ΕΣΕ: Δεν φταίνε τα σούπερ μάρκετ για την ακρίβεια αλλά οι μισθοί
Διαβάζεται σε 3'Αντικειμενικά στοιχεία που αφορούν στις τιμές στο «ράφι» αξιοποίησε η ΕΣΕ προκειμένου να διεκδικήσει άρση των περιορισμών που έχει θέσει η κυβέρνηση αλλά και να αποτινάξει τη «ρετσινιά» προς τους καταναλωτές.
- 22 Νοεμβρίου 2024 07:20
Κανείς δεν αρνείται πως το ταμείο στα σούπερ μάρκετ που επισκέπτονται όλοι – ανεξαρτήτως εισοδήματος- είναι ακριβό, αλλά η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας σε χθεσινή συνέντευξη τύπου επιχείρησε για μια ακόμη φορά να αναλύσει τη διάρθρωση του κόστους και να επισημάνει πως τα μέλη της (35 αλυσίδες) από τα 12,2 δις.ευρώ τζίρου τους, γράφουν κέρδη μόλις 220,5 εκατ. ευρώ.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕ και επικεφαλής εξάλλου του ομίλου METRO, κ. Α. Παντελιάδης, ανάφερε πως «ακόμη κι αν γινόμαστε φιλάνθρωποι και χαρίζαμε τα όποια κέρδη μας, θα προσφέραμε 5 ευρώ στο μηνιαίο καλάθι του μέσου καταναλωτή που προσδιορίζεται στα 300 ευρώ, καθώς το περιθώριο μας είναι μόλις 1,8%».
Ο κλάδος δε εκτός από το να διαχειριστεί την σταθερή αύξηση εξόδων από ενέργεια, logistics, μισθούς και φόρους πρέπει να λειτουργεί σε καθεστώς περιορισμών, που πολλές φορές αντικρούουν την έννοια της ελεύθερης αγοράς, των γενικών κανόνων του εμπορίου αλλά και των νέων συνθηκών που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Στο ερώτημα: «Πόσο ανταγωνιστική, πόσο ανοιχτή είναι αυτή η αγορά», ο κ. Παντελιάδης, απάντησε: «Όταν δουλεύουμε με καθορισμένο περιθώριο κέρδους με καθορισμένο πακέτο προσφορών με εθελοντική μείωση με την τιμή αναφοράς στο 30 ημερών με απαγόρευση τον τρόπο προσφορών 90 μέρες μετά από ανατίμηση δεν λειτουργούμε σωστά. Φαίνεται ότι δεν εμπιστευόμαστε την αγορά και δεν την αφήνουμε να λειτουργήσει σωστά με αυτόν τον τρόπο».
Στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου παρουσιάστηκε και έρευνα κατά την οποία διαπιστώνεται πως η ελληνική αγορά – στον τομέα του σούπερ μάρκετ- είναι η φθηνότερη από το μέσο όρο της Ευρώπης, «καταλύοντας ένα μύθο» όπως χαρακτηριστικά ανάφερε ο κ. Παντελιάδης.
Η σύγκριση τιμών με την Ευρώπη πραγματοποιείται 3 φορές το χρόνο, για 8 χώρες, σε 44 αλυσίδες σουπερμάρκετ, σε 42 κατηγορίες προϊόντων με πάνω από 6.000 κωδικούς προϊόντων. Η Ελλάδα (χωρίς ΦΠΑ) έχει σημαντικά φθηνότερο καλάθι από όλες τις χώρες του δείγματος. Τα αποτελέσματα διαχρονικά είναι σταθερά και η επίδραση του ΦΠΑ είναι σημαντική καθώς είναι ο υψηλότερος στην Ευρώπη.
Μάλιστα και χωρίς ΦΠΑ η μέση τιμή στην Ελλάδα είναι η δεύτερη χαμηλότερη ανάμεσα σε οκτώ σημαντικές αγορές στην Ευρώπη (μετά την Πορτογαλία).