Νέα δέσμευση για την αληθινή ομορφιά από το Dove στην εποχή του ΑΙ
Διαβάζεται σε 6'Καθώς οι εξελίξεις στη χρήση του AI τρέχουν, το Dove απαντάει με τη δέσμευση να μη χρησιμοποιήσει ποτέ τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει ή να τροποποιήσει εικόνες γυναικών, προασπίζοντας την αληθινή ομορφιά.
- 25 Οκτωβρίου 2024 12:04
Καθώς οι εξελίξεις στη χρήση του AI τρέχουν, το Dove απαντάει με τη δέσμευση να μη χρησιμοποιήσει ποτέ τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει ή να τροποποιήσει εικόνες γυναικών, προασπίζοντας την αληθινή ομορφιά.
Το AI έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει τη ζωή μας με τρόπους απρόβλεπτους και ένας από αυτούς είναι ότι το 90% του διαδικτυακού περιεχομένου μέχρι το 2025 θα παράγεται με χρήση AI, όπως προβλέπει η εμπειρογνώμονας Nina Schick. Τι σημαίνει αυτή η πρόβλεψη για τα πρότυπα ομορφιάς που προβάλλονται στο διαδίκτυο; Ότι οι γυναίκες θα είναι όλο και περισσότερο εκτεθειμένες σε παραποιημένες εικόνες και βίντεο πλασματικής ομορφιάς και θα συγκρίνουν τον εαυτό τους με τεχνητά, ανύπαρκτα πρόσωπα και σώματα.
Οι εξελίξεις στο AI έχουν κινητοποιήσει και πάλι το Dove, που πιστεύει ότι η ομορφιά θα έπρεπε να είναι πηγή ευτυχίας και όχι άγχους, αναλαμβάνοντας δράση εδώ και δύο δεκαετίες για να χτίσει την αυτοπεποίθηση και τον αυτοσεβασμό εκατομμυρίων γυναικών.
Το Dove και η Αληθινή Ομορφιά στην εποχή του AI
Το 2004, η καμπάνια του Dove για την Αληθινή Ομορφιά είχε ως αφετηρία μία τρομακτική διαπίστωση: μόνο το 2% των γυναικών παγκοσμίως θεωρούσε τον εαυτό του όμορφο. Ας θυμηθούμε μόνο ότι την εποχή που πραγματοποιήθηκε η πρωτοποριακή έρευνα πάνω στην οποία βασίστηκε η καμπάνια, δεν υπήρχαν καν social media (εκείνη τη χρονιά θα λανσαριζόταν το Facebook). Αμφισβητώντας τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς που προβάλλονταν εκείνη την εποχή, το Dove άνοιξε μια παγκόσμια συζήτηση για την έννοια της ομορφιάς και δεσμεύτηκε να χρησιμοποιεί αληθινές γυναίκες στις διαφημίσεις της χωρίς ψηφιακή επεξεργασία και τροποποίηση.
Από τότε, η τεχνολογία επεξεργασίας της εικόνας μας και οι αισθητικές επεμβάσεις έγιναν περισσότερο διαθέσιμες και προσβάσιμες από ποτέ, ενώ τα social media έκαναν ακόμη πιο μη ρεαλιστικά, ή για την ακρίβεια τοξικά, τα πρότυπα ομορφιάς. Στην 20ή επέτειο της καμπάνιας για την Αληθινή Ομορφιά, με το AI να προβλέπεται να έχει επηρεάζει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας, το Dove επανέρχεται με μια μεγάλη παγκόσμια έρευνα σε περισσότερες από 33.000 γυναίκες και κορίτσια γύρω από την έννοια της ομορφιάς το 2024. Τα ευρήματα της έρευνας «Η Πραγματική Κατάσταση της Ομορφιάς» χτυπάνε καμπανάκι. Δύο στα πέντε άτομα θα έδιναν έναν χρόνο από τη ζωή τους για να πετύχουν μια εξιδανικευμένη εμφάνιση ή ένα εξιδανικευμένο σώμα, και δύο στα τρία πιστεύουν ότι αυτό που αναμένεται από τις γυναίκες είναι να δείχνουν πιο ελκυστικές σωματικά απ’ ό,τι οι μητέρες τους. Σχετικά με το AI, σχεδόν 9 στις 10 γυναίκες και κορίτσια δηλώνουν ότι έχουν εκτεθεί σε επιβλαβές online περιεχόμενο για την ομορφιά, και 1 στις 3 αισθάνεται πίεση να αλλάξει την εμφάνισή της εξαιτίας των εικόνων που βλέπει στο διαδίκτυο, ακόμη και όταν γνωρίζει ότι είναι ψεύτικο ή έχει δημιουργηθεί με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
Δικαιολογημένα, λοιπόν, η τραγουδοποιός Jessie J, που συνεργάζεται με το Dove για να διατηρήσουν την ομορφιά αληθινή και να αναδείξουν τη διαφορετικότητα όλων των γυναικών, σχολιάζει: «Τα social media και οι αναδυόμενες τεχνολογίες όπως το AI επιταχύνουν την πίεση σχετικά με την εμφάνιση με ανησυχητικούς ρυθμούς. Είναι τρομακτικό το τι θα μπορούσε να προκαλέσει στις σημερινές και στις μελλοντικές γενιές νέων ανθρώπων που προσπαθούν να ανακαλύψουν τη ζωή και τον εαυτό τους». Ερμηνεύοντας τα ευρήματα της έρευνας του Dove, η Δρ. Phillippa Diedrichs, ερευνητική ψυχολόγος και ειδική στην εικόνα του σώματος, εξηγεί ότι «παρά τα είκοσι χρόνια που έχουν περάσει από τη διεύρυνση των ορισμών της ομορφιάς, οι γυναίκες αισθάνονται λιγότερη αυτοπεποίθηση για την ομορφιά τους απ’ ό,τι πριν από μια δεκαετία». Προσθέτει μάλιστα ότι «η εκπροσώπηση είναι σημαντικότερη από ποτέ, γιατί καθώς το AI γιγαντώνεται θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να διακρίνουμε τι είναι αληθινή ομορφιά και τι έχει δημιουργηθεί με τη χρήση τεχνολογίας.
Το Dove απέναντι στις προκλήσεις του AI
Δύο δεκαετίες μετά, το Dove επιταχύνει τις προσπάθειές του να καταρρίψει τα στερεότυπα και τα τοξικά πρότυπα ομορφιάς που κατασκευάζουν τα νέα μέσα και οι τεχνολογίες και μας κατακλύζουν στο διαδίκτυο. Το μήνυμα για διαφάνεια και διαφορετικότητα ανταποκρίνεται στην πεποίθηση των γυναικών και των κοριτσιών ότι αληθινή ομορφιά σημαίνει να είσαι αυθεντική, να είσαι ο εαυτός σου και να αγκαλιάζεις κάθε ατέλεια. Γι’ αυτό το Dove ανανεώνει τις δεσμεύσεις του, δηλώνοντας ρητά ότι δεν θα χρησιμοποιήσει ποτέ AI για να δημιουργήσει ή να τροποποιήσει εικόνες γυναικών.
Η νέα καμπάνια με τίτλο «Ο Κώδικας», που μπορείς να δεις παρακάτω, συνοδεύει την προσπάθεια και την ανανεωμένη δέσμευση του Dove. Η καμπάνια εστιάζει στην επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης στην έννοια της αληθινής ομορφιάς και θέτει ένα πολύ κρίσιμο ερώτημα: «Τι είδους ομορφιά θέλουμε να μάθει το AI;». Μπορούμε άραγε να «σπάσουμε» τον κώδικα με τον οποίο το ΑΙ παράγει επίπλαστες και διαστρεβλωμένες εικόνες ομορφιάς και μαζί με αυτόν να «σπάσουμε» τα στερεότυπα ομορφιάς αυτής της νέας εποχής;
Η απάντηση βρίσκεται στο βίντεο της καμπάνιας αλλά και στο Εγχειρίδιο Real Beauty Prompt που δημιούργησε το Dove για να καθορίσει νέα ψηφιακά πρότυπα εκπροσώπησης της αληθινής ομορφιάς. Προτού δώσεις prompts σε ένα εργαλείο AI για να φτιάξει την εικόνα μιας όμορφης γυναίκας, κατέβασε το εγχειρίδιο εδώ: περιέχει εύχρηστες συμβουλές για τη δημιουργία εικόνων με χρήση των πιο δημοφιλών προγραμμάτων παραγωγής AI που είναι αντιπροσωπευτικές της αληθινής ομορφιάς, καθώς και ένα γλωσσάρι όρων για να δίνεις πιο συμπεριληπτικά prompts σε αυτά τα εργαλεία. Η προτροπή του Dove για διατήρηση της αληθινής ομορφιάς (#KeepBeautyReal), περνάει και από το χέρι μας!