Sephora: Τουρισμός και εγχώρια κατανάλωση εκτόξευσαν τα μεγέθη
Διαβάζεται σε 3'Παρά την αναδιάρθρωση δικτύου και την πολιτική περιορισμού των εκπτώσεων η αλυσίδα καλλυντικών πέτυχε εντυπωσιακά αποτελέσματα στη χρήση του 2023 και συνεχίζει ακάθεκτη το 2024.
- 24 Σεπτεμβρίου 2024 07:54
Σημαντική αύξηση πωλήσεων και κερδών το 2023, τάση που συνεχίζεται δυναμικά και στο 2024 εμφάνισε το δίκτυο καλλυντικών Sephora που αναπτύσσεται πλέον στην Ελλάδα ως απευθείας θυγατρική του γαλλικού πολυεθνικού κολοσσού LVMH.
Σε ό,τι αφορά την οικονομική χρήση του 2023, η Sephora στην Ελλάδα κατάγραψε πωλήσεις ύψους 80,1 εκατ ευρώ, έναντι 54,4 εκατ ευρώ το 2022, αυξημένες κατά 47,3% σε ετήσια βάση. Οι επιδόσεις αποδίδονται στον συνδυασμό της οριστικής άρσης των μέτρων κατά της πανδημίας, τα οποία οδήγησαν στην αύξηση της εγχώριας κατανάλωσης, καθώς και στις υψηλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού, με κορύφωση το φθινόπωρο του 2023, οπότε οι διεθνείς αφίξεις στην χώρα μας ενισχύθηκαν κατά 6% συγκριτικά με το 2019. Ενδεικτικά, οι καθαρές πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου του 2023 ανήλθαν στα 24,2 εκατ ευρώ, έναντι 18 εκατ το 2022, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 34%.
Το καθαρό αποτέλεσμα της χρήσης 2023 ανήλθε σε κέρδη ύψους 8,47 εκατ ευρώ, έναντι κερδών 6,29 εκατ το 2022, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους της αλυσίδας ανήλθε σε 47,1% το 2023 από 44,4% το προηγούμενο έτος. Η άνοδος του μεικτού περιθωρίου κατά περίπου 13,6 εκατ ευρώ προήλθε κυρίως από την αύξηση των πωλήσεων κατά 47,3%, η οποία συνέβαλε επίσης στην αύξηση του περιθωρίου κατά 11,4 εκατ ευρώ, καθώς και από το διαφορετικό μίγμα προϊόντων που πωλήθηκαν αλλά και στις μειωμένες εκπτώσεις κατά την διάρκεια της χρήσης.
Πέρα από τα δεδομένα του 2023, η διοίκηση της αλυσίδας αναφέρει πως οι επιδόσεις της συνεχίζουν να είναι θετικές και στο α’ εξάμηνο του 2024, όπου οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 27% ενώ το μικτό κέρδος ανήλθε σε 46,3% έναντι 45,9% την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Όπως σημειώνει η διοίκηση της εταιρείας, η αύξηση του τζίρου οφείλεται στην συνεχή αύξηση της εγχώριας και όχι μόνο κατανάλωσης, καθώς η έναρξη της τουριστικής περιόδου ήδη αποτυπώνεται σε αυτές τις επιδόσεις. Ως εκ τούτου, η εταιρεία εκτιμά ότι ο τζίρος της θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα και φέτος, παρά την συνεχιζόμενη αύξηση των δαπανών.
Η εταιρεία είχε συνολικά 30 καταστήματα στην Ελλάδα στο τέλος του 2023, από 34 που είχε έναν χρόνο πριν, ενώ λειτουργεί και το ομώνυμο ηλεκτρονικό κατάστημα. Μέσα στην χρήση προέβη σε νέες επενδύσεις συνολικής αξίας 2,13 εκατ ευρώ, από τις οποίες τα 1,9 εκατ αφορούσαν στην ανανέωση των κτιριακών εγκαταστάσεων.