ShareWithCare: Η viral καμπάνια της Telekom υπέρ της προστασίας των παιδιών από τις ανεξέλεγκτες διαδικτυακές αναρτήσεις

Διαβάζεται σε 4'
ShareWithCare: Η viral καμπάνια της Telekom υπέρ της προστασίας των παιδιών από τις ανεξέλεγκτες διαδικτυακές αναρτήσεις

Με αφορμή την διεθνή μέρα διαδικτύου (29/10) η COSMOTE μοιράστηκε την καμπάνια της Telekom “ShareWithCare” στοχεύοντας να προστατεύσει την ιδιωτικότητα της νέας γενιάς και ειδικότερα των παιδιών.

Ένας ξέγνοιαστος περίπατος στο πάρκο, μία αστεία γκριμάτσα που διακόπτεται από ένα δυνατό γέλιο, τα τρίτα του γενέθλια, η πρώτη της εκδρομή, μία βόλτα στον ζωολογικό κήπο. Πολύτιμες αναμνήσεις που αξίζει να μοιράζονται και πλέον με ένα απλό άγγιγμα σε μία οθόνη η ευτυχία μας μπορεί να ταξιδέψει ελεύθερη στο διαδίκτυο, χωρίς σύνορα, χωρίς περιορισμούς. Αλλά, δυστυχώς και χωρίς έλεγχο. Στα πιο ακατάλληλα χέρια, οι πιο αθώες στιγμές μας μετατρέπεται σε δεδομένα, ικανά να σβήσουν κάθε χαμόγελο που κάποτε σχημάτισαν στο πρόσωπό μας.

Πριν από 55 χρόνια, μονάχα δύο γράμματα ήταν αρκετά για να επιβεβαιωθεί εκείνο που μέχρι τότε φάνταζε σχεδόν ακατόρθωτο. Το πρώτο μήνυμα μέσω διαδικτύου ήταν γεγονός: “LO”. Επρόκειτο για μία προσπάθεια αποστολής του “LOGIN”, κι έτσι, στις 29 Οκτωβρίου 1969, δύο χαρακτήρες σε μία οθόνη “φώτισαν” το μέλλον. Έκτοτε, η 29η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως η Διεθνής Ημέρα Διαδικτύου. Η COSMOTE, γιορτάζει αυτήν την ημέρα-ορόσημο και ως μέλος του Ομίλου Telekom, μοιράζεται την κοινωνική καμπάνια με τίτλο  “ShareWithCare”, δεσμευόμενη να συνεχίσει να προωθεί την ψηφιακή ασφάλεια.

Η πολυβραβευμένη καμπάνια “ShareWithCare” στέλνει στο παρόν ένα μήνυμα από το μέλλον για να… το αποτρέψει αναδεικνύοντας τη δύναμη αλλά και τους κινδύνους της τεχνολογίας κυρίως σε βάρος των πιο ευάλωτων και ανυποψίαστων: των παιδιών. Η κοινοποίηση βίντεο και φωτογραφιών των παιδιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους γονείς (το λεγόμενο sharenting) δεν γίνεται κακοπροαίρετα. Άθελά τους όμως διαμορφώνουν το ψηφιακό αποτύπωμα του παιδιού τους. Ένα αποτύπωμα που μπορεί να κλαπεί και να χρησιμοποιηθεί από τον οποιονδήποτε και για τον πιο ανήθικο σκοπό. Από το πρόσωπο, μέχρι τη μορφή και τη φωνή, όλα τα χαρακτηριστικά ενός παιδιού ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν για να το βλάψουν.

Αυτά “έρχεται” να πει στους γονείς της από το μέλλον η Ella, στην καμπάνια “ShareWithCare”. Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης η ενήλικη εκδοχή της 9χρονης Εlla απευθύνεται στους γονείς της, ζητώντας τους να περιορίσουν την ψηφιακή έκθεσή της. Toυς προειδοποιεί για το πού και το πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι φωτογραφίες και τα βίντεο που αναρτούν σήμερα οι γονείς της και τους παρακαλεί να προστατέψουν τα προσωπικά της δεδομένα. Πώς μπορεί μια γλυκιά ανάμνηση του χθες να γίνει ένας εφιάλτης για την νεαρή του αύριο αλλά και για τους ίδιους τους γονείς. Πώς μπορεί μια μέρα να χτυπήσει το τηλέφωνο, να ακούν τη φωνή της κόρης τους να ζητά βοήθεια αλλά να μην μιλά εκείνη. 

Οι κίνδυνοι κλοπής ταυτότητας από την ψηφιακή υπερέκθεση είναι υπαρκτοί και κάθε άτομο, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών, έχει το δικαίωμα να καθορίζει τη δική του ψηφιακή ταυτότητα. Ωστόσο, έρευνα της Telekom φανερώνει πως μέχρι την ηλικία των πέντε ετών, ένα παιδί έχει κατά μέσο όρο περίπου 1.500 φωτογραφίες του online, ανεβασμένες από τους γονείς του, χωρίς τη δική του συναίνεση. Ένα τεράστιο ποσοστό – της τάξης του 75%- των γονέων δημοσιεύει φωτογραφίες και βίντεο των παιδιών του στα social media, ενώ οι 8 από τους 10 ακολούθους, τους είναι εντελώς άγνωστοι.

Προωθώντας τις αξίες της υπεύθυνης χρήσης των τεχνολογιών και της διαδικτυακής προστασίας η COSMOTE και η Telekom καλούν τους γονείς να σκεφτούν σοβαρά τις επιπτώσεις της ψηφιακής έκθεσης των παιδιών τους και να προφυλάξουν τα δεδομένα τους από ανεπιθύμητους κινδύνους. 

Ακούστε την Ella και γνωρίστε την καμπάνια “ShareWithCare”:

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα