Σε παραλίες και κρεαταγορές δίνει τη θερινή “μάχη της καθημερινότητας” η κυβέρνηση

Διαβάζεται σε 4'
Σε παραλίες και κρεαταγορές δίνει τη θερινή “μάχη της καθημερινότητας” η κυβέρνηση
Summer snapshots, Flisvos Beach, Athens, on June 16, 2024 / Καλοκαιρινά στιγμιότυπα από παραλίες στην περιοχή του Φλοίσβου, 16 Ιουνίου, 2024

Λίγο πριν τον Δεκαπενταύγουστο, συνεχίζονται οι έλεγχοι για παραβάσεις από beach bar, αλλά και για φαινόμενα κερδοσκοπίας με τις αυξημένες εισαγωγές κρέατος λόγω της πανώλης των αιγοπροβάτων.

“Τα μέτρα για την καθημερινότητα δεν πάνε διακοπές” είχε δηλώσει στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο του καλοκαιριού στις 30 Ιουλίου ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Τη “γραμμή” αυτή επιχειρεί επομένως να τηρήσει η κυβέρνηση, καθώς λίγο πριν τοn Δεκαπενταύγουστο συνεχίζονται οι έλεγχοι για παραβάσεις στις παραλίες, αλλά και στην κρεαταγορά, καθώς υπάρχει φόβος για φαινόμενα κερδοσκοπίας με τις αυξημενες εισαγωγές κρέατος λόγω της πανώλης των αιγοπροβάτων.

Ειδικότερα, την τελευταία εβδομάδα οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών έκαναν 2.500 ελέγχους σε 450 επιχειρήσεις μετά από καταγγελίες πολιτών, μέσω της εφαρμογής MyCoast και μέσω τηλεφώνου, για παραβιάσεις της νομοθεσίας από beach bar που “πνίγουν” με ξαπλώστρες τις παραλίες. Ο συνολικός αριθμός των ελέγχων ανέρχεται συνεπώς στις 12.500 σε περισσότερες από 1.600 επιχειρήσεις, που εκμεταλλεύονται οργανωμένες παραλίες.

Και αν αυτός ο αριθμός μοιάζει σταγόνα στον ωκεανό της ξαπλώστρας, από την κυβέρνηση επικαλούνται ότι η εικόνα είναι πιο βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν και ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις παραλίες έχουν συμμορφωθεί με το νέο πλαίσιο. Η κυβέρνηση βέβαια έχει να αντιμετωπίσει και τη γκρίνια των επιχειρηματιών, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η τοπική αυτοδιοίκηση εξακολουθεί και κάνει τα στραβά μάτια σε εξώφθαλμες παραβιάσεις του αιγιαλού.

Η πανώλη των αιγοπροβάτων κάνει το κρέας είδος πολυτελείας

Εν τω μεταξύ, με εντολή του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) πραγματοποιεί εκτεταμένους ελέγχους στην κεντρική αγορά Αθηνών στην περιοχή του Ρέντη .

Οι έλεγχοι ξεκινήσαν την Τετάρτη (7/8) και θα συνεχιστούν όλη την εβδομάδα σε καταστήματα εντός και πέριξ της αγοράς, κυρίως σε εισαγωγείς κρεάτων και χονδρέμπορους. Αφορούν αμνοερίφια, μοσχάρια, χοιρινά και κοτόπουλα.

Στόχος των εκτεταμένων αυτών ελέγχων είναι να καταγραφούν ενδεχόμενες αδικαιολόγητες αυξήσεις σε αυτά τα προϊόντα. Σημειώνεται ότι οι έλεγχοι αφορούν στην εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021.

Το θέμα είναι ότι λόγω της πανώλης των αιγοπροβάτων, πρώτον τα σφαγεία σε όλη την Ελλάδα παραμένουν κλειστά και δεύτερον οι καταναλωτές αποφεύγουν το αρνί και το κατσίκι και στρέφονται σε άλλα κρέατα, με τις εισαγωγές να αυξάνονται, την ώρα που αυξάνεται και η ζήτηση από νοικοκυριά αλλά καταστήματα εστίασης λόγω του Δεκαπενταύγουστου.

Σημειωτέον ότι ο Σύνδεσμος Ελληνικής Κτηνοτροφίας (ΣΕΚ) ζητά με επιστολή του συντονισμένες δράσεις για την αντιμετώπιση της πανώλης όπως εμβολιαστική κάλυψη των αιγοπροβάτων από την πολιτεία, καθώς και αποζημιώσεις για τους κτηνοτρόφους που πλήττονται.

Καταγγέλλει επίσης ότι τα μέτρα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης έχουν ως αποτέλεσμα “τα μόνα αρνιά που θα υπάρχουν στην αγορά θα είναι αυτά που έρχονται σφαγμένα, κυρίως από τη Ρουμανία, τα οποία δεν γνωρίζουμε εάν είναι ελεγμένα από πανώλη, καθώς στη Ρουμανία έχουν βρεθεί πολλά παραπάνω κρούσματα από ό,τι στην Ελλάδα, έτσι αυξάνεται ο κίνδυνος μεταφοράς της ασθένειας και χάνεται η όποια ιχνηλασιμότητα έχει γίνει έως στιγμής”.

Η κυβέρνηση αρμενίζει αμέριμνα για τα ακτοπλοϊκά

Όσον αφορά στις υψηλές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων πάντως, η κυβέρνηση έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά και απλώς διαβεβαιώνει ότι θα συνεχίσει τους ελέγχους.

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, έχει επικαλεστεί ότι η Κομισιόν δεν επιτρέπει θεσμοθέτηση πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Και είχε αφήσει ανοιχτή τη μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για μεταφορά ΙΧ και μηχανών από 24% στο 13%.

Όμως το υπουργείο Οικονομικών απέρριψε κατηγορηματικά αυτό το ενδεχόμενο, με το επιχείρημα ότι δεν πρέπει να διασαλευθεί η δημοσιονομική πειθαρχία και να τεθούν σε κίνδυνο ο δημοσιονομικοί στόχοι.

Το κόστος του εν λόγω μέτρου υπολογίζεται στα 100 εκ ευρώ ετησίως . Άλλωστε η κυβέρνηση γενικότερα τάσσεται κατά της μείωσης έμμεσων φόρων με το επιχείρημα πως ενώ χάνονται μετά βεβαιότητας δημόσια έσοδα, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι οι μειώσεις θα φτάσουν στον καταναλωτή.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα