Πώς βαθμολόγησαν οι ξένοι την Ελλάδα το εξάμηνο – Ποια Περιφέρεια βρέθηκε στην κορυφή

Διαβάζεται σε 4'
Τουρίστες στην Ακρόπολη
Τουρίστες στην Ακρόπολη AP Photo/Petros Giannakouris

Η Ελλάδα επαινείται από τους ξένους για πολιτισμό, γαστρονομία και τουριστική εμπειρία, με υψηλές βαθμολογίες και αυξανόμενη προτίμηση σε περιοχές εκτός πόλεων.

Ο πολιτισμός, η γαστρονομία, ο καιρός την Άνοιξη, οι πεζοπορίες αλλά και η καλή συνδεσιμότητα, ήταν οι κύριοι τομείς για τους οποίους η χώρα μας έλαβε τα εύσημα στο διαδίκτυο κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, με τον Απρίλιο να αναδεικνύεται ως ο ισχυρός για τη θετική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας. 

Σύμφωνα με όσα καταγράφει το ΙΝΣΕΤΕ, στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσα από διαφοροποιημένες πηγές, σε συνεργασία με την εταιρεία TCI Research σχετικά με τη συλλογή big data για την Ελλάδα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία), προκύπτει η σύγκριση της συνολικής εικόνας της χώρας και της Αθήνας με τον ανταγωνισμό. Η έκθεση είναι πλέον εμπλουτισμένη με στοιχεία και για τις 13 Περιφέρειες της χώρας, που αποτυπώνουν την τουριστική εμπειρία ως προς την εστίαση και τα αξιοθέατα. Στα πλαίσια της ανάλυσης έχουν αξιολογηθεί 109 χιλ. σχόλια για αξιοθέατα (attractions) και 69 χιλ. για εστιατόρια / bar  στην Ελλάδα και 4,6 εκατ. και 8,8 εκατ. αντίστοιχα για ανταγωνιστικούς προορισμούς.

Από τα γενικά συμπεράσματα προκύπτει, ότι η Ελλάδα συνολικά όσο και η κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά, κατάφεραν να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους, ως προς την εμπειρία επίσκεψης, με βαθμολογία υψηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Την υψηλότερη βαθμολογία είχαν η Θεσσαλία και η Δυτική Μακεδονία στο τρίμηνο Απρίλιος-Ιούνιος επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι οι επισκέπτες προτιμούν όλο και περισσότερο να ταξιδεύουν σε περιοχές εκτός των κύριων πόλεων. Ακόμη, το ανθρώπινο δυναμικό, η πολιτιστική εμπειρία, η γαστρονομία  και η εμπειρία στη θάλασσα λαμβάνουν τις υψηλότερες αξιολογήσεις.

Η αξιολόγηση της εμπειρίας

Tο επίπεδο ικανοποίησης παρέμεινε πολύ υψηλό (Ελλάδα: 9,2 & Αθήνα: 9,1) και σημαντικά υψηλότερο από την βαθμολογία της Ευρώπης συνολικά (8,9). Από τον Φεβρουάριο του 2024, ο αριθμός των αξιολογήσεων για την Ελλάδα αυξάνεται σταθερά.  Η Αθήνα ακολούθησε αυτή την τάση μέχρι τον Μάιο, σημειώνοντας μικρή μείωση τον Ιούνιο. Αυτό δείχνει ότι, ενώ η συνολική επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί λόγω της περιόδου αιχμής, οι επισκέπτες προτιμούν όλο και περισσότερο να ταξιδεύουν σε περιοχές εκτός των κύριων πόλεων, όπως αποδεικνύεται από τον ταχύτερο ρυθμό αύξησης των αξιολογήσεων για την Ελλάδα συνολικά.

Όλες οι Περιφέρειες της χώρας είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη του 9, με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία να φθάνουν στο 9,5 και 9,4 αντίστοιχα, επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Τα επιμέρους συστατικά της εμπειρίας

Σε εθνικό επίπεδο οι αξιολογήσεις για τα επιμέρους συστατικά του τουριστικού προϊόντος (Πολιτισμός 9,3, Γαστρονομία 9,1 Εμπειρία στη Θάλασσα 9,0), έχουν βαθμολογία μεγαλύτερη/ίση του 9 ενώ, η γαστρονομία ξεπέρασε την εμπειρία στη θάλασσα.

Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα εκτιμούν πολύ το ανθρώπινο δυναμικό, δίνοντας εξαιρετική βαθμολογία, περί το  9,5 στο σύνολο της χώρας.

Επίσης, καταγράφεται ικανοποίηση ως προς  την αξία των εμπειριών σε σχέση με τα χρήματα (Value For Money) αποδίδοντας βαθμολογία στη χώρα 9,1, ένα πολύ θετικό επίτευγμα ειδικά κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής. Σχετικά με το Βιώσιμο Ταξίδι  (8,4) και την Υγιεινή (8,3), καταγράφονται σχετικά ικανοποιητικές αξιολογήσεις.

Η τουριστική εμπειρία ανά περιφέρεια

Η Θεσσαλία έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία όσον αφορά τον Πολιτισμό, ακολουθούμενη  από την Κεντρική Μακεδονία, την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα. Η Κρήτη, προηγείται όσον αφορά την Γαστρονομία, με τα Ιόνια Νησιά και τη Δυτική Μακεδονία να ακολουθούν με μικρή διαφορά. Εντυπωσιακό εύρημα αποτελεί ότι η Ήπειρος απέσπασε τις θετικότερες αξιολογήσεις για την εμπειρία στη θάλασσα. Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, η  Στερεά Ελλάδα, η Ήπειρος και τα Ιόνια Νησιά είχαν την υψηλότερη βαθμολογία. Η Στερεά Ελλάδα προηγείται στις αξιολογήσεις ως προς τη σχέση ποιότητας-τιμής ακολουθούμενη με μικρή απόκλιση από τη Δυτική Ελλάδα.

Οι βιώσιμες δράσεις επαινέθηκαν περισσότερο στην Κεντρική Μακεδονία, η οποία είναι επίσης, η περιοχή που έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία για την Υγιεινή.

Αξιολόγηση της εμπειρίας ανά αγορά

Οι πέντε διεθνείς αγορές με τον υψηλότερο όγκο αξιολογήσεων στην Ελλάδα ήταν κατά σειρά το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία. Οι επισκέπτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο έδωσαν τις υψηλότερες συνολικές βαθμολογίες, ακολουθούμενοι από εκείνους από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα