Σχολεία: Μέχρι και 31 άτομα σε αίθουσα-κοντέινερ 36τμ μετά από συγχώνευση
Διαβάζεται σε 5'Ο μολυσματικός ιός των συγχωνεύσεων δημιουργεί ιδιαίτερα επικίνδυνες καταστάσεις στις σχολικές μονάδες. Το παράδειγμα του 4ου δημοτικού σχολείου Μαρκόπουλου. Σε απόγνωση οι γονείς.
- 17 Σεπτεμβρίου 2024 16:17
Ιδιαίτερα επικίνδυνες συνθήκες για τους μαθητές και τις μαθήτριες αλλά και τους εκπαιδευτικούς δημιουργεί στο 4ο δημοτικό σχολείο Μαρκόπουλου ο ιός των συγχωνεύσεων δίχως κανένα κριτήριο.
Οπως ενημερωθήκαμε πολλά από τα τμήματα του εν λόγω σχολείου στεγάζοντας σε αίθουσες isobox (κοντέινερ) που έχουν έκταση μόλις 36 τετραγωνικά μέτρα.
Μετά την απόφαση για συγχώνευση της Δευτέρας και της Τετάρτης τάξης σ’ ένα τμήμα ανά τάξη (αντί για δύο που υπήρχαν μέχρι και πέρυσι) 27 ή 28 άτομα θα είναι αναγκασμένα να συνωστίζονται μέσα σ’ αυτή την ομολογουμένως μικροσκοπική αίθουσα.
Και αυτό γιατί η Δευτέρα έκτός από 23 μαθητές και μαθήτριες αριθμεί επίσης 1 έναν εκπαδευτικό, 2 εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης και ένα ή δύο άτομα βοηθητικό προσωπικό.
Στη δε Τετάρτη τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα αφού ο συνολικός αριθμός ατόμων φτάνει τα 31!
Οπως γίνεται κατανοητό ο διαθέσιμος χώρος για το κάθε άτομο δύσκολα ξεπερνά τα 1,2 τετραγωνικά, κατά παράβαση του Π.Δ. 41/2018 που προβλέπει, μεταξύ άλλων, τουλάχιστον 2 τμ διαθέσιμο χώρο για το κάθε άτομο ανεξαρτήτως ηλικίας.
Προφανώς εγείρονται και δεκάδες άλλα ερωτήματα όπως το πως θα αποφευχθεί η διάδοση ιών όπως ο Covid σ’ ένα τόσο περιορισμένο χώρο και πως εν γένει θα διασφαλιστεί η εκπαιδευτική πρόοδος των παιδιών.
Στη φωτογραφία του θέματος μπορεί να διαπιστώσει και ο ίδιος ο αναγνώστης για ποια στενότητα χώρου μιλάμε (για ευνόητους λόγους έχουν φωτογραφηθεί οι γονείς των μαθητών και όχι τα παιδιά).
Στη σχετική τους επιστολή, που κοινοποιήθηκε σε όλους τους αρμόδιους φορείς οι γονείς είναι σαφείς και αναλυτικά τονίζουν:
Οι υπογράφοντες την παρούσα, γονείς των μαθητών της Β και Δ τάξης, καθώς και των υπολοίπων γονέων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Μαρκοπούλου ζητάμε την έγκρισή σας για την άμεση διχοτόμηση των τάξεων αυτών, σε δύο τμήματα όπως ακριβώς λειτούργησαν την περσινή χρονιά και αντίστοιχα για την επείγουσα στελέχωσή τους με εκπαιδευτικούς, για να μη χαθούν ημέρες μαθημάτων. Ως γνωστόν η νομοθεσία προβλέπει τον μέγιστο αριθμό 25 μαθητών ανά τμήμα και την θεσμοθέτηση της παράλληλης στήριξης για παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες με διαγνώσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, όμως θα πρέπει να αξιολογούνται και να συνυπολογίζονται τα πραγματικά περιστατικά για κάθε περίπτωση, όπως το γεγονός ότι το σχολείο μας
στεγάζεται σε αίθουσες κοντέινερ.
Οι υποδομές του σχολείου είναι εξαιρετικά χαμηλού επιπέδου και οι αίθουσες πολύ μικρές {36 τ.μ.), τα παιδιά και οι ενήλικες συνωστίζονται
μέσα σε αυτές με αποτέλεσμα όχι μόνο να φθίνει η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά και να κινδυνεύει η υγεία και η ασφάλειά τους. Επιπροσθέτως με το Π.Δ. 41/2018 (ΦΕΚ 80/Α’Ί.5.2018) περί πυρασφάλειας κτιρίων προβλέπεται με σαφήνεια πως για κάθε άτομο, είτε είναι μικρός μαθητής είτε ενήλικας εκπαιδευτικός, μέσα σε σχολική αίθουσα, θα πρέπει να αντιστοιχούν 2τ.μ., πόσο μάλλον για σχολικές
εγκαταστάσεις κοντέινερ που είναι ακόμα πιο ευαίσθητες στην απειλή της φωτιάς.
Στη Δευτέρα Δημοτικού μέσα σε αυτές τις μικρές αίθουσες θα πρέπει να κάνουν μάθημα 23 παιδιά1 4 εκ των οποίων να έχουν γνωμάτευση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών από δημόσιο φορέα οπότε με τους ενήλικες μέσα στην αίθουσα να φτάνουν τους 5, δηλαδή η δασκάλα, 2 εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και 2 ειδικού βοηθητικού προσωπικού, άρα 28 άτομα σύνολο. Στην Τετάρτη Δημοτικού έχουμε 28 παιδιά, δύο εκ των οποίων με γνωμάτευση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών με παράλληλη στήριξη και ειδικό βοηθητικό προσωπικό, οπότε προσμετρώντας και τη δασκάλα τους θα έχουμε μία αίθουσα κοντέινερμέσα στην οποία θα προσπαθούν να συνυπάρχουν και να κάνουν μάθημα 31 άτομα σύνολο!
Το αποτέλεσμα είναι να συνωστίζονται τόσοι πολλοί άνθρωποι σε πολύ μικρές αίθουσες και να εγείρονται σοβαρά προβλήματα ασφάλειας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, σοβαρά προβλήματα ποιότητας φιλοξενίας τόσων ανθρώπων σε τόσο μικρό χώρο και σοβαρά παιδαγωγικά προβλήματα για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές των τμημάτων αφού η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης να φθίνει ανησυχητικά. Επιπλέον ανακύπτουν και προβλήματα υγειονομικού σκοπού και ενδιαφέροντος όπως αυτό της ανανέωσης του αέρα και της διατήρησης των αποστάσεων στις ασφυκτικά μικρές αίθουσες του σχολείου μας. Ως γνωστόν παρά το πέρας της πανδημίας ο κορονοϊός εξακολουθεί να υπάρχει και μαζί με αυτόν και άλλες επικίνδυνες για την υγεία των μικρών μαθητών ιώσεις του αναπνευστικού. Η κατάσταση αυτή προφανώς και επιβαρύνεται όταν τα παιδιά μας είναι αναγκασμένα να συνωστίζονται σε τόσο μικρούς και κλειστούς χώρους για μεγάλα χρονικά διαστήματα.
Το νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει την εξέταση των ιδιαίτερων συνθηκών και προϋποθέσεων κάθε σχολείου και δίνει την δυνατότητα στη Διοίκηση να πράξει ανάλογα με το αναγκαίο για την καλή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και την ασφάλεια των μαθητών. Η ανάγκη ύπαρξης 2 τάξεων για τη Β δημοτικού του σχολείου μας και αντίστοιχα και για την Δ δημοτικού, είναι επιτακτικής σημασίας, και για λόγους ασφάλειας αλλά και για την σωστή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου σε καθημερινή βάση. Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί πως η συνέχιση ύπαρξης τεσσάρων τμημάτων και για τις δύο αυτές τάξεις αποτελεί ιδανική λύση αφού υπάρχουν διάθεσιμες αίθουσες οι οποίες μπορούν να φιλοξενήσουν τα παιδιά και έτσι μπορεί και το σχολείο μας να συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλειας όπως ακριβώς επιτεύχθηκε και όλη την περσινή χρονιά. Ως γονείς που μεγαλώνουμε τα παιδιά μας με αγάπη, κόπο και θυσίες δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να γίνουν εκπτώσει στη μαθησιακή τους πρόοδο, στην ομαλή κοινωνική τους ένταξη και πολύ περισσότερο στην υγεία και ασφάλειά τους.
Οι γονείς