Δωρεάν στην πόλη την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου – 4 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο
Διαβάζεται σε 6'Ας ανακαλύψουμε μαζί τις πιο ενδιαφέρουσες δωρεάν εκδηλώσεις που δεν πρέπει να χάσετε σήμερα Πέμπτη 21 Νοεμβρίου στην καρδιά της πόλης.
- 21 Νοεμβρίου 2024 06:51
Τελευταίες μέρες του Νοέμβρη και η Αθήνα συνεχίζει να προσφέρει καθημερινά δωρεάν εκδηλώσεις τις οποίες μπορούμε να απολαύσουμε χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψουμε χρήματα.
Προτείνουμε ενδιαφέρουσες δωρεάν βόλτες για την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου σε ποικίλες εκδηλώσεις, συναντήσεις και εικαστικά δρώμενα, που πραγματοποιούνται στην πόλη από πολιτιστικούς οργανισμούς, γνωστές γκαλερί και φορείς.
Ιδού μερικές ευκαιρίες να ψυχαγωγηθείς σήμερα με δωρεάν είσοδο.
“8 Διαστάσεις” με δωρεάν είσοδο στο T.A.F.
Το T.A.F. / the art foundation παρουσιάζει την ομαδική έκθεση σύγχρονης κεραμικής με τίτλο “8 Διαστάσεις” σε επιμέλεια της Αντιγόνης Πανταζή.
Η κεραμίστρια Αντιγόνη Πανταζή προσκαλεί το κοινό σε μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική συνάντηση οκτώ γυναικών, οι οποίες εκφράζουν τις προσωπικές τους ματιές μέσα από την τέχνη της κεραμικής.
Οκτώ δημιουργοί με διαφορετικές διαδρομές, βιώματα και καλλιτεχνικές αναζητήσεις, συναντιούνται και συνεργάζονται, προσφέροντας μια πολυδιάστατη εμπειρία για τον θεατή. Με αφετηρία την αγάπη για την κεραμική τέχνη και κοινό τόπο το εργαστήριο της Αντιγόνης, οι καλλιτέχνιδες επιδιώκουν να προβάλουν η καθεμία τη δική της “διάσταση” σε αυτή την τόσο αρχέγονη και ταυτόχρονα πάντα επίκαιρη τέχνη. Μέσα από αυτή την αλληλεπίδραση, ο χώρος μετατρέπεται σε μία κυψέλη αναζητήσεων, δημιουργίας, ανταλλαγής και στήριξης. Τους καρπούς αυτής της συνάντησης θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στον χώρο τέχνης του T.A.F.
Η Αντιγόνη Πανταζή δραστηριοποιείται στον χώρο της κεραμικής από το 1998. Έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές της στην Κεραμική Τέχνη στην Μ. Βρετανία στοχεύει να προβάλει την κεραμική με μια σύγχρονη ματιά. Με τις ομάδες που δουλεύουν μαζί της οργανώνει σεμινάρια και εκθέσεις με πρόθεση να προάγει την εικαστική πλευρά της τέχνης της.
“Ever Given” – Δωρεάν φωτογραφική έκθεση
Ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζει την ατομική έκθεση «Ever Given» της Έφης Χαλιορή στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων. Στη νέα έκθεση της Έφης Χαλιορή εικόνες λιμανιών και λατομείων συνυπάρχουν αρμονικά προσκαλώντας τον θεατή να ξεδιπλώσει το νήμα που τις συνδέει. Τόσο στα λατομεία όσο και στα λιμάνια η ανθρώπινη απουσία δηλώνεται εμφατικά. Μέσα στη βιομηχανική κλίμακα αυτών των χώρων οι ακατοίκητες φωτογραφίες της μοιάζουν με ένα ανόθευτο τοπίο που γοητεύει με τις αντιθέσεις του. Οι δύο θεματικές καταλήγουν σε μία εικόνα που προβάλλεται μόνη, μεγεθυμένη σε σκοτεινή αίθουσα: μια εικόνα στατική, που όμως σφύζει από ζωή και ανθρώπινη παρουσία και, όπως σε όλες τις εικόνες της έκθεσης, η ερμηνεία παραμένει ανοιχτή.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό των φωτογραφιών της Χαλιορή είναι η ελάχιστη επεμβατικότητα, στην επεξεργασία της εικόνας αλλά και στην καταγραφή της, σε αυτό που βλέπει η ίδια μέσα από τον φακό. Η παρουσία της φωτογράφου είναι διακριτική, θέλει μάλλον να περνάει απαρατήρητη και τα καταφέρνει. Το βλέμμα της, αν και διερευνητικό, δεν επιβάλλεται στην εικόνα· είναι απαλό, ανεπαίσθητο, χαϊδεύει το τοπίο και τις ανάγλυφες επιφάνειες που το συνθέτουν. Οι φωτογραφίες της δεν έχουν τίποτε το προσποιητό ή επιτηδευμένο. Έχεις την εντύπωση ότι η φωτογράφος σχεδόν εξαφανίζεται, με αποτέλεσμα οι εικόνες της να γίνονται αβίαστα κτήμα σου, μέρος του οπτικού σου πεδίου, της μνήμης και των αναφορών σου.
Με ή χωρίς ανθρώπους, δεν χωρεί αμφιβολία πως οι εικόνες της Χαλιορή είναι άχρονες. Μόνο τα ονόματα των πλοίων, όπως του δεξαμενόπλοιου “Leonora Victory” και του επιβλητικού φορτηγού “Ever Given”, που δίνει στην έκθεση τον τίτλο της, μας επαναφέρουν στο παρόν και μας υπενθυμίζουν ότι αυτό που βλέπουμε σε αυτές τις φωτογραφίες είναι αυτό που ζούμε και συχνά δεν το συνειδητοποιούμε: μια παγκοσμιοποιημένη συνθήκη ανταλλαγής αγαθών μέσω του εμπορίου. Η Χαλιορή παρουσιάζει αυτόν τον κόσμο της έντονης εμπορικής συναλλαγής σε ακινησία: αραγμένα ποντοπόρα πλοία, στοιβαγμένα κοντέινερ, μεγάλα κομμάτια ακατέργαστου μαρμάρου πριν μεταφερθούν στην Κίνα για να μετατραπούν σε μπανιέρες και νιπτήρες. Το βλέμμα της εστιάζει σε λεπτομέρειες, σε ρωγμές, στις υφές των μαρμάρων και των πλοίων, αναδεικνύοντας την υλική τους διάσταση.
“Mirrors” με δωρεάν είσοδο στην Breeder
Η γκαλερί The Breeder παρουσιάζει τη δεύτερη ατομική έκθεση της Μαρίας Χασάπη με τίτλο MIRRORS η οποία διερευνά τη σχέση μεταξύ της πραγματικότητας και της αντίληψης μιας εικόνας.
Στο κέντρο της έκθεσης βρίσκεται η εγκατάστασή “Mirrors”, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε στην Art Basel Unlimited τον Ιούνιο του 2024. Εννέα φωτογραφίες σε ένα μεγάλο πλαίσιο από χρυσούς καθρέφτες, απεικονίζουν παραμορφωμένες φιγούρες στην ίδια χρωματική παλέτα. Η Χασάπη χρησιμοποιεί καθρέφτες για να αποτυπώσει τις αντανακλάσεις των κινήσεων των χορευτών, ως έναν τρόπο αφαίρεσης του σώματος σε ένα επίπεδο πέρα από ό,τι μπορεί να αντιληφθεί το γυμνό μάτι. Αυτή η διαδικασία λειτουργεί ως σχόλιο για την επιρροή των μέσων ενημέρωσης στη διαμόρφωση της αντίληψης μας. Τοποθετώντας τις φωτογραφίες στο υλικό προέλευσής τους, ο θεατής μπορεί να τα κοιτάξει και να αντικρίσει τον εαυτό του, ξεκινώντας έναν συνεχή κύκλο αντανάκλασης.
Την έκθεση ολοκληρώνει μια νέα σειρά ζωγραφικών έργων που παρουσιάζουν επιμήκεις φιγούρες από φύλλα χρυσού σε λευκό φόντο. Αν και εφαρμόστηκε παρόμοια διαδικασία με τα φωτογραφικά έργα για τη δημιουργία των πινάκων, η υλικότητά τους θυμίζει εξωτερικό δέρμα, ένα παραμορφωμένο στρώμα ενός σώματος σε πόζα. Εδώ η ακινησία είναι έντονη. Οι φιγούρες είναι περιγραφικές και όμως, η έλλειψη αναπνοής τους είναι αισθητή.
Τα έργα της Χασάπη ενθαρρύνουν συλλογικά την επανεξέταση της εικόνας του εαυτού μας σε μια κατακερματισμένη, ψηφιακή εποχή, διεκδικώντας μια λεπτότητα που συχνά εξασθενεί από τον ταχύ ρυθμό κατανάλωσης εικόνων. Σε αυτόν τον αποσυνδεδεμένο κόσμο, παρουσιάζει μια απατηλή παρουσία, θολώνοντας τα όρια μεταξύ ακινησίας-κίνησης, χώρου-χρόνου, υποκειμένου-θεατή. Οι θερμοί χρωματικοί τόνοι επιχειρούν να μας τραβήξουν προς μια σωματική μορφή αυτοαντίληψης.
Τα έργα που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση αποτελούν συνέχεια της εγκατάστασης I’ll Be Your Mirror, που παρουσιάστηκε στο Tai Kwun Contemporary, στο Χονγκ Κονγκ το 2023.
“Safe Ground” στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
Η Κατερίνα Στεφανιδάκη παρουσιάζει την εγκατάσταση με τίτλο “Safe Ground”. Η εγκατάσταση αποτελείται από τρισδιάστατες επιφάνειες κατασκευασμένες από υλικά, τα οποία συχνά χρησιμοποιούνται στα ζωγραφικά της έργα, όπως χαρτί, κάρβουνο και ξύλο. Οι επιφάνειες αυτές έχουν το ύψος της γκαλερί, ενώ δημιουργούν σύντομες, δαιδαλώδεις διαδρομές, τις οποίες καλούνται οι επισκέπτες να ακολουθήσουν.
Τα δύο διαστάσεων σχέδια βρίσκονται σε διαφορετικές μεταξύ τους γωνίες και θέσεις στον χώρο, αλλά η κίνηση των θεατών επιτρέπει τη σύνθεσή τους σε μια ενιαία εικόνα που παραπέμπει σε ένα τοπίο που ανατινάζεται. Εμφανίζονται δηλαδή αιωρούμενες, κομματιασμένες εικόνες, οι οποίες απεικονίζουν θραύσματα εκρήξεων, δημιουργώντας μια στιγμιαία γεωμετρία. Η εγκατάσταση συνοδεύεται από σχέδια, μακέτες και οπτικοακουστικό υλικό. [Πλ. Κολωνακίου 20 (Πλ. Φιλικής Εταιρείας) 10673 Αθήνα].