Χωρίς αστική συγκοινωνία το Πόρτο Ράφτη – Διαμαρτυρίες κατοίκων
Διαβάζεται σε 5'Αποκαθίσταται η αστική συγκοινωνία στο Μαρκόπουλο μέσω ΟΑΣΑ, χωρίς όμως ακόμη να έχει λυθεί το πρόβλημα με την περιοχή του Πόρτο Ράφτη με τους κατοίκους να “φωνάζουν” για υποβάθμισή τους.
- 26 Νοεμβρίου 2024 13:09
Ένα πάγιο αίτημα της περιοχής του Μαρκοπούλου και του Πόρτο Ράφτη είναι η αποκατάσταση των συγκοινωνιών προς διευκόλυνση των κατοίκων, ιδίως σε μια περιοχή όπως το Πόρτο Ράφτη που αποτελεί πόλο τουριστικής – και όχι μόνο – έλξης. Πρόκειται επίσης για μια περιοχή στην οποία οι μόνιμοι κάτοικοι τα τελευταία έτη έχουν αυξηθεί κατά πολύ, φτάνοντας αυτή τη στιγμή σχεδόν τους 15.000.
Οι κάτοικοι μάλιστα σημειώνουν πως το Πόρτο Ράφτη αυτή τη στιγμή αριθμεί περισσότερους μόνιμους κατοίκους από το Μαρκόπουλο.
Όπως έγινε γνωστό, πλέον ο αστικός ιστός του Μαρκοπούλου θα καλύπτεται από το δρομολόγιο 309Β που ουσιαστικά θα είναι μια κυκλοφοριακή αστική γραμμή που θα λειτουργεί υπό την επίβλεψη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.).
Η δημοτική αρχή του Μαρκοπούλου ήρθε σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο ώστε να ικανοποιηθεί το αίτημα των κατοίκων. Ωστόσο ακόμη δεν έχει βρεθεί λύση για το Πόρτο Ράφτη που ανήκει διοικητικά στο Μαρκόπουλο.
Η συγκεκριμένη κυκλική λεωφορειακή γραμμή μήκους 19 χλμ. με ονομασία 309Β «ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ – ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ», θα ακολουθεί τη διαδρομή: από σταθμό Κορωπίου, Σπύρου Δάβαρη, συνέχεια Αττικής, αριστερά Κ. Λάμπρου, λοξά δεξιά Γράμμου, αριστερά Ηρακλέους, δεξιά Αναπαύσεως, αριστερά λεωφόρο Κορωπίου – Μαρκόπουλου, συνέχεια λεωφόρο Αθηνών, συνέχεια Ερμού, αριστερά Παπακωνσταντίνου, αριστερά λεωφόρο Πόρτο Ράφτη, αριστερά Αθηναϊκής Δημοκρατίας, Ελληνικής Δημοκρατίας, δεξιά Αναπαύσεως, αριστερά λεωφόρο Μαρκόπουλου, δεξιά λεωφόρο Κορωπίου – Μαρκόπουλου, δεξιά Αναπαύσεως, αριστερά Ηρακλέους, δεξιά Γράμμου, λοξά αριστερά Κ. Λάμπρου, δεξιά Αττικής, Σπύρου Δάβαρη, σταθμό Κορωπίου.
Ο Δήμος Μαρκοπούλου, εξέφρασε τις ευχαριστίες του τόσο προς τον αρμόδιο υφυπουργό, Βασίλη Οικονόμου όσο και προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Α.Σ.Α., Γιώργο Σπηλιόπουλο.
Η επίσημη λειτουργία της αστικής συγκοινωνίας Μαρκοπούλου θα πραγματοποιηθεί σε εκδήλωση την Τρίτη 26 Νοεμβρίου στις 6 το απόγευμα στο Δημοτικό Κινηματοθέατρο Μαρκοπούλου «Άρτεμις». Σήμερα λοιπόν, οι κάτοικοι του Πόρτο Ράφτη θα δώσουν το “παρών” στην εκδήλωση διαμαρτυρόμενοι, καθώς όπως υποστηρίζουν έχουν διαμορφωθεί κατηγορίες πολιτών “Δύο ταχυτήτων”.
Πόρτο Ράφτη – Όπως αναφέρει το κάλεσμα των κατοίκων:
ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ στο Δήμο ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
“Συλλογικότητες και φορείς του Δήμου Μαρκοπούλου, διαμαρτύρονται εντόνως για τον διαχωρισμό των κατοίκων του, σε Α και Β κατηγορίας. Καλούν τους πολίτες σήμερα 26 Νοεμβρίου στο κινηματοθέατρο ΑΡΤΕΜΙΣ στο Μαρκόπουλο, ώρα 18.00 να δηλώσουν την αντίθεσή τους σε αυτήν την αδικία”.
Οι κάτοικοι του Πόρτο Ράφτη δικαίως ζητούν την απ’ ευθείας σύνδεση της περιοχής τους με το σταθμό Προαστιακού και Μετρό Κορωπίου, προς διευκόλυνση των ίδιων και όσων φιλοξενούνται στην παραθαλάσσια περιοχή.
Αίτημα για δημόσια συγκοινωνία
Η ομάδα “Παρέμβαση για την κοινωνια και το περιβάλλον σε Μαρκόπουλο και Πόρτο Ράφτη” τονίζει ακόμη πως:
“Το ΚΤΕΛ:
- δεν καλύπτει ολόκληρο το δήμο παρά μόνο 2 κεντρικές λεωφόρους
- δεν έχει αρκετά δρομολόγια (σχεδόν κάθε 1 ½ ώρα μόνο! τις καθημερινές και το Σ/κο αλλάζει η συχνότητα)
- είναι πανάκριβο, δηλαδή 1,60 € για τη διαδρομή πχ. Πόρτο Ράφτη Μαρκόπουλο, ενώ 1.20 € στοιχίζει από το Κορωπί μέχρι το κέντρο της Αθήνας
- τα οχήματα είναι ακατάλληλα για ΑΜΕΑ, μητέρες με καρότσια που μεταφέρουν τα παιδιά τους, αλλά και για ηλικιωμένους συνανθρώπους μας.
- είναι στενά στο εσωτερικό τους , με αποτέλεσμα να μην διευκολύνεται η ελεύθερη και άνετη κίνηση των επιβατών εντός αυτών.
Οι συμπεριφορές των οδηγών αλλά και εισπρακτόρων, αρκετές φορές είναι απαράδεκτες προς τους επιβάτες.
Η συναλλαγή για το αντίτιμο του εισιτηρίου γίνεται μόνο σε μετρητά και δεν μπορείς να κάνεις χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. (Στρατηγική των ΚΤΕΛ)
Η συγκοινωνία στον Δήμο Μαρκοπούλου ή στον τόπο μας, θα έπρεπε να είναι δημόσια και έναντι συμβολικού αντιτίμου, με χρηματοδότηση από την γενική φορολογία, που είναι το δικαιότερο κοινωνικά, και με εφαρμογή κοινωνικών πολιτικών (πχ δωρεάν για ευπαθείς ομάδες, ανέργους κλπ), όπως άλλωστε ισχύει για τις μετακινήσεις των πολιτών εντός του αστικού ιστού, εκτός της διαδρομής από και προς το Αεροδρόμιο”.
Τονίζουν ακόμη πως είναι διαχρονικά απαράδεκτο να παραδίδεται η δημόσια συγκοινωνία σε ιδιωτικά συμφέροντα.
Για την ώρα, από τη δημοτική αρχή γίνεται γνωστό πως “Σημειώνεται δε ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει δρομολόγιο αστικής συγκοινωνίας και για την περιοχή του Πόρτο Ράφτη”. Ωστόσο το ζήτημα παραμένει ενεργό, με το Πόρτο Ράφτη να εξυπηρετείται μόνο από τα ΚΤΕΛ, τα δρομολόγια των οποίων προς Μαρκόπουλο και Αθήνα μειώνονται κατά την περίοδο των χειμερινών μηνών. Παράλληλα, τους καλοκαιρινούς μήνες η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην περιοχή είναι παραπάνω από έντονη, χωρίς να λείπουν τα τροχαία δυστυχήματα καθώς οι οδικές υποδομές αλλά και οι προβλέψεις για τους πεζούς (έλλειψη πεζοδρομίων), είναι κάτι που δεν έχει λυθεί μετά από χρόνια αιτημάτων και διαμαρτυριών.