Ναυάγιο στη Σικελία: Τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία – “Ανοησία” ότι βυθίστηκε σε 60″

Διαβάζεται σε 4'
Ανάσυρση σορού από το ναυάγιο στη Σικελία
Ανάσυρση σορού από το ναυάγιο στη Σικελία Salvatore Cavalli/AP Photo

Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρίας του σκάφους “Bayesian” που βυθίστηκε στη Σικελία καταγγέλλει τα λάθη που έγιναν και οδήγησαν στην τραγωδία.

Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια που οδήγησαν στη βύθιση του σκάφους Bayesian, τα ξημερώματα της Δευτέρας στα ανοιχτά της Σικελίας, καθώς οι αρχές προσπαθούν να ρίξουν φως στην τραγωδία.

Ήδη, έχουν ανασυρθεί οι σοροί έξι ανθρώπων από το βυθισμένο σκάφος, ενώ οι προσπάθειες επικεντρώνονται τώρα στην ανάσυρση της σορού της Χάνα Λιντς, κόρης του μεγιστάνα Μάικ Λιντς.

Τα ερωτήματα παραμένουν πολλά, με τον Νεοζηλανδό καπετάνιο Τζέιμς Κάτφιλντ να βρίσκεται στο επίκεντρο των ερευνών.

Ο Τζιοβάνι Κονσταντίνο, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της The Italian Sea Group, της εταιρείας που κατέχει τα περιουσιακά στοιχεία της Perini Navi του Viareggio, η οποία κατασκεύασε το Bayesian το 2008, μιλώντας στην ιταλική Corriere della Sera, χαρακτήρισε το σκάφος «ένα από τα ασφαλέστερα πλοία στον κόσμο», πρακτικά «αβύθιστο» και κατήγγειλε πως έγιναν σημαντικά λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία.

Τα αλλεπάλληλα λάθη

«Υπήρχε πρόβλεψη για τον ανεμοστρόβιλο», δήλωσε ο Κονσταντίνο στην Corriere della Sera, επισημαίνοντας ότι η θύελλα δεν ήρθε απρόσμενα, όπως ανέφεραν οι επιβάτες. «Ήταν όλα προβλέψιμα, έχω μπροστά μου τους χάρτες καιρού».

Τόνισε, δε, πως οι επιβάτες δεν έπρεπε να βρίσκονται στις καμπίνες, το γιοτ δεν έπρεπε να είναι αγκυροβολημένο, και αναρωτήθηκε γιατί το πλήρωμα δεν είχε ενημερωθεί για την επικείμενη καταιγίδα.

Παράλληλα, εξήγησε ότι η βύθιση του γιοτ δεν θα είχε συμβεί αν είχαν γίνει οι σωστές κινήσεις. «Η βύθιση οφείλεται στο ότι το γιοτ πήρε νερό», σημείωσε, προσθέτοντας ότι το μπλακ άουτ  που σημειώθηκε οφείλεται στο ότι το νερό προκάλεσε βραχυκύκλωμα.

Υπογράμμισε, μάλιστα, πως το τραγικό συμβάν θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν το πλήρωμα είχε λάβει τα απαραίτητα μέτρα, όπως το να κλείσουν οι πόρτες και οι θύρες, να βάλουν τους επιβάτες στο σημείο συγκέντρωσης, να ενεργοποιήσουν τους κινητήρες και να σηκώσουν την άγκυρα.

Τόνισε, επίσης, ότι η Perini Navi έχει κατασκευάσει γιοτ που έχουν αντέξει ακόμη και τον τυφώνα Κατρίνα, και θεωρεί ότι η κατάσταση που προκλήθηκε από την καταιγίδα στη Σικελία δεν ήταν ακραία για ένα τέτοιο σκάφος. Ο ίδιος άφησε αιχμές για το πλήρωμα, τονίζοντας ότι έγιναν λάθη στη διαχείριση της κατάστασης.

Τέλος, ο Costantino δήλωσε ότι η εταιρεία εξετάζει νομικές ενέργειες για να προστατεύσει την εικόνα και την αξιοπιστία της, δεδομένου του μεγάλου πλήγματος που υπέστη η φήμη της μετά το δυστύχημα.

«Ανοησία» ότι το σκάφος βυθίστηκε σε λίγα δευτερόλεπτα

Η συνέντευξη του Τζιοβάνι Κονσταντίνο στην Corriere della Sera σήκωσε αντιδράσεις, ωστόσο ο ίδιος απορρίπτει κατηγορηματικά το σενάριο ότι το σκάφος εξαφανίστηκε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, χαρακτηρίζοντάς την ως «ανοησία». Ο Κονσταντίνο, σύμφωνα με το BBC, υποστηρίζει ότι πέρασαν έξι λεπτά από τη στιγμή που το νερό άρχισε να εισέρχεται στο σκάφος μέχρι να βυθιστεί.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το σκάφος άρχισε να παίρνει νερό, ενώ οι επιβάτες παρέμεναν ακόμη στις καμπίνες τους. Σύμφωνα με τον ίδιο, έπρεπε να είχαν μεταφερθεί στο σημείο συγκέντρωσης του σκάφους, «σύμφωνα με τη διαδικασία έκτακτης ανάγκης». Επισημαίνει μάλιστα ότι «μια κλίση 40 μοιρών ήταν αρκετή ώστε εκείνοι που βρίσκονταν στις καμπίνες να βρεθούν παγιδευμένοι, με την πόρτα ψηλά».

Για να αποφευχθεί η βύθιση, ο ίδιος υποστηρίζει ότι έπρεπε να είχαν κλείσει όλες οι πόρτες και οι θυρίδες του σκάφους για να θωρακίσουν το κύτος και το κατάστρωμα. Στη συνέχεια, έπρεπε να ενεργοποιηθούν οι κινητήρες, να σηκωθεί η άγκυρα και να στραφεί η πλώρη «προς τον άνεμο», ενώ θα έπρεπε να κατεβεί η καρίνα, το χαμηλότερο μέρος του σκάφους.

Ο Κονσταντίνο υποστηρίζει ότι, αν αυτά τα μέτρα είχαν ληφθεί, «το επόμενο πρωί θα είχαν αναχωρήσει ξανά χωρίς καμία ζημιά».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα