Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος πάντα αναρωτιέται τι μπορεί να είναι περιττό στη δουλειά του

Διαβάζεται σε 5'
REDUNDANCes- Δημήτρης Μυτιληναίος
Γιωργος Αθανασίου

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος μιλά στο NEWS 24/7 για τη νέα του δουλειά REDUNDANCes που θα παρουσιαστεί στο ΠΛΥΦΑ στις 27 και 28 Νοεμβρίου.

Ο χορογράφος Δημήτρης Μυτιληναίος επανέρχεται με τη νέα του δουλειά REDUNDANCes. Επιμένοντας στον πειραματισμό με την αναδιατύπωση του μπαλετικού σκηνικού κώδικα ανεβάζει τώρα ένα χορογραφικό κολάζ από διασκευασμένες variations.

Η νέα αυτή δουλειά θα παρουσιαστεί στο ΠΛΥΦΑ στις στις 27 και 28 Νοεμβρίου.

REDUNDANCes- Δημήτρης Μυτιληναίος
Γιωργος Αθανασίου

Ο ίδιος αναφέρει στο ΝEWS 24/7 για το έργο αυτό πως: “ο τίτλος είναι κατά βάση ένα λογοπαίγνιο, και έχει μία αμφισημία. Κανονικά γράφεται “redundancies” και σημαίνει πλεονάσματα, περιττολογίες. Επειδή μορφολογικά η λέξη παραπέμπει ξεκάθαρα στον χορό (όπως και πολλές άλλες δεδομένου ότι η κατάληξη “-nce” είναι συχνή σε ουσιαστικά) σκέφτηκα ότι είναι σαν να ενώνει τα: redundant dances (περιττοί χοροί) και τα redudancies of dance (περιττολογίες του χορού)”.

Και συνεχίζει μιλώντας για τη δουλειά του “παρόλο που δεν πιστεύω ότι η δουλειά μου είναι minimal, πάντα αναρωτιέμαι τι μπορεί να είναι περιττό για τη δημιουργική διαδικασία και την πρόβα. Επίσης, πάντα ξέρω από πριν τι θέλω να κάνω, δεν πάω στην πρόβα διερευνητικά, έχω ένα πλάνο, στόχους και “προβλήματα” ή δοκιμασίες που θέλω να φέρω και να “επιλύσω”.

Αυτό σημαίνει φυσικά ότι κάνω πάρα πολύ μεγάλη προετοιμασία, μόνος μου, άλλες φορές με θεωρία, άλλες με αναφορές (κυρίως από το πεδίο του χορού και της χορογραφίας). Έχοντας περάσει και από ένα μεταπτυχιακό που εστιάζει πολύ στην γραφή, στα κείμενα, είχα αναπτύξει μια συνήθεια να αναλύω μάλλον υπερβολικά την ιδέα, να συσσωρεύω πολλές λέξεις και έννοιες γύρω από το κάθε έργο και να δικαιολογώ την εγκυρότητα της εκάστοτε πρότασης, να το νομιμοποιώ.

REDUNDANCes- Δημήτρης Μυτιληναίος
Γιωργος Αθανασίου

Ήθελα λοιπόν να δοκιμάσω αυτή τη φορά να είμαι πιο πρακτικός, να ξεκαθαρίσω και να οριοθετήσω το κέντρο της παράστασης. Δεν είναι δουλειά μου άλλωστε να παραγάγω θεωρία για τον χορό.

Όλα τα παραπάνω έδεσαν με την πρωτόγνωρη για μένα ιδέα να ασχοληθώ με άλλο ένα στοιχείο του κλασικού μπαλέτου που έως τώρα απέφευγα: το libretto. Στην πραγματικότητα, αυτό που με ενδιαφέρει στο μπαλέτο δεν έχει επ ουδενί να κάνει με την αφηγηματική διάσταση του κάθε έργου, ωστόσο η αφήγηση είναι σε όλα τα μπαλέτα πυρηνικό συστατικό και μεταφράζεται χορογραφικά σε μεγάλο βαθμό τόσο στις variations όσο και στις σκηνικές δράσεις ή την όποια υποκριτική μπορεί να επιστρατεύεται.

Κάπως έτσι, τα REDUNDANCes είναι μια σειρά από χορούς, 16 διασκευασμένες κλασικές variations που παίζονται από κρουστά όργανα και χορεύονται από 5 χορευτές και χορεύτριες. Με ένα τρόπο είναι ένα καινούργιο μπαλέτο, με την πολύ ευρεία έννοια και σίγουρα όχι κλασικό, που στα αλήθεια κι εγώ αναρωτιέμαι, “ήταν ανάγκη;””

REDUNDANCes- Δημήτρης Μυτιληναίος
Γιωργος Αθανασίου

Ο συνθέτης, Άντης Σκορδής, ενορχηστρώνει εκ νέου τα ορχηστρικά αποσπάσματα και μας δίνει τις κρουστές εκδοχές τους. Διατηρώντας ευλαβικά τις πρωτότυπες παρτιτούρες, η ομάδα των χορευτών-τριών δοκιμάζεται σε όλους τους συνδυασμούς (σόλι, ντουέτα, τρίο, κουαρτέτα και κουιντέτα) με άξονα ένα κατ´ επίφαση libretto από το οποίο προκύπτουν και οι ρόλοι: ο Πρίγκιπας, η Παραμάνα, η Μαγείρισσα, ο Βασιλιάς της πάνω χώρας και η Πριγκίπισσα της πάνω χώρας.

Η ιδέα των κρουστών διασκευών στοχεύει στην αισθητική ανανέωση του γνώριμου ρεπερτορίου, διαταράσσοντας τη σχέση ρυθμού και μελωδίας και τονίζοντας στοιχεία που ενδεχομένως δεν πρωταγωνιστούν στις πρωτότυπες εκδοχές, ενώ το libretto ενοποιεί τα θραύσματα των μπαλέτων και παράλληλα ανοίγει ένα παράθυρο στην φαντασία.

Στην παράσταση χρησιμοποιούνται αποσπάσματα από τα εξής: Études, Ωραία Κοιμωμένη, Καρυοθραύστης, Σύλβια, Η λίμνη των κύκνων, Συλφίδα, Πετρούσκα, Λορέντσια, Ζιζέλ, Ντιάνα και Ακταίων, Ρωμαίος και Ιουλιέτα και Η ιστορία της Μανόν.

REDUNDANCes- Δημήτρης Μυτιληναίος
Γιωργος Αθανασίου

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Χορογραφία & Libretto: Δημήτρης Μυτιληναίος
Χορεύουν: Βεατρίκη Καπνίση/Κωνσταντίνα Μπάρκουλη, Παγώνα Μπουλμπασάκου, Δημήτρης Μυτιληναίος, Σπύρος Ντόγκας, Μυρσίνη Πετρούτσου
Μουσική: Άντης Σκορδής
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Κοστούμια: Ελλάδα Δαμιανού
Φωτογραφίες: Στέφανος Οικονομάκης
Επικοινωνία: Ευαγγελία Σκρομπόλα
Παραγωγή: Όλγα Τσατσούλη / htmylh

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Τετάρτη 27/11 18:30 και 21:00
Πέμπτη 28/11 18:30 και 21:00

Χώρος: ΠΛΥΦΑ, Κορυτσάς Κορυτσάς 39, Βοτανικός 10447 , Κτίριο: 7Α
Εισιτήρια: 12 ευρώ γενική είσοδος
Προπώληση: https://www.ticketservices.gr/event/redundances/?lang=el
Διάρκεια: 50’

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.
Με την υποστήριξη της Σχολής Χορού Πωλίνα Γαλοπούλου.

 

 

 

 

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα