Τριπλάσιο από τη Γαλλία το κόστος λειτουργίας μιας καφετέριας

Διαβάζεται σε 3'
Τριπλάσιο από τη Γαλλία το κόστος λειτουργίας μιας καφετέριας
ISTOCK

Η ζωή γίνεται περαιτέρω δύσκολη για ένα “καφετζή” εάν πιαστεί να σερβίρει με πλαστικό καλαμάκι, καθώς θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο 2500 ευρώ.

 

Με το κλίμα για τον κλάδο του καφέ να “βαραίνει” στην Ελλάδα, λόγω της υπερφορολόγησης, της μειωμένης αγοραστικής δύναμης, της υπερρύθμισης που οδηγεί σε ακραία φαινόμενα προστίμων, (π.χ. 2500 ευρώ για χρήση πλαστικού καλαμακίου σε καφέ που σερβίρεται), “σήμα” κινδύνου εκπέμπει” ο κλάδος.

“Ο κλάδος βάλλεται από παντού”, ανέφερε ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της Coffee Island και πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Franchise, ο οποίος σε παρουσίαση της πρώτης έκθεσης βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας του, χθες, εστίαση, στα ζητήματα που όλος ο κλάδος έχει επισημάνει.

Εστίασε, συγκεκριμένα, στην πορεία των τιμών διεθνώς του καφέ, που, παρά τα κάποια σημάδια, εσχάτως, αποκλιμάκωσης, ξεπερνά το 100% σε κάποιες ποικιλίες. Στη συγκυρία αυτή, βέβαια, έρχεται να προστεθεί, τόσο ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ, αλλά και το 24% ΦΠΑ στον σερβιριζόμενο, που έχει επιφέρει μια σημαντική επίπτωση στις μέσες πωλήσεις στις καφετέριες. Δεν μπορεί, βέβαια, να παραβλεφθεί, ότι η ζωή γίνεται, περαιτέρω, δύσκολη για ένα “καφετζή” εάν πιαστεί να σερβίρει με πλαστικό καλαμάκι, καθώς θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο 2500 ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο τα λειτουργικά έξοδα για έναν καφέ στην Ελλάδα είναι 3 φορές πάνω από ό,τι στη Γαλλία, όπου πρόσφατα η Coffee Island σύναψε συνεργασία master franchise. “Στη χώρα μας τα προϊόντα της εστιασης έχουν μικρή αξία αλλά ο καταναλωτής δεν μπορεί να τα πληρώσει, όπως πιθανόν στη Γαλλία”, πρόσθεσε.

Τα αναχώματα

Στο φόντο αυτό η Coffee Island χτίζει αναχώματα, τόσο με συμφωνίες με συνεργάτες και παραγωγούς που δοκιμάζονται εν μέσω κρίσης, όσο και με νέες συνεργασίες franchise, και αναδιάρθρωση δικτύου, ώστε να έχει επαρκή περιθώρια και να δίνει πιο ανταγωνιστικές τιμές.

Έτσι, όπως ανέφερε ο κ. Κωνσταντινόπουλος μικρότερες ανατιμήσεις στα προϊόντα έχοντας αυξήσει τους τελευταίους 12 μήνες τις τιμές κατά περίπου 20 λεπτά, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ωστόσο, μια νέα ανατίμηση στο μέλλον, μέχρι και 50 λεπτά, είναι πιθανή, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, λόγω μιας σειράς παραγόντων κόστους, από τις ανατιμήσεις στην πρώτη ύλη μέχρι τους νέους κανονισμούς (όπως το deforestation που υποχρεώνει τους εισαγωγείς καφέ να αποδεικνύουν ότι το προϊόν που εισάγουν δεν προέρχεται από δέντρα που έχουν αναπτυχθεί μετά από αποψίλωση δασών).

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα