Στη γραμμή εκκίνησης έργα αναβάθμισης της υψηλής γέφυρας Ευρίπου στη Χαλκίδα

Διαβάζεται σε 3'
Στη γραμμή εκκίνησης έργα αναβάθμισης της υψηλής γέφυρας Ευρίπου στη Χαλκίδα
INTIME

Με πρόχειρους υπολογισμούς, αν η σύμβαση υπογραφεί μέσα στο Φθινόπωρο, τότε θα μπορέσει να ολοκληρωθεί -αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις- μέχρι τα τέλη του 2025.

Προχωρά ο διαγωνισμός για το έργο έργο επιθεώρησης και αναβάθμισης  της Υψηλής Γέφυρας Ευρίπου στη Χαλκίδα. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προσωρινός ανάδοχος του έργου είναι η ΑΚΤΩΡ με ποσοστό έκπτωσης 1,05%.

Τα επόμενα βήματα άνευ απροόπτου είναι η συγγραφή της σύμβασης, η αποστολή της προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και τελικά η υπογραφή της.

Το έργο περιλαμβάνει εργασίες συντήρησης και αναβάθμιση της γέφυρας που ενώνει την Στερεά Ελλάδα με την Εύβοια. Το κόστος του έργου με ΦΠΑ είναι 5 εκατ. ευρώ (4.032.258,06 χωρίς Φ.Π.Α.).

Αναθέτουσα Αρχή του έργου είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Οι προσφορές από τους ενδιαφερόμενους έχει προγραμματιστεί για τις 9 Ιουλίου ηλεκτρονικά.

H προθεσμία εκτέλεσης των εργασιών έχει οριστεί σε δώδεκα (12) μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Με πρόχειρους υπολογισμούς, αν η σύμβαση υπογραφεί μέσα στο Φθινόπωρο, τότε θα μπορέσει να ολοκληρωθεί -αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις- μέχρι τα τέλη του 2025.

Το αντικείμενο του δημοπρατούμενου έργου αφορά την μερική συντήρηση της γέφυρας, την επισκευή συγκεκριμένων βλαβών οι οποίες είχαν εντοπισθεί σε προηγούμενες επιθεωρήσεις, καθώς και ο έλεγχος / επιθεώρηση μεμονωμένων δομικών στοιχείων.

Το έργο υλοποιεί η Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς, Συντηρήσεων και Ασφάλειας (Δ14), της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

Η Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου

Η Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου είναι καλωδιωτή γέφυρα πάνω από τον πορθμό του Ευρίπου στην Εύβοια, κοντά στη Χαλκίδα. Αποτελεί τμήμα της οδικής παράκαμψης της Χαλκίδας και ενώνει τη βοιωτική ακτή κοντά στο εργοστάσιο τσιμέντων με την ευβοϊκή στο λόφο Μπαταριά, μέσω του Αυτοκινητοδρόμου Σχηματαρίου-Χαλκίδας.

Έχει συνολικό μήκος 694,5 μέτρα, ωφέλιμο πλάτος 12,5 μέτρα και ελεύθερο ύψος 34,5 μέτρα. Το πάχος του καταστρώματος είναι 45 εκατοστά, από τα λεπτότερα στον κόσμο. Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το Μάιο του 1985 και ολοκληρώθηκε το 1993 ενώ εγκαινιάστηκε στις 9 Ιουλίου 1993. Το κόστος κατασκευής άγγιξε τα 2,5 δις δραχμές.

Η γέφυρα αποτελείται από τις προσβάσεις και το κεντρικό τμήμα. Οι γέφυρες προσβάσεως έχουν μήκος 4 × 35,875 μέτρα (Βοιωτία) και 4 × 39 μέτρα (Εύβοια). Το κεντρικό τμήμα της γέφυρας, μήκους 395 μέτρων είναι καλωδιωτό με κεντρικό άνοιγμα 215 μέτρα και πλευρικά 2 × 90 μέτρα. Το κεντρικό τμήμα συγκρατείται από καλώδια ανά 6 μέτρα περίπου. Η θεμελίωση των πυλώνων έγινε σε βάθος περίπου 28 μέτρων. Έχει ληφθεί πρόνοια προστασίας του έργου από πρόσκρουση πλοίων.

Η κατασκευή της αποτέλεσε ένα έργο πνοής για την πόλη καθώς όλοι οι επισκέπτες και τα βαριά οχήματα δεν είναι υποχρεωμένοι να περνάνε από την παλιά γέφυρα και συνεπώς από το κέντρο της πόλης, αλλά μέσω της υψηλής γέφυρας και της περιφερειακής οδού μπορούν να μετακινηθούν προς την πόλη αλλά και προς την Βόρεια ή Νότια Εύβοια, χωρίς να επιβαρύνουν το κέντρο της πόλης, πιο γρήγορα και πιο άνετα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα