Lidl Ελλάς: Το μήνυμα για τον πτωτικό “εσωτερικό” πληθωρισμό και τον ρόλο του ΦΠΑ
Διαβάζεται σε 5'Για πρώτη φορά επίσημα, η αλυσίδα ανακοίνωσε ότι κατέκτησε τη 2η θέση της κατάταξης των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ενώ σημείωσε ότι θα τρέξουν επενδύσεις 100 εκατ. μέχρι το 2025.
- 20 Νοεμβρίου 2024 09:56
Τη δεύτερη θέση στην “πυραμίδα” κατάταξης του οργανωμένου λιανεμπορίου, με βάση τον τζίρο, καταλαμβάνει κι επίσημα πλέον η Lidl Ελλάς, που ήδη βάζει “πλώρη” για πιο πάνω, με ένα επενδυτικό πρόγραμμα που υπερβαίνει τα 100 εκατ. για τη διετία 2024 -25. Κι αυτό την ώρα, που όπως ανέφερε η διοίκηση της αλυσίδας, στην ετήσια ενημέρωση των ΜΜΕ, χθες το βράδυ, ο “εσωτερικός πληθωρισμός” που καταγράφει η εταιρεία είναι πτωτικός, ενώ εξαιρουμένου του ΦΠΑ, το “καλάθι” βασικών προϊόντων στην Ελλάδα, είναι πιο φτηνό από τη Γερμανία.
Αναλυτικά, με βάση όσα ανέφερε ο Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος της Διοίκησης της εταιρείας, το ελληνικό καλάθι της Lidl Ελλάς είναι φθηνότερο σε σύγκριση με τα καλάθια των υπόλοιπων θυγατρικών του Γερμανικού κολοσσού του λιανεμπορίου στην Ευρώπη και δη του Γερμανικού. Αν και δεν ήταν “πρόχειρος” με στοιχεία τόνισε αν εξαιρεθεί ο ΦΠΑ τότε το ελληνικό καλάθι είναι φθηνότερο έναντι του Ευρωπαϊκού.
Παράλληλα, υποστήριξε το καλάθι της Lidl Hellas είναι 10% φθηνότερο από το καλάθι του ανταγωνισμού, όλα τα προϊόντα Non-Food είναι φθηνότερα κατά 13% σε σχέση με πέρυσι και ο εσωτερικός πληθωρισμός στο δίκτυο της μειώθηκε 1% αυτή τη χρονιά.
«Δεν εφαρμόζουμε απλώς τα κυβερνητικά μέτρα, αλλά σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε και δικές μας πρωτοβουλίες με στόχο την επιπλέον ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού. Μειώνουμε δηλαδή τις τιμές σε προϊόντα που πραγματικά έχουν σημασία για την ποιότητα της καθημερινής μας ζωής. Για παράδειγμα, τον τελευταίο χρόνο μειώσαμε μόνιμα τις τιμές σε 578 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας», είπε.
Ο τζίρος
Με δεδομένη την προσπάθεια για στήριξη των καταναλωτών, όπως τόνισε, η εταιρεία εδώ και 25 χρόνια επενδύει στην Ελλάδα. Μάλιστα, χωρίς να δώσει αναλυτικά δεδομένα, για πρώτη φορά επίσημα, ανακοίνωσε, ότι κατέκτησε τη 2η θέση της κατάταξης των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, κάτι που με εν πολλοίς, αυθαίρετες εκτιμήσεις, “φωτογραφίζει” τζίρο πολύ πάνω των 2 δισεκ. ευρώ, επίπεδα που κινούνται οι άλλοι μεγάλοι του κλάδου, (ΑΒ Βασιλόπουλος με κύκλο εργασιών 1,97 δισ. ευρώ), πίσω, όμως, από τη “Σκλαβενίτης” που πρόσφατα ανακοίνωσε επίπεδα τζίρου, πάνω από 5 δισεκ. ( 4,3 δισ. ευρώ για τη μητρική και 5,2 δισ. ευρώ για τον όμιλο).
“Ναι, είμαστε υπερήφανοι που με τα 231 καταστήματα στην Ελλάδα βρισκόμαστε στη 2η θέση του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων” τόνισε ο επικεφαλής της αλυσίδας.
Βέβαια, η Lidl Ελλάς επενδύει δυναμικά στην Ελλάδα με στόχο για “ψηλά”. Έτσι, ο Martin Brandenburger, ανέφερε ότι η εταιρεία ετοιμάζει μεγάλη επένδυση σε νέο logistic center στην Ελευσίνα, η οποία θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ ενώ τρέχει το επενδυτικό πλάνο για την επέκταση του δικτύου.
Όπως είπε, η ανάπτυξη του νέου κέντρου διανομής στην Ελευσίνα, σε επιφάνεια 60.000 τ.μ., επιπλέον αυτού που λειτουργεί στη Θήβα, αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2029 και θα ενισχύσει το συγκριτικό πλεονέκτημα της Lidl στην καθημερινή τροφοδοσία των καταστημάτων της με φρέσκα προϊόντα. Η επένδυση υπολογίζεται σε 100 εκατ. ευρώ και θα τρέξει ανεξάρτητα από το διετές επενδυτικό πλάνο 2024-2025 για την ανάπτυξη του δικτύου.
Στο μεταξύ, ήδη ένα νέο κατάστημα Lidl είναι υπό κατασκευή στο Αιγάλεω ενώ νέα καταστήματα σχεδιάζεται να αναπτυχθούν σε άλλα μέρη της Ελλάδας.
Σημειώνεται, ότι στα 25 χρόνια λειτουργίας έχουν γίνει επενδύσεις 1,4 δισ. ευρώ (από το 1999), ενώ όπως σημείωσε η διοίκηση της Lidl Ελλάς, το 2023 προώθησε πάνω από 400 Έλληνες προμηθευτές σε 31 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Πρόκειται για 1.624 κωδικούς, από 409 προμηθευτές δημιουργώντας κύκλο εργασιών σχεδόν 0,5 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι τα προϊόντα Ελλήνων παραγωγών στο χαρτοφυλάκιο της Lidl έχουν μερίδιο 68%. Ενδεικτικά αναφέρεται το ΓΑΛΠΟ Τυροκομείο που δίνει στην αλυσίδα ηγετική θέση στην αγορά τυροκομικών προϊόντων. Με 22 νέους κωδικούς και συνεργασία με 12 προμηθευτές η Lidl δεσμεύεται να προσφέρει προϊόντα υψηλής ποιότητας σε ανταγωνιστικές τιμές.
Το αποτύπωμα στο ΑΕΠ
Σύμφωνα με τον κ. Brandenburger η ηγετική θέση της Lidl στην ελληνική αγορά λιανικής τροφίμων επιβεβαιώθηκε και στα ετήσια Supermarket Awards, όπου η εταιρεία αναδείχθηκε για 2η συνεχόμενη χρονιά Retailer of the Year 2024, αποσπώντας 26 βραβεία ενώ ειδική αναφορά έκανε στην διάκριση ως κορυφαίου εργοδότη σε Ελλάδα και Ευρώπη τονίζοντας ότι οι παροχές στους εργαζόμενους είναι ανταγωνιστικές και πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. “Θέτουμε πια τα standards στην αγορά εργασίας”, ανέφερε χαρακτηριστικά θυμίζοντας ότι σχεδόν το 100% των εργαζομένων είναι πλήρους απασχόλησης ενώ από την 1η Δεκεμβρίου 2023 η Lidl καθιέρωσε πρώτη, μετά από εξαγγελία της κυβέρνησης για αύξηση του κατώτατου μισθού, τον κατώτατο μισθό πλήρους απασχόλησης στα 1.000 ευρώ μικτά για όλους τους εργαζομένους. Επιπλέον, η εταιρεία πρόσφερε επιπρόσθετη παροχή αξίας 1 εκατ. ευρώ με διατακτικές τροφίμων για όλους τους εργαζομένους της αναβαθμίζοντας το πακέτο μισθολογικών αυξήσεων και παροχών σε 7 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι το 2023, για πρώτη φορά η συνεισφορά της Lidl στο ΑΕΠ ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 0,53% του ΑΕΠ της χώρας ενώ για κάθε 1 ευρώ άμεσης επένδυσης η εταιρεία δημιουργεί 3,68 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην οικονομία. Από το 1999 έως το 2023, κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 1.613% στην προστιθέμενη αξία που προσφέρει στην Ελλάδα. Το 2023 απασχολούσε 35.800 εργαζόμενους και για κάθε θέση εργασίας υποστηρίζει επιπλέον 4,3 θέσεις στο σύνολο της ελληνικής αγοράς εργασίας. Επιπλέον, η δραστηριότητα της Lidl Ελλάς συμβάλλει σημαντικά στα κρατικά έσοδα, με συνολική φορολογική συνεισφορά 417 εκατ. ευρώ ή αύξηση 1.567% από το 1999.