Αντιδράσεις των κομμάτων για τον προαστιακό που έστειλαν στη γραμμή του Μετρό

Διαβάζεται σε 6'
Προαστιακός
Προαστιακός Sooc

Ανακοινώσεις για το περιστατικό με τον συρμό του προαστιακού στην Δουκίσσης Πλακεντρίας εξέδωσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης

Ανακοινώσεις για το πολύ σοβαρό περιστατικό με συρμό του Προαστιακού ο οποίος εστάλη στη γραμμή του Μετρό, εξέδωσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

ΣΥΡΙΖΑ: Χωρίς τέλος τα επικίνδυνα συμβάντα στον Σιδηρόδρομο

Δήλωση για το περιστατικό έκανε ο Βουλευτής Α’ Ανατολικής Αττικής και Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραμέρος.

“Έστειλαν τρένο του Προαστιακού να σφηνώσει στη γραμμή του ΜΕΤΡΟ όσο η ΝΔ πασχίζει καθημερινά για συγκάλυψη στα Τέμπη.

Τα επικίνδυνα συμβάντα στο σιδηρόδρομο δεν έχουν τέλος. Η ανασφάλεια στην καθημερινή μετακίνηση των πολιτών και στις συνθήκες για τους εργαζόμενους εντείνεται, ενώ η κυβέρνηση απλά απεύχεται νέο μοιραίο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου όταν όπως αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στην γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε οδηγία της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Είναι ευτύχημα που ο μηχανοδηγός αντελήφθη από την φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και ακινητοποίησε εγκαίρως το συρμό που κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά. Υπενθυμίζεται πως είχε αποφευχθεί την τελευταία στιγμή πριν ένα μήνα περίπου και πάλι, παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού προς το Αεροδρόμιο.

Τα δύο αυτά σοβαρότατα περιστατικά δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα στο σιδηρόδρομο όχι απλώς αφήνουν αδιάφορη την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά είναι μία ανεξήγητη πολιτική επιλογή της. Στο χώρο των μεταφορών καταναλώνει όλη την ενέργειά της προκειμένου να συγκαλύψει τις πολιτικές ευθύνες και ποινικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών.

Ρωτάμε επισήμως, ποια θα είναι η τύχη της καταγγελίας άμεσης διερεύνησης του συμβάντος στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, αλλά και ποια ήταν η τύχη της έρευνας -αν κι εφόσον έγινε- του συμβάντος που προηγήθηκε αυτού της 9ης Οκτωβρίου, όταν η Hellenic Train συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα και ταυτόχρονα μεταθέτει συστηματικά τις ευθύνες της με σκοπό τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και των αρμόδιων αρχών;

Οι πολίτες ζητούν τεκμηριωμένες απαντήσεις και ρεαλιστικές λύσεις που δεν θα αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα και δεν θα υπονομεύουν άλλο στην κοινωνική συνείδηση την ασφάλεια του σιδηρόδρομου. Είναι αδιανόητο οι μηχανοδηγοί να λαμβάνουν οδηγίες για βραδυπορίες και χαμηλές ταχύτητες ακόμα και με 6 χλμ/ώρα εξαιτίας της κατάστασης του δικτύου, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train να μην προσαρμόζει τους δρομολογιακούς χρόνους. Οι πολίτες δικαίως να διαμαρτύρονται για μεγάλες καθυστερήσεις στη μετακίνησή τους, καθώς τα πραγματικά δρομολόγια και οι ώρες άφιξης και αναχώρησης των τρένων δεν αντιστοιχούν με εκείνες που αναγγέλλονται.

Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση. Είναι χρέος της Πολιτείας να πράξει αυτό που της αναλογεί στο δικαίωμα των πολιτών για ασφαλείς μετακινήσεις. Είναι θλιβερό, όταν η χώρα μας ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία των ευρωπαϊκών Μεταφορών από τη θέση του αρμόδιου Επιτρόπου της ΕΕ, αντί να συζητούμε για αντίστοιχα βιώσιμες πολιτικές και σχέδια να αγωνιούμε για το αν θα φτάσει σώο και αβλαβές ένα τρένο και οι επιβάτες του, στον προορισμό τους”, καταλήγει ο κύριος Καραμέρος.

ΠΑΣΟΚ: Παραμένουν άλυτα τα προβλήματα ασφαλείας στα τρένα

Στη μη λήψη των αναγκαίων μέτρων από την κυβέρνηση για να διασφαλιστεί ο αποκλεισμός του ανθρώπινου παράγοντα, αναφέρονται σε κοινή τους δήλωση οι Απόστολος Πάνας βουλευτής Χαλκιδικής & υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Υποδομών και Δημήτρης Σαρηγιάννης, Γραμματέα Τομέα Υποδομών ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

«Ακόμη ένα περιστατικό με παρ’ ολίγον είσοδο συρμού του Προαστιακούσε γραμμή του Μετρό στην Δουκίσσης Πλακεντίας που σημειώθηκε στις 9 Οκτωβρίου, επιβεβαίωσε δυστυχώς για ακόμη μια φορά ότι τα προβλήματα σε συρμούς τρένων στη χώρα μας παραμένουν και διαιωνίζονται.

Τα περιστατικά καθημερινά πληθαίνουν και δυστυχώς αφορούν το σύνολο των λειτουργικών διαδικασιών του δικτύου. Πιο αναλυτικά, προκύπτουν θέματα που αφορούν τη φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων, παρεμπόδιση έως και σύγκρουση συρμών με κλαδιά δέντρων κατά μήκος της σιδηροδρομικής υποδομής, περιστατικό με επιβάτη που σερνόταν από τρένο σε σταθμό και πρόσφατα, αποφεύχθηκε αντίθετης φοράς σύγκρουση τρένων, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων με εκατοντάδες επιβάτες εντός του συρμού.

Παρόλα αυτά, η ανακοίνωση της Διοίκησης του ΟΣΕ αναφέρεται για άλλη μια φορά αποκλειστικά, στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι στην έλλειψη σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου για την ασφάλειας των συρμών.

Παρά τις επανειλημμένες και πρόσφατες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, για την ασφάλεια των τρένων, δυστυχώς δεν λαμβάνουμε καμία επίσημη απάντηση για την ολοκλήρωση της εγκατάστασης ασφαλών ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου, που δεν θα βασίζονται στον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά θα διασφαλίζουν στο μέγιστο την ασφαλή κυκλοφορία και λειτουργία των τρένων στη χώρα μας».

ΚΚΕ: Τα επόμενα Τέμπη είναι εδώ

«Ένα νέο σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε πριν από λίγες μέρες στην Αθήνα, όπου τρένο του Προαστιακού παραλίγο να μπει στο υπόγειο δίκτυο του Μετρό. Είναι ένα ακόμα περιστατικό, σε ένα μακρύ κατάλογο που επιβεβαιώνει ότι παρά τις φιέστες και τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης, η μετακίνηση στην Αττική με τις αστικές συγκοινωνίες είναι επικίνδυνη. Είναι ένα ακόμα περιστατικό που αποδεικνύει ότι, 18 μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών, η πολιτική του “πάμε και όπου βγει” είναι εδώ, πολιτική που θυσιάζει την ασφάλεια των συγκοινωνιών στον βωμό του καπιταλιστικού κέρδους» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών της ΚΟΑ του ΚΚΕ.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «Είναι εδώ τα “επόμενα Τέμπη”! Η κυβέρνηση και διάφοροι “συνοδοιπόροι” της θα συνεχίζουν να τα ρίχνουν στους “σταθμάρχες”, “μηχανοδηγούς” και στα “ανθρώπινα λάθη”, τη στιγμή που δεν παίρνεται κανένα απολύτως μέτρο για να μετριαστούν οι συνέπειες των ανθρώπινων λαθών, σύμφωνα με όσα επιτρέπει η επιστήμη και η τεχνολογία το 2024.

Είναι εδώ η αντιλαϊκή πολιτική της απελευθέρωσης των μεταφορών της ΕΕ. Με βάση αυτή τη στρατηγική υλοποίησαν και νομοθέτησαν όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα. Η πολιτική της εμπορευματικής λειτουργίας των συγκοινωνιών δεν θεωρεί αναγκαία τα έργα συντήρησης της υποδομής των αμαξοστάσιων, μηχανοστασίων των δικτύων, τα ζητήματα του στόλου, της ασφάλειας στην κυκλοφορία, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού. Όλα τα παραπάνω μπαίνουν στη ζυγαριά του “κόστους – οφέλους”».

«Την ίδια ώρα, τέτοιοι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί τροφοδοτούν με πακτωλούς χρημάτων τους πολεμικούς σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ και τους διάφορους μονοπωλιακούς ομίλους» αναφέρει η ανακοίνωση. «Σήμερα είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, συνολικά των εργαζομένων στην Αττική, για σύγχρονη, ασφαλή, φθηνή, τακτική, αστική συγκοινωνία μακριά από τις ράγες του αδηφάγου κέρδους» καταλήγει η ανακοίνωση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα