Μέση Ανατολή: Αδειάζει ο εναέριος χώρος εν αναμονή χτυπήματος του Ιράν

Διαβάζεται σε 4'
Αεροδρόμιο στη Βηρυτό
Αεροδρόμιο στη Βηρυτό (AP Photo/Hassan Ammar)

Αυξάνονται διαρκώς οι ακυρώσεις πτήσεων προς Ισραήλ και Λίβανο, με τις αεροπορικές εταιρείες να αποφεύγουν τον εναέριο χώρο της Μέσης Ανατολής, εν αναμονή χτυπήματος του Ιράν.

“Αδειάζει” κυριολεκτικά ο εναέριος χώρος της Μέσης Ανατολής καθώς οι ανησυχίες για γενικευμένη σύρραξη στην περιοχή εντείνονται, μετά τη δολοφονία δύο ανώτατων μελών της Χαμάς και της Χεζμπολάχ και των διακηρύξεων του Ιράν για αντίποινα.

Σύμφωνα με το Reuters, οι αεροπορικές εταιρείας αποφεύγουν τον εναέριο χώρο του Ιράν και του Λιβάνου και ακυρώνουν τις πτήσεις τους προς το Ισραήλ και τον Λίβανο.

Η Singapore Airlines (SIAL.SI) σταμάτησε να πετάει μέσω του ιρανικού εναέριου χώρου από νωρίς το πρωί της Παρασκευής (2/8) και χρησιμοποιεί εναλλακτικές διαδρομές, λέγοντας ότι η ασφάλεια είναι η πρώτη της προτεραιότητα.

Η EVA Air και η China Airlines της Ταϊβάν αποφεύγουν επίσης τον εναέριο χώρο του Ιράν για πτήσεις προς το Άμστερνταμ από την Παρασκευή (2/8), οι οποίες προηγουμένως πετούσαν πάνω από το Ιράν, σύμφωνα με δεδομένα του Flightradar24.

Ο εναέριος χώρος της Μέσης Ανατολής
Ο εναέριος χώρος της Μέσης Ανατολής flightradar24

Οι αεροπορικές εταιρείες δεν απάντησαν άμεσα σε αίτημα του Reuters για σχόλιο σχετικά με τις αλλαγές διαδρομής.

Σε ανακοίνωσή της, η OpsGroup, μια ομάδα που μοιράζεται πληροφορίες για τον κίνδυνο πτήσεων, συμβούλεψε τις αεροπορικές εταιρείες να αποφεύγουν τον εναέριο χώρο του Ιράν και του Ιράκ, μία ημέρα αφότου πηγές δήλωσαν στο Reuters ότι κορυφαίοι Ιρανοί αξιωματούχοι θα συναντηθούν στην Τεχεράνη, με εκπροσώπους των συμμάχων τους από  Λίβανο, Ιράκ και Υεμένη, για να συζητήσουν πιθανή αντεκδίκηση κατά του Ισραήλ.

Πολλές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων αμερικανικών και ευρωπαϊκών εταιρειών, ήδη αποφεύγουν να πετούν πάνω από το Ιράν, ειδικά μετά τις αμοιβαίες επιθέσεις με πυραύλους και drones τον Απρίλιο μεταξύ του Ιράν και του Ισραήλ.

Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως η πτήση της Singapore Airlines προς το Λονδίνο Heathrow νωρίς την Παρασκευή πήγε βόρεια του Ιράν μέσω Τουρκμενιστάν και Αζερμπαϊτζάν, αντί να περάσει από το Ιράν όπως έκανε την προηγούμενη ημέρα, σύμφωνα με το Flightradar24.

Τις τελευταίες δύο ημέρες, η Air India (AIRID.UL), ο όμιλος Lufthansa της Γερμανίας (LHAG.DE), οι αμερικανικές εταιρείες United Airlines (UAL.O) και Delta Air (DAL.N) και η ιταλική ITA Airways δήλωσαν ότι ανέστειλαν τις πτήσεις τους προς το Τελ Αβίβ.

Ωστόσο, ένας σημαντικός αριθμός αεροπορικών εταιρειών μέχρι και σήμερα εξακολουθεί να πετάει πάνω από το Ιράν, συμπεριλαμβανομένων των αεροπορικών εταιρειών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Etihad, Emirates (EMIRA.UL) και FlyDubai, καθώς και της Qatar Airways και της Turkish Airlines.

Ακυρώσεις πτήσεων και προς Βηρυτό

Οι αεροπορικές εταιρείες αυτή την εβδομάδα ακύρωσαν επίσης πτήσεις προς την πρωτεύουσα του Λιβάνου, Βηρυτό, μετά από την επίθεση στα Υψώματα του Γκολάν το Σάββατο.

Ο Καναδάς την Πέμπτη (1/8) εξέδωσε ανακοίνωση προς τα καναδικά αεροσκάφη να αποφεύγουν τον εναέριο χώρο του Λιβάνου για έναν μήνα, λόγω του κινδύνου από ενδεχόμενες στρατιωτικές δραστηριότητες.

Η Βρετανία συμβουλεύει επίσης εδώ και ένα μήνα τους πιλότους της να αποφεύγουν την περιοχή για τον ίδιο λόγο.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Πολωνία συνέστησε στους πολίτες της να μην ταξιδεύουν προς Λίβανο, Ισραήλ και Ιράν. “Σε σχέση με τον αυξανόμενο αριθμό Πολωνών τουριστών που επισκέπτονται τον Λίβανο, το Ισραήλ και το Ιράν, θέλουμε να επαναλάβουμε ότι εδώ και καιρό συνιστούμε να μην ταξιδεύουν οι πολίτες μας σε αυτή την περιοχή”, ανέφερε το υπουργείο Εξωτερικών της χώρας στο X.

Νωρίτερα και το γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών συνέστησε επίσημα στους πολίτες του να μην ταξιδέψουν στο Ιράν και ζήτησε από τους Γάλλους πολίτες που βρίσκονται ακόμη στη χώρα να φύγουν το συντομότερο δυνατό λόγω του κινδύνου στρατιωτικής κλιμάκωσης στην περιοχή, σε ταξιδιωτική οδηγία που δημοσιεύτηκε την Παρασκευή.

Σε περίπτωση που ξεσπάσει ολοκληρωτικός πόλεμος στη Μέση Ανατολή, η OpsGroup δήλωσε ότι η πολιτική αεροπορία πιθανότατα θα αντιμετωπίσει τον κίνδυνο από drones και πυραύλους που θα διασχίζουν τον εναέριο χώρο, καθώς και τον αυξημένο κίνδυνο παραποίησης του GPS – ένα φαινόμενο που αυξάνεται γύρω από τον Λίβανο και το Ισραήλ, όπου στρατοί και άλλοι φορείς εκπέμπουν σήματα που ξεγελούν το σύστημα GPS ενός αεροπλάνου ώστε να νομίζει ότι βρίσκεται αλλού από την πραγματική του θέση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα