Επιτέλους τα Έμμυ σταμάτησαν να βραβεύουν το “Bear” ως «καλύτερη κωμωδία»
Διαβάζεται σε 5'Η ήττα-έκπληξη του “Bear” ήταν η μόνη παρέκκλιση σε μια ακόμα χρονιά όπου τα Έμμυ φόρτωσαν σχεδόν όλα τα βραβεία σε τρεις σειρές.
- 16 Σεπτεμβρίου 2024 09:51
Ήταν το καλύτερο αστείο που έχει πει το “Bear” στη διάρκεια τριών σεζόν του: Ότι είναι κωμωδία. Και πόσο μάλλον, η «καλύτερη στην τηλεόραση». Ποιο τρελό μυαλό σκέφτηκε αυτό το ανέκδοτο; Ναι, ο διαχωρισμός των βραβείων σε δράμα και (μιούζικαλ ή) κωμωδία που ακολουθούν κάποιοι οργανισμοί όπως τα Έμμυ ή οι Χρυσές Σφαίρες είναι κάπως απλοϊκός. Το έχουμε ξαναπεί, αλλά μια σειρά σαν το “Succession” είναι πολύ αγνότερη κωμωδία από ό,τι τα περισσότερα 20λεπτα σίτκομ. Αλλά τι να κάνεις, αν ακολουθείς το διαχωρισμό κάθε τι πρέπει να πάει κάπου. Κατανοητό.
Αλλά η τοποθέτηση του “Bear” στις κωμικές κατηγορίες πάντα έμοιαζε εξωφρενική και βασισμένη κυρίως στην ημίωρη διάρκεια των επεισοδίων παρά σε οποιοδήποτε στιλιστικό στοιχείο. Αν μη τι άλλο το “Bear” είναι ένα παραδοσιακότατο οικογενειακό μελόδραμα που περιστασιακά προσεγγίζει διάφορα άλλα είδη, από τη rom com μέχρι το θρίλερ(!). Η κωμωδία πώς προέκυψε, κανείς δεν ξέρει.
Στη διάρκεια της χθεσινής τελετής των βραβείων, ο Γιουτζίν Λέβι, που παρουσίασε την τελετή μαζί με τον γιο του, Νταν (από την σειρά Schitt’s Creek, ΝΑ μια κωμωδία!), είπε κάποια στιγμή το εκπληκτικό: «Ξέρω ότι κάποιοι από εσάς θα περιμένε να κάνουμε ένα αστείο για το αν το “The Bear” είναι στα αλήθεια κωμωδία… αλλά στο αληθινό πνεύμα του “The Bear”, δε θα κάνουμε κανένα αστείο».
Ο κόσμος τό ’χει τούμπανο!
Παρόλαυτά το “Bear” έχει προσφάτως κερδίσει τη Χρυσή Σφαίρα Κωμωδίας (για τη 2η σεζόν της σειράς) και φυσικά το Έμμυ Καλύτερης Κωμικής Σειράς (πέρσι, για την 1η σεζόν). Φέτος, η σειρά ήταν και πάλι υποψήφια και φαβορί για τα πάντα. Την προηγούμενη εβδομάδα, στις τεχνικές κατηγορίες, κέρδισε μάλιστα και το Έμμυ Καλύτερου Γκεστ σε Κωμωδία (για τον Τζον Μπέρνθαλ) και Καλύτερης Γκεστ σε Κωμωδία (για την Τζέιμι Λι Κέρτις) για το ξεκαρδιστικό επεισόδιο “Fishes”. Τι γέλια κάναμε σε εκείνο το επεισόδιο, θυμάστε; Τότε που συγγενείς ούρλιαζαν ο ένας στον άλλον επί 20 λεπτά και πέταγαν πράγματα και κάπνιζαν μανιωδώς και ένιωθες πως θα σκοτωθούν μεταξύ τους μέχρι να τελειώσει το επεισόδιο; Τι όμορφες, αστείες στιγμές!
Τελοσπάντων, το “Bear” ήταν και πάλι υποψήφιο για όλα τα κωμικά Έμμυ και φέτος, και όλα έμοιαζαν να πηγαίνουν εξαιρετικά στη διάρκεια της βραδιάς. Κέρδισε το Έμμυ Σκηνοθεσίας, κέρδισε 3 από τα 4 ερμηνευτικά βραβεία για τα οποία ήταν υποψήφιο (έχασε μόνο το Α’ Γυναικείου Ρόλου, για το μόνο αληθινά αστείο μέλος του καστ, δηλαδή την Άιο Αντεμπίρι) και όλα ήταν έτοιμα για μια ακόμα στέψη.
Αλλά! Σοκ! Το Έμμυ Καλύτερης Κωμωδίας πάει στο… “Hacks“! Μεγάλη ανατροπή. H όντως αστεία, και επίσης γενικότερα υποτιμημένη, σειρά του HBO Max ήταν υποψήφια για 3η φορά, και κέρδισε φέτος για την 3η σεζόν της. Μαζί, πήρε και το Έμμυ Α’ Γυναικείου Ρόλου η φανταστική Τζιν Σμαρτ, που στη σειρά παίζει μια παλιά θρύλο του stand-up που βιώνει μια αναγέννηση στην καριέρα της χάρη στη συνεργασία της με μια νεαρή κειμενογράφο. Μέσα από τη σύγκρουση ευαισθησιών των δύο αυτών γυναικών διαφορετικών γενεών, το Hacks βγάζει πολύ χιούμορ (σπανίως εύκολο χιούμορ μάλιστα), με πολλή καρδιά και ειλικρινή αναζήτηση των πραγμάτων που αλλάζουν, ή και που ενώνουν, κατά το πέρασμα του χρόνου.
Ρόλο πάντως σε αυτή την ανατροπή έπαιξε σίγουρα κι άλλο ένα στοιχείο: Αναμφίβολα η άσχημη γεύση που άφησε η κακή 3η σεζόν του “Bear” σε πολύ κόσμο θα το έκανε πολύ πιο εύκολο το να ψηφίσουν κατά βάση για τις ερμηνείες αλλά όχι για το ίδιο το βραβείο Καλύτερης Σειράς – εξάλλου είναι βέβαιο πως πολλά από τα μέλη μπορεί και να πίστευαν πως ψήφιζαν όντως για την 3η σεζόν. (Στην πραγματικότητα για τα φετινά Έμμυ το “Bear” διαγωνιζόταν με την περσινή του, 2η σεζόν. Η 3η θα είναι υποψήφια του χρόνου – θα δούμε πώς θα πάει αυτό.)
Στις υπόλοιπες κατηγορίες τα Έμμυ υπήρξαν πολύ σταθερά στη λογική που ακολουθούν εδώ και πολλά χρόνια, βασικά λούζοντας με βραβεία τη μία σειρά που φαίνεται πως έχουν δει όλοι στο κάθε πεδίο. Έτσι, το “Shogun” κέρδισε μέχρι και τα πόμολα στο πεδίο της δραματικής σειράς (Καλύτερο Δράμα, Α’ Ανδρικός και Γυναικείος για Χιρογιούκι Σανάντα και Άννα Σαγουάι, Σκηνοθεσία), και αντίστοιχα το “Baby Reindeer” σκούπισε στο πεδίο της μίνι σειράς ή ανθολογίας (Σειρά, Α’ Ανδρικός για Ρίτσαρντ Γκαντ, Β’ Γυναικείος για Τζέσικα Γκάνινγκ, Σενάριο).
Κάποια αξιοσημείωτα βραβεία υπήρξαν μέσα στην γενικότερη κυριαρχία 3-4 τίτλων: Ο Στίβεν Ζέιλιαν κέρδισε το Έμμυ Σκηνοθεσίας (Μίνι Σειρά/Ανθολογία) για το εντυπωσιακό “Ripley”, το απολαυστικό “Traitors” σταμάτησε το σερί νικών του “RuPaul’s Drag Race” και κέρδισε το Έμμυ Καλύτερου Διαγωνιστικού Ριάλιτι, η σπουδαία Τζόνι Φόστερ τιμήθηκε για την τηλεοπτική επιστροφή της στο νέο “True Detective” με το Έμμυ Α’ Γυναικείου Ρόλου (Μίνι Σειρά/Ανθολογία), η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι συνέχισε το σερί νικών της για το “The Crown” κι ο Μπίλι Κράνταπ βραβεύτηκε για την συναρπαστικά unhinged ερμηνεία του στο “The Morning Show”.
Ενώ και το “Slow Horses” που σταδιακά κερδίζει θαυμαστές, κέρδισε ένα Έμμυ, για Καλύτερο Σενάριο (Δράμα). Να κάνουμε από τώρα μια πρόβλεψη για του χρόνου; Αυτή η σειρά θα κάνει level up σε ισχυρό παίχτη στις μεγάλες κατηγορίες. Ήταν ήδη υποψήφια παντού, μήπως είναι στο όριο του να αρχίσει να κερδίζει;
Προς το παρόν, δείτε αναλυτικά όλα τα φετινά βραβεία Έμμυ εδώ.