντες του Gymnasium Steglitz αγαπούμε την ελληνική ιστορία και πολιτισμό, τους ανθρώπους, τη φιλοξενία των Ελλήνων, και προσπαθούμε –επιτυχώς, τολμούμε να επαιρόμαστε – να μεταδώσουμε τον ενθουσιασμό και την έμπνευση που μας προσφέρουν στους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Οκτώ παιδιά είχαν ετοιμάσει παρουσίαση σε μορφή ακουστικού οδηγού για διάφορα εκθέματα του Εθνικού Μουσείου.

Σε αντίθεση με τους συμμαθητές τους, δεν μπόρεσαν να παρουσιάσουν, ούτε καν να δουν τα εκθέματα, για τα οποία εργάστηκαν, παρά μόνον επί τροχάδην.

Προς άρση μίας πιθανής παρεξήγησης, οφείλουμε να τονίσουμε ότι τα παραπάνω δεν συνιστούν τον κανόνα της συνολικής μας εμπειρίας στην Ελλάδα. Σε όλους ανεξαιρέτως τους άλλους χώρους και μουσεία οι εμπειρίες μας ήταν θετικές, με κανονικές ώρες λειτουργίας, σωστές πληροφορίες στο διαδίκτυο και φιλικότατη υποδοχή από τους υπαλλήλους.

Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποιους από τους σταθμούς της εκδρομής μας:

Ακρόπολη, Μουσείο Ακρόπολης, Αγορά, Μουσείο Αγοράς, Κεραμεικός, Αρχαιολογικό Μουσείο Αίγινας, Ναός Αφαίας, Ι.Μ. Αγ. Τριάδας/Άγιος Νεκτάριος, Ελευσίνα, Ραμνούς, Σούνιο, Βραυρώνα, Δίστομο, Όσιος Λουκάς, Δελφοί – χώρος και Μουσείο, Ολυμπία (ανοικτά παρά την αφή της ολυμπιακής φλόγας!), – Ναυαρίνο – Νιόκαστρο, Παλάτι Νέστορος, Επίδαυρος, Μυκήνες, Παλαμήδι, Αρχ. Μουσείο Ναυπλίου, Αρχαία Κόρινθος – χώρος και μουσείο.

Ευχόμαστε να δοθεί η απαραίτητη προσοχή στο θέμα, ώστε να μη βρεθούν ξανά μαθητές ή όποιοι άλλοι επισκέπτες του εμβληματικού για τον ελληνικό πολιτισμό Μουσείου σε ανάλογη θέση.

Με εκτίμηση,

Οι συνοδοί καθηγητές -και εκ μέρους των 61 μαθητών της Β΄ΛυκείουCatrin Dathe, Andreas Roestel, Karen Kursawe, Άννα Σαββαντίδου

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα