Η Google βρίσκεται αντιμέτωπη με μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις της

Διαβάζεται σε 5'
Η Google βρίσκεται αντιμέτωπη με μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις της
Η πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης του κόσμου (μεταξύ πολλών άλλων) γίνεται σήμερα 25 ετών. AP Photo Don Ryan

Αντιμέτωπη με μια από τις πιο σοβαρές κρίσεις της βρίσκεται η Google, με τον τεχνολογικό κολοσσό να είναι “απέναντι” στην αμερικανική κυβέρνηση.

Η αμερικανική κυβέρνηση έχει βάλει στο στόχαστρο την κινητήρια δύναμη του τεράστιου πλούτου της Google.

Σε δίκη που ξεκίνησε σήμερα, θα εκδικαστεί η υπόθεση του υπουργείου Δικαιοσύνης ότι η μητρική εταιρεία Alphabet της μηχανής αναζήτησης διατηρεί παράνομα μονοπώλιο στην αγορά.

Η εταιρεία κέρδισε περισσότερα από 200 δισ. δολάρια το 2023 μέσω της τοποθέτησης και πώλησης διαφημίσεων που βλέπουν οι χρήστες του διαδικτύου.

Η Alphabet έχει υποστηρίξει ότι η επιτυχία της οφείλεται στην «αποτελεσματικότητα» των υπηρεσιών της – αλλά οι εισαγγελείς λένε ότι έχει χρησιμοποιήσει την κυριαρχία της στην αγορά για να καταπνίξει τους ανταγωνιστές της.

«Πρόκειται για μια πραγματικά σημαντική βιομηχανία που αρπάζει δισεκατομμύρια δολάρια των καταναλωτών κάθε χρόνο», δήλωσε η Laura Phillips-Sawyer, καθηγήτρια στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Georgia.

«Νομίζω ότι όλοι οι καταναλωτές έχουν συμφέρον από αυτή τη δίκη».

Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη αντιμονοπωλιακή υπόθεση που αντιμετωπίζει ο τεχνολογικός γίγαντας στις ΗΠΑ.

Τον Αύγουστο ένας δικαστής έκρινε ότι η κυριαρχία της στην αναζήτηση ήταν παράνομη, με τις κυρώσεις που θα αντιμετωπίσουν η Google και η Alphabet ως αποτέλεσμα αυτής της απόφασης να μην είναι μέχρι στιγμής σαφείς.

Οι ισχυρισμοί κατά του ανταγωνισμού

Σύμφωνα με την αγωγή που κατέθεσε το Υπουργείο Δικαιοσύνης (DoJ) και ένας συνασπισμός πολιτειών το 2023, η Google κυριαρχεί στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων και έχει αξιοποιήσει την ισχύ της στην αγορά για να καταπνίξει την καινοτομία και τον ανταγωνισμό.

Εν τω μεταξύ, η Google υποστηρίζει ότι είναι απλώς μία από τις πολλές εκατοντάδες εταιρείες που διευκολύνουν την τοποθέτηση ψηφιακών διαφημίσεων μπροστά στους καταναλωτές.

Υποστηρίζει ότι ο ανταγωνισμός στον χώρο των ψηφιακών διαφημίσεων αυξάνεται και δεν συρρικνώνεται – επικαλούμενη ως απόδειξη την αυξημένη αύξηση των διαφημίσεων και των εσόδων για εταιρείες όπως η Apple, η Amazon και η TikTok σε ανάρτηση στο ιστολόγιο που απαντά στην αγωγή του DoJ το 2023.

Και οι δύο πλευρές θα παρουσιάσουν τις υποθέσεις τους στην περιφερειακή δικαστή των ΗΠΑ Leonie Brinkema, η οποία αναμένεται να εκδώσει ετυμηγορία.

Αναζήτηση στην Google ISTOCK

Η δίκη ενώπιον του δικαστηρίου έρχεται στον απόηχο της απόφασης-ορόσημο που εκδόθηκε τον περασμένο μήνα σε μια διαφορετική υπόθεση μονοπωλίου που έφερε το Υπουργείο Δικαιοσύνης εναντίον της Google.

Ο δικαστής Amit Mehta έκρινε ότι η Google ενήργησε παράνομα για να καταπνίξει τον ανταγωνισμό στην επιχείρηση διαδικτυακής αναζήτησης.

«Η Google είναι μονοπώλιο και ενήργησε ως τέτοιο για να διατηρήσει το μονοπώλιό της», έγραψε.

Το τέλμα

Κατά τη διάρκεια της περσινής δίκης, η Google δήλωσε ότι κυριαρχεί στην online αναζήτηση επειδή έχει καλύτερο προϊόν.

Και η εταιρεία φαίνεται να αναπτύσσει μια παρόμοια υπεράσπιση στην υπόθεση της τεχνολογίας διαφημίσεων.

Όταν της ζητήθηκε δήλωση, παρέπεμψε το BBC στην ανάρτησή της στο blog 2023, στην οποία αναφέρει ότι «κανείς δεν αναγκάζεται να χρησιμοποιεί τις διαφημιστικές μας τεχνολογίες – επιλέγει να τις χρησιμοποιεί επειδή είναι αποτελεσματικές».

Ο δικαστής Mehta πραγματοποίησε διάσκεψη για την κατάσταση την Παρασκευή, καθώς ξεκινά τη διαδικασία λήψης απόφασης σχετικά με τα διορθωτικά μέτρα για τη συμπεριφορά της Google.

«Το υπουργείο Δικαιοσύνης είχε σαφώς μια μεγάλη νίκη και θα εκμεταλλευτεί αυτή τη δυναμική», δήλωσε στο BBC ο Dan Ives, διευθύνων σύμβουλος της Wedbush Securities.

Είπε ότι αναμένει ότι αυτά τα διορθωτικά μέτρα θα περιλαμβάνουν «προσαρμογές του επιχειρηματικού μοντέλου, όχι διάλυση» της εταιρείας.

Στο μεταξύ, στην αίθουσα του δικαστή Brinkema, η μυστική διαδικασία που διέπει τη διαφημιστική τεχνολογία θα μπορούσε να κάνει τις προσπάθειες του Υπουργείου Δικαιοσύνης να αποδείξει την υπόθεσή του δύσκολη.

«Όλοι χρησιμοποιούμε την αναζήτηση. Όλοι κατανοούμε διαισθητικά αυτό το προϊόν», δήλωσε η Rebecca Haw Allensworth, καθηγήτρια αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Vanderbilt.

Συγκριτικά, η τεχνολογία της διαφήμισης είναι «τόσο πολύπλοκη που νομίζω ότι θα αποτελέσει πραγματική πρόκληση για την κυβέρνηση να προβάλει ένα σαφές, απλό επιχείρημα μονοπώλησης εδώ».

Οι ΗΠΑ δεν είναι η μόνη χώρα όπου οι ρυθμιστικές αρχές είναι δυσαρεστημένες με την επιχείρηση διαφημιστικής τεχνολογίας της Google.
Την Παρασκευή, η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι πιστεύει ότι η Google καταχράται την δεσπόζουσα θέση της στον κλάδο της τεχνολογίας διαφημίσεων, σύμφωνα με τα ευρήματα της αρχικής της έρευνας.

Είπε ότι διαπίστωσε πως η Google χρησιμοποιούσε αντιανταγωνιστικές πρακτικές για να κυριαρχήσει στην αγορά της τεχνολογίας διαδικτυακής διαφήμισης – και η δυνητικά παράνομη συμπεριφορά θα μπορούσε να βλάψει χιλιάδες εκδότες και διαφημιστές του Ηνωμένου Βασιλείου.

Εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι η απόφαση βασίστηκε σε μια «εσφαλμένη» κατανόηση του τομέα της τεχνολογίας διαφημίσεων.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα