Τι αλλάζει στα σχολεία για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς την νέα σχολική χρονιά

Διαβάζεται σε 9'
Τι αλλάζει στα σχολεία για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς την νέα σχολική χρονιά
UNSPLASH

Τι θα ισχύσει για απουσίες, κινητά και αποβολές

Την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου θα χτυπήσει το κουδούνι για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς για περίπου 1.345.000 μαθητές όλων των βαθμίδων, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα βρίσκονται στα σχολεία από την Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024. Η νέα χρονιά θα ξεκινήσει με πολλές αλλαγές για τη σχολική κοινότητα αλλά και για τους γονείς οι οποίοι μέσω σχετικής πλατφόρμας θα μπορούν να παρακολουθούν την πορεία του παιδιά τους στο σχολείο όσο αφορά μαθήματα, απουσίες και κοπάνες.

Από το Σεπτέμβριο θα ισχύσουν αλλαγές για τις απουσίες, τις αποβολές ,τα κινητά και γενικά τη συμπεριφορά των μαθητών καθώς και η πλατφόρμα για τις καταγγελίες βίας στα σχολεία. Αναλυτικά:

Το πρόγραμμα για τα Νηπιαγωγεία:

  • Τμήμα Πρωινής Υποδοχής: λειτουργεί 7.45-8.30 με χρόνο προσέλευσης 7.45-8.00
  • Πρωινό Υποχρεωτικό Τμήμα: 8.30-13.00 με χρόνο προσέλευσης 8.15-8.30 και ώρα αποχώρησης 13.00
  • Προαιρετικό απογευματινό Ολοήμερο τμήμα: 13.00-16.00 με ώρα αποχώρησης 16.00
  • Αναβαθμισμένο προαιρετικό Πρόγραμμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου: 16.00- 17.30 με ώρα αποχώρησης 17.30.

Τα ωράρια για τα Δημοτικά

UNSPLASH

Μια διαφοροποίηση καταγράφεται στο Δημοτικό που αλλάζει η ώρα αποχώρησης στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Ειδικότερα η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου θα λαμβάνει χώρα στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.

Επιπλέον, δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14:55 με το πέρας της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης. Κατά τα άλλα το πρόγραμμα παραμένει ως έχει με τους μαθητές να κάνουν μάθημα από τις 8:15 μέχρι τις 13:15.

Απουσίες

Συνολικά ο μαθητής μπορεί να κάνει 114 απουσίες εκ των οποίων οι 74 θα πρέπει να είναι δικαιολογημένες. Έως 2 συνεχόμενες ημέρες η δικαιολόγηση των απουσιών μπορεί να γίνει με μια απλή δήλωση του γονέα ή κηδεμόνα. Για πάνω από 2 συνεχόμενες ημέρες θα απαιτείται ιατρική γνωμάτευση

Eιδική ηλεκτρονική εφαρμογή για γονείς

Μέσω της της ειδική ηλεκτρονικής εφαρμογής η οποία θα ενταχθεί στην πλατφόρμα eParents, οι γονείς θα ενημερώνονται:

  • Για την πορεία βαθμολογικών επιδόσεων των παιδιών τους σε τεστ, προφορικά κλπ.
  • Τις ενδεχόμενες “κοπάνες” που κάνουν από το σχολείο.
  • Τον αριθμό απουσιών.
  • Τις παρατηρήσεις και σχόλια που κάνει το σχολείο για το παιδί τους (επίδοση στα μαθήματα, συμπεριφορά κλπ). Επίσης οι γονείς θα μπορούν να κλείνουν τα ραντεβού τους με τους εκπαιδευτικούς, για ενημέρωση, μέσω των κινητών.

Επαγγελματικός προσανατολισμός στην Α΄ λυκείου

  • Δημιουργείται ηλεκτρονική εφαρμογή, η οποία είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης «gov.gr», με σκοπό τη παροχή υπηρεσιών ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές του Λυκείου. Η εφαρμογή αναπτύσσεται και λειτουργεί στον «Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού» (Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.) για λογαριασμό του Υπουργείου Παιδείας
  • Δικαίωμα πρόσβασης στις ανωτέρω υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού έχουν οι μαθητές της Α’ τάξης του Γενικού Λυκείου(ΓΕ.Λ.) ή του Επαγγελματικού Λυκείου(ΕΠΑ.Λ.) ή του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.), με στόχο να διαπιστωθούν οι κλίσεις και δεξιότητές τους, οι οποίες είναι χρήσιμες, ώστε να διαχειρίζονται οι ίδιοι τα θέματα της προσωπικής και επαγγελματικής τους ανάπτυξης.
  • Η πρόσβαση κάθε χρήστη διασφαλίζεται με τη χρήση ατομικών κωδικών εισόδου μέσω αυθεντικοποίησης των διαπιστευτηρίων, που διαθέτει στον κατάλογο μελών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (Π.Σ.Δ.).
  • Η υπηρεσία ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού διενεργείται κάθε σχολικό έτος από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως το τέλος Νοεμβρίου και περιλαμβάνει δύο (2) μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τη συμπλήρωση τυποποιημένου ερωτηματολογίου επαγγελματικού προσανατολισμού σε ψηφιακή μορφή. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει ατομική συνεδρία, η οποία πραγματοποιείται διαδικτυακά, με σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού, ο οποίος προβαίνει σε αξιολόγηση του ανωτέρω ερωτηματολογίου, διερεύνηση των ατομικών χαρακτηριστικών κάθε μαθητή με γνώμονα τις γνώσεις, τις ικανότητες ,τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά του και κατάρτιση εξατομικευμένου σχεδίου δράσης
  • Στην ηλεκτρονική εφαρμογή δημιουργείται Μητρώο Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Μ.Ε.Π.), στο οποίο καταχωρούνται οι οικονομικοί φορείς, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον τομέα του επαγγελματικού προσανατολισμού
  • Ο μαθητής –χρήστης επιλέγει από το Μ.Ε.Π .τον οικονομικό φορέα που αναλαμβάνει την υλοποίηση των υπηρεσιών ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού, στον οποίο αποδίδεται απευθείας η οικονομική διευκόλυνση.
  • O φορέας να διαθέτει τεχνογνωσία και επαρκή εμπειρία στον σχεδιασμό ερωτηματολογίου επαγγελματικού προσανατολισμού και στη διαχείριση και υλοποίηση δράσεων επαγγελματικού προσανατολισμού και συμβουλευτικής και ειδικότερα να έχει παράσχει υπηρεσίες ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10) έτη.

UNSPLASH

Αυτόνομες τάξεις Γυμνασίου σε απομακρυσμένες ορεινές περιοχές

  • Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, μετά από εισήγηση του αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται, σε απομακρυσμένες – ορεινές περιοχές, όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης Γυμνασίου, να λειτουργεί αυτόνομη τάξη, η οποία υπάγεται στο πλησιέστερο προς αυτό Γυμνάσιο. Στην αυτόνομη τάξη του Γυμνασίου τοποθετούνται κατ’ ελάχιστον τρεις (3) εκπαιδευτικοί από τους κλάδους/τις ειδικότητες ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04 και ΠΕ86, οι οποίοι διδάσκουν τα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος, τα οποία ανατίθενται με βάση τον κλάδο/ειδικότητά τους. Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί ασκούν και τις διοικητικές εργασίες λειτουργίας της αυτόνομης τάξης. Η αυτόνομη τάξη του δεύτερου εδαφίου κατατάσσεται σε αξιολογική κατηγορία δυσπρόσιτης σχολικής μονάδας αντίστοιχης με την κατηγορία, στην οποία κατατάσσεται το νηπιαγωγείο ή το δημοτικό σχολείο, που λειτουργεί στην ίδια περιοχή,
  • Οι εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων,πουδιδάσκουνστο νηπιαγωγείο ήστο δημοτικό στην απομακρυσμένη – ορεινή περιοχή, όπου λειτουργεί η αυτόνομη τάξη, δύνανται να συμπληρώνουν ωράριο στις σχολικές μονάδες της τάξης του Γυμνασίου, ύστερα από απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο χρόνος διδασκαλίας των εκπαιδευτικών του προηγούμενου εδαφίου λογίζεται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου στη βαθμίδα εκπαίδευσης, που ανήκει ο εκπαιδευτικός. Οι εκπαιδευτικοί της αυτόνομης τάξης του Γυμνασίου θεωρείται ότι συμπληρώνουν το νόμιμο ωράριο με την άσκηση των διοικητικών καθηκόντων, που τους έχουν ανατεθεί.
  • Με απόφαση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δύναται να προβλέπεται συμπληρωματική διδασκαλία, μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από εκπαιδευτικούς του πλησιέστερου Γυμνασίου, στο οποίο υπάγεται η αυτόνομη τάξη, για τα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος, που δεν δύνανται να διδαχθούν από τους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν στην αυτόνομη τάξη του Γυμνασίου ή τους εκπαιδευτικούς των κοινών ειδικοτήτων/κλάδων του δημοτικού σχολείου ή νηπιαγωγείου στην ίδια απομακρυσμένη – ορεινή περιοχή. Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές, οι οποίοι συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία στο Γυμνάσιο, στο οποίο υπάγεται η αυτόνομη τάξη, και σε μαθητές της αυτόνομης τάξης, οι οποίοι συμμετέχουν εξ αποστάσεως, δεν επιτρέπεται.

Ψηφιακό φροντιστήριο για τους μαθητές της Γ΄ λυκείου, οι οποίοι προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Ψηφιακά θα μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων οι μαθητές της Γ΄ λυκείου που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν για το σκοπό αυτό ή δεν έχουν αυτή τη ευχέρεια στην περιοχή όπου ζουν.

Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα

Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα:

  • προφορική παρατήρηση,
  • επίπληξη,
  • ωριαία απομάκρυνση,
  • αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες,
  • αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες,
  • αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές
    εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους,
  • αλλαγή τμήματος και
  • αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη:

Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του.

Ο/Η Μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ζητά άμεσα από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει τη συσκευή και να την παραδώσει, καλώντας τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκομένων να προσέλθουν στο σχολείο, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού.

Παράλληλα, οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό, και ανάλογα με τη βαρύτητά του, είτε να επιληφθεί ο/η ίδιος/α είτε να το παραπέμψει στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών. Αν ο/η Διευθυντής/ντρια επιληφθεί ο/η ίδιος/α, υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ενώ, αν παραπέμψει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες.

Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση, φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/τη μαθητή/τρια που προέβη στις ανωτέρω ενέργειες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα