Δωρεάν στην πόλη την Τρίτη 22 Οκτωβρίου – 4 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο
Διαβάζεται σε 6'Ας ανακαλύψουμε μαζί τις πιο ενδιαφέρουσες δωρεάν εκδηλώσεις που δεν πρέπει να χάσετε σήμερα Τρίτη 22 Οκτωβρίου στην καρδιά της πόλης.
- 22 Οκτωβρίου 2024 06:39
Ο Οκτώβρης βαίνει προς το τέλος του και η Αθήνα συνεχίζει να προσφέρει δωρεάν εκδηλώσεις που μπορούμε να απολαύσουμε χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψουμε χρήματα.
Προτείνουμε ενδιαφέρουσες δωρεάν βόλτες για την Τρίτη 22 Οκτωβρίου σε ποικίλες εκδηλώσεις, συναντήσεις και εικαστικά δρώμενα, που πραγματοποιούνται στην πόλη από πολιτιστικούς οργανισμούς, γνωστές γκαλερί και φορείς.
Ιδού μερικές ευκαιρίες να ψυχαγωγηθείς σήμερα με δωρεάν είσοδο την πρώτη μέρα του Οκτώβρη.
“Το καλάθι της νοικοκυράς” – Δωρεάν στην γκαλερί “7”
Την Τρίτη 22 Οκτωβρίου η γκαλερί “7” παρουσιάζει την καινούργια δουλειά της Αθηνάς Λατινοπούλου με τίτλο “Το καλάθι της νοικοκυράς”. “Μέσα από το έργο του, ο καλλιτέχνης, οφείλει νομίζω, να περνάει ιδέες και μηνύματα που έχουν πολιτική και κοινωνική χροιά, να παίρνει θέση για τα γεγονότα της εποχής του, να καταδικάζει, να επικρίνει, να στηρίζει.
Όταν η σκληρότητα μιας βίαιης πραγματικότητας, γίνεται έργο τέχνης, όταν ο καμβάς γίνεται όπλο στα χέρια του καλλιτέχνη, (Πικάσο Γκουέρνικα) για να καταδικάσει μια αλήθεια που σοκάρει, τότε συνειδητοποιεί κανείς, πόσο δυνατή μπορεί να είναι η τέχνη και πώς μπορεί να λειτουργήσει ως μέσο έκφρασης, αλλά και καθοδηγητικό εργαλείο αφύπνισης.
Εικαστικό αφιέρωμα στον John Cassavetes με δωρεάν είσοδο
Η Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζει στο πλαίσιο του 37ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου την έκθεση “Σκιές” ως φόρο τιμής στον σπουδαίο σκηνοθέτη ελληνικής καταγωγής, John Cassavetes. Τέσσερεις νέοι εικαστικοί, ο Αλέξανδρος Βέργης, η Κατερίνα Χριστοπούλου, ο Βασίλης Παφίλης και η Βιργινία Αξιώτη, φωτίζουν με τα έργα τους έναν κόσμο σκιών, τον φιλμικό κόσμο του John Cassavetes, σε επιμέλεια του μεγάλου ζωγράφου Γιάννη Ψυχοπαίδη.
Η ταινία Σκιές (1959) του John Cassavetes, γίνεται αντικείμενο και πεδίο συνάντησης της ζωγραφικής με τον κινηματογράφο. Με την έκθεση αυτή γεννιέται ένας γόνιμος διάλογος της κινηματογραφικής μαυρόασπρης ατμόσφαιρας του τέλους του 1950 με την ζωντανή, πολύχρωμη εικαστική γλώσσας μίας νέας εποχής, της σημερινής. Όπως σημειώνει ο Γιάννης Ψυχοπαίδης: “Ο Cassavetes, ο ριζοσπάστης, πρωτοπόρος σκηνοθέτης με τη λιτή, αυτοσχεδιαστική, ανθρωποκεντρική φιλμική φόρμα δίνει με την ταινία του την πρώτη ύλη και τις αφορμές για να μετασχηματιστούν οι “Σκιές” του, σε μία ζωγραφική πανδαισία χρωμάτων, μορφών, τεχνικών και ξεχωριστών υλικών. Οι ρευστές μαυρόασπρες εικόνες του φιλμ, οι αυτοσχέδιοι ρυθμοί, η εκφραστική ελευθερία, οι διαπροσωπικές συγκρούσεις και οι συναισθηματικές εντάσεις μεταφράζονται εδώ από τους τέσσερις δημιουργούς με ένα εικαστικό λεξιλόγιο γεμάτο χρωματικό παλμό, απρόβλεπτες συναρτήσεις υλικών, ελεύθερους ζωγραφικούς αυτοσχεδιασμούς και ζωντανό, πλαστικό αίσθημα”.
Συμμετέχουν οι εικαστικοί: Αλέξανδρος Βέργης, Κατερίνα Χριστοπούλου, Βασίλης Παφίλης, Βιργινία Αξιώτη. Εγκαίνια: Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024, 19:30 στην Γκαλερί Χατζηκυριάκος- Γκίκας της Ελληνοαμερικανική Ένωσης. Δευτέρα 28 Οκτωβρίου κλειστά.
“Κουρασμένες ψευδαισθήσεις” – Δωρεάν στην Γκαλερί Δύο Χωριά
Στην έκθεση Tired Illusions [Κουρασμένες ψευδαισθήσεις], τα αντικείμενα νεκρής φύσης της Katelyn Ledford ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο σε αναζήτηση αυθεντικότητας και ειλικρίνειας στον 21ο αιώνα. Η έκθεση περιλαμβάνει πίνακες ζωγραφικής και τρισδιάστατα έργα από τη σειρά έργων της Ledford τα οποία διερευνούν τις διαρκώς μεταβαλλόμενες πολυπλοκότητες των διαπροσωπικών σχέσεων. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεση της καλλιτέχνιδας στην Ελλάδα και το επιστέγασμα της παραμονής της για τρεις εβδομάδες στα Δύο Χωριά τον Σεπτέμβριο του 2024.
Από το 2020, η Ledford έχει εργαστεί πάνω σε μια σειρά αλληγορικών πορτρέτων που χρησιμοποιούν την τεχνική trompe-l’oeil και τον φωτορεαλισμό για να πραγματευτούν την επιτελεστική πτυχή των κοινωνικών ανταλλαγών στον κόσμο της τέχνης. Η Ledford μεταφέρει αυτές τις εμπλοκές μέσα από το πρίσμα της γυναίκας και της εικαστικού. Πιο συγκεκριμένα, η Ledford επιδιώκει να θίξει το ζήτημα της αυθεντικότητας και της ειλικρίνειας ανάμεσα στην ίδια και στον θεατή της, και χρησιμοποιεί διάφορες τεχνοτροπίες από την ιστορία της τέχνης για την επίτευξη αυτού του στόχου. Παρότι δεν είναι ευθέως πολιτικό, το έργο της αποτελεί και μια αντίδραση στο σημερινό πολιτικό και οικονομικό κλίμα που επικρατεί σε όλο τον κόσμο. […]
Στην έκθεση της Katelyn Ledford Tired Illusions, κλόουν, γάντια, κεριά, αεροπλάστ και κείμενο στέκουν ως ενθύμια δράματος που προσκαλούν τον θεατή να ξεφαντώσει και να αναλύσει μαζί της. Η επιλογή μιας παλέτας γήινων χρωμάτων και η απεικόνιση μόνο της ανάστροφης ιστορικών πινάκων (φευ, του κρυφού μέρους του καμβά) ανοίγουν μια πόρτα στο κοινό της για να βιώσει μια μυστική διάσταση του κόσμου της τέχνης η οποία όμως είναι πιο ειλικρινής. Το καλό είναι πως η καλλιτέχνιδα παρέχει πολλές πηγές φωτός εντός των έργων της ως εργαλεία για να κοιτάξει κανείς προσεκτικά, έτσι ώστε όλοι να μπορούν να βιώσουν τα αληθινά αισθήματα πίσω από τις διάφορες κουρασμένες ψευδαισθήσεις.
Δωρεάν… χιούμορ στην Sianti Gallery
14 σύγχρονοι καλλιτέχνες καλούνται να απαντήσουν σε αυτό το ερώτημα στην έκθεση «Black Humor – H επανάσταση του πνεύματος». Η έννοια του χιούμορ είναι σχετικά νέα και δεν υπάρχουν πολλά παραδείγματα στην ιστορία της τέχνης. Ωστόσο, η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια της έκθεσης Ήρα Παπαποστόλου υπενθυμίζει ότι το γέλιο, όπως είναι επιστημονικά επιβεβαιωμένο, είναι συνδεδεμένο ως φαινόμενο πολιτισμού με πλειάδα κοινωνικών και ιστορικών ομάδων. Στην Sianti Gallery έως 2 Νοεμβρίου.
Η επιμελήτρια της έκθεσης “Black Humor” – Η επανάσταση του πνεύματος σημειώνει στον κατάλογο που συνοδεύει την έκθεση «Η ιστορία της τέχνης, γράφει ο Ότο Χαν, παρουσιάζει λίγα παραδείγματα χιούμορ. Πρέπει να είσαι της τάξης των Κάλντερ, Μιρό, Ντιμπιφέ και Τανγκελί για να τολμήσεις να το εισάγεις στα μουσεία. Ο λόγος είναι πολύ απλός: η χαρά δεν αποτελεί μέρος των μεγάλων συναισθημάτων. Ζωγράφοι και γλύπτες αφήνουν τον τομέα αυτό στους γελοιογράφους και στους γραφίστες, που πολύ σωστά θεωρούνται δημιουργοί δεύτερης ζώνης».