Έρευνα: Οι φθορές στις παραδόσεις αυξάνονται ενόψει Black Friday

Διαβάζεται σε 2'
Έρευνα: Οι φθορές στις παραδόσεις αυξάνονται ενόψει Black Friday
ISTOCK

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Πολωνία, στην οποία συμμετείχαν 2.000 καταναλωτές από κάθε χώρα που πραγματοποιούν αγορές ηλεκτρονικά, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι παρέλαβαν κατά μέσο όρο 35,5% δέματα με μικρές ή σημαντικές φθορές.

Ο αριθμός των ατόμων σε τέσσερις ευρωπαϊκές χώρες που καταγγέλλουν φθορές στις παραδόσεις προϊόντων ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκε το τελευταίο έτος, σύμφωνα με μια μελέτη.

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Πολωνία, στην οποία συμμετείχαν 2.000 καταναλωτές από κάθε χώρα που πραγματοποιούν αγορές ηλεκτρονικά, οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι παρέλαβαν κατά μέσο όρο 35,5% δέματα με μικρές ή σημαντικές φθορές το 2024, με το 22,5% αυτών να πραγματοποιούν διαδικτυακές παραγγελίες τουλάχιστον μία φορά τον μήνα.

Το 8% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι παρέλαβαν τουλάχιστον 5 με 9 φθαρμένα προϊόντα από διαδικτυακές αγορές τους τελευταίους 12 μήνες. Αυτό προκαλεί απογοήτευση, καθώς παραδέχονται ότι θα δίσταζαν να ψωνίσουν ξανά από εταιρεία λιανικής πώλησης από την οποία παρέλαβαν φθαρμένο ή κατεστραμμένο προϊόν.

Αυτά τα στοιχεία παρουσιάζονται καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις προετοιμάζονται για το Black Friday και το Cyber Monday, τις ημέρες του έτους με τη μεγαλύτερη κίνηση για το λιανικό εμπόριο.

Ο Γ. Φιλιππόγλου, Γενικός Διευθυντής του Ελληνικού Cluster, Τομέας Συσκευασιών, DS Smith δήλωσε: «Οι καταναλωτές ενθουσιάζονται με τις προσφορές του Black Friday, αλλά με κάθε παράδοση φθαρμένου προϊόντος αυτός ο ενθουσιασμός ξεφουσκώνει και διαιωνίζεται ένα πρόβλημα που κοστίζει πολλά δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση. Από την τεχνολογία οικιακής ψυχαγωγίας μέχρι γλάστρες και τα ψώνια της εβδομάδας, σήμερα μπορούμε να παραγγείλουμε περίπου τα πάντα διαδικτυακά, αλλά τα προϊόντα υπόκεινται σε πτώσεις, κρούσεις, κραδασμούς και σύνθλιψη κατά τη μεταφορά. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται έξυπνα σχεδιασμένες συσκευασίες, ώστε οι άνθρωποι να μην απογοητεύονται με μια διαδικτυακή παραγγελία που φτάνει στα χέρια τους κατεστραμμένη».

Τα υψηλότερα ποσοστά αιτιών φθοράς στην παραγγελία – κατά μέσο όρο στις 4 χώρες – ήταν η σύνθλιψη της συσκευασίας με ποσοστό 27,5%, στη συνέχεια το σχίσιμο της συσκευασίας με ποσοστό 27,25% και η φθορά του προϊόντος ως αποτέλεσμα της φθοράς της συσκευασίας με ποσοστό 22,25%.

Η εταιρεία παραγωγής βιώσιμων συσκευασιών DS Smith εκτιμά ότι 126 εκατομμύρια συσκευασίες θα επιστραφούν συνολικά στις 4 αυτές χώρες, κατά τον μήνα Νοέμβριο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα