Σχολεία: Καμία βελτίωση στο ζήτημα των συγχωνεύσεων – Το χαρακτηριστικό παράδειγμα του 56ου δημοτικού
Διαβάζεται σε 2'Παρά τις διαμαρτυρίες και τις σχετικές οχλήσεις προς τις κατά τόπου διευθύνσεις εκπαίδευσης, ελάχιστα πράγματα έχουν αλλάξει στα σχολεία από τον Σεπτέμβριο.
- 12 Νοεμβρίου 2024 20:29
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς η τακτική των συγχωνεύσεων στις σχολικές τάξεις και η μείωση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής ανεξάρτητα από το πόσες ανάγκες έχει το κάθε τμήμα έχουν δημιουργήσει πολλά προβλήματα στα σχολεία.
Είχαμε αναφέρει τον Σεπτέμβριο το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το 56ο δημοτικό σχολείο της Αθήνας. Δύο μήνες μετά η κατάσταση παραμένει ίδια και απαράλλαχτη.
Η Τετάρτη και η Πέμπτη τάξη έχουν ένα τμήμα πλήθους 22 μαθητών/μαθητριών το καθένα. Πέρυσι υπήρχαν δύο τμήματα για κάθε τάξη.
Στην Πέμπτη φοιτούν τρεις μαθητές οι οποίοι, σύμφωνα με τις διαγνώσεις του ΚΕΔΑΣΥ, δικαιούνται πλήρες ωράριο παράλληλης στήριξης. Σύμφωνα με το νόμο που διέπει την παράλληλη στήριξη, για κάθε τέτοιο μαθητή αντιστοιχεί ένας εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής.
Επίσης, υπό… φυσιολογικές εκπαιδευτικές συνθήκες το τμήμα αυτό θα έπρεπε να φτάσει στα δύο. Ομως, σύμφωνα με την εγκύκλιο Γ.7/80483/Δ1/15-7-2024 “δεν προβλέπεται μείωση του συνολικού αριθμού των μαθητών στα τμήματα- όχι μόνο στις περιπτώσεις που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης αλλά και εφόσον υπάρχει παράλληλη στήριξη”.
Αυτήν ακριβώς την εγκύκλιο έχει χαρακτηριστική προβληματική στην πρόσφατη έκθεσή της η Συνήγορος του Παιδιού.
Κοντολογίς, στο 56ο δημοτικό, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις και τις διαμαρτυρίες, δεν άλλαξε απολύτως τίποτα και δεν προσελήφθη καν άλλος εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής παρά το γεγονός ότι έχει διατυπωθεί σχετικό αίτημα.
Η μία και μοναδική εκπαιδευτικός “μοιράζει” το ωράριό της (24 ώρες) σε τρία παιδιά που την έχουν, σύμφωνα με τη διάγνωση, απόλυτη ανάγκη, κάτι που σημαίνει ότι οι 24ώρες θα έπρεπε να αφιερώνονται σ’ ένα παιδί.