Τα ψυχομετρικά τεστ στα οποία υποβάλλονται οι αστυνομικοί στην Ελλάδα δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Eurokinissi

ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ: ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΑ ΤΕΣΤ

Ο αστυνομικός της Βουλής περνούσε με επιτυχία το ψυχομετρικό τεστ της ΕΛ.ΑΣ που είναι απαρχαιωμένο και δεν εντοπίζει τίποτα.

Όσα αναφέρονται στο κατηγορητήριο του αστυνομικού της Βουλής δοκιμάζουν τον μέσο ανθρώπινο εγκέφαλο, ως προς την ικανότητά του να αντιλαμβάνεται, να κατανοεί και να διαχειρίζεται γεγονότα.

Ιδιαίτερα όταν μαθαίνουμε πως είχε περάσει από τα ψυχομετρικά τεστ της αστυνομίας με επιτυχία και ως εκ τούτου οπλοφορούσε έως τον περασμένο Φεβρουάριο -και την μήνυση της συζύγου του για ενδοοικογενειακή βία, μολονότι είχε και ολόκληρο φάκελο με πειθαρχικά παραπτώματα που αποδείκνυαν το οξύθυμο του χαρακτήρα του.

Τη σήμερον ημέρα, βέβαια, μετά τις αποκαλύψεις υποστηρίζει πως έχει ψυχολογικά προβλήματα και κρατείται σε ψυχιατρική κλινική.

Δεδομένου ότι στην Ελλάδα υπηρετούν την αστυνομία 55.000 άνθρωποι (ειρήσθω εν παρόδω, οι μισοί είναι στην Αττική), αλλά και των όχι λίγων εγκληματικών υποθέσεων που έχουν πρωταγωνιστές όργανα της τάξης, τίθεται εύλογο θέμα ασφάλειας των πολιτών..

Και κάπως έτσι εμφανίζονται στο επίκεντρο της ανησυχίας τα τεστ στα οποία υποβάλλονται οι αστυνομικοί μια φορά κάθε πέντε χρόνια και κρίνουν την καταλληλότητά τους, εκτός και αν ο διοικητής της όποιας υπηρεσίας επιθυμεί ή κρίνει απαραίτητο να καλέσει το προσωπικό σε αυτά τα τεστ κάθε χρόνο.

Αφενός κάποιος που ήταν κατάλληλος προ τριετίας, μπορεί να μην είναι σήμερα. Αφετέρου, τα ψυχομετρικά τεστ που χρησιμοποιεί η ΕΛ.ΑΣ. εκπονήθηκαν για άλλον προορισμό το 1950 από την αμερικανική αεροπορία.

Ψυχομετρικά τεστ γίνονται και στις ΗΠΑ, αλλά μαζί με άλλα πιο αποτελεσματικά πράγματα. iStock

Για την ιστορία, σήμερα η αστυνομία στις ΗΠΑ έχει εξελιγμένα (προσαρμοσμένα στα σημερινά δεδομένα) γραπτά τεστ, μαζί με κατ’ ιδίαν συνεντεύξεις ψυχολόγων με αστυνομικούς σε περίπτωση επαγγελματικής ανάπτυξης ή έπειτα από περιστατικά. Είναι πολύ πιο συχνές στα πρώτα χρόνια της καριέρας. Αργότερα, εκτός και αν υπάρχουν ειδικοί λόγοι (πχ πειθαρχικά) μειώνονται.

Στην Ελλάδα έχουμε μόνο το τεστ -χωρίς την προσωπική επαφή αστυνομικού και ειδικού ψυχικής υγείας.

ΤΑ ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΑΛΛΟ ΛΟΓΟ ΤΟ ‘50

Ιστορικά, τα ψυχομετρικά τεστ άρχισαν να χρησιμοποιούνται ευρέως κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ήταν τότε που οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις αναζητούσαν έναν αποτελεσματικό τρόπο, για να αξιολογήσουν μεγάλο αριθμό υποψηφίων.

H ιδέα αυτών που χρησιμοποιεί η ΕΛ.ΑΣ μέχρι σήμερα, έχει τις ρίζες της σε αυτές τις στρατιωτικές εφαρμογές που αναπτύχθηκαν γύρω στη δεκαετία του 1950, για την επιλογή και την αξιολόγηση προσωπικού για τις ένοπλες δυνάμεις -συμπεριλαμβανομένης της αμερικανικής αεροπορίας (US Air Force).

Το ζητούμενο ήταν να εξασφαλίζεται ότι οι πιλότοι και άλλοι επαγγελματίες σε κρίσιμες θέσεις (μηχανικοί, στρατηγοί), είχαν τις απαραίτητες δεξιότητες και ψυχικές αντοχές.

Οι δοκιμασίες περιλάμβαναν αξιολόγηση της νοητικής ευφυΐας, της ικανότητας αντίληψης και της συναισθηματικής σταθερότητας, ώστε να τοποθετηθούν οι υποψήφιοι σε κατάλληλες -υψηλές- θέσεις.

Από τη δεκαετία του ‘60 τα τεστ αυτά άρχισαν να προσαρμόζονται και να χρησιμοποιούνται σε πολιτικούς φορείς, όπως τα σώματα ασφαλείας (για την αξιολόγηση της ψυχολογικής καταλληλότητας των μελών της αστυνομίας και της πυροσβεστικής, για δύσκολες και επικίνδυνες καταστάσεις), οι επιχειρήσεις (πριν την πρόσληψη) και η εκπαίδευση (για την αξιολόγηση των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων των μαθητών).

Σε ό,τι αφορά την ΕΛ.ΑΣ. έχουν γίνει επικαιροποιήσεις. Το τεστ γίνεται και με την υποστήριξη ειδικών ψυχολόγων.

Οι υποψήφιοι για τις σχολές έχουν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με τη μορφή των τεστ μέσω ειδικών demo, τα οποία παρέχονται στην επίσημη ιστοσελίδα του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας που συνεργάζεται με την ΕΛ.ΑΣ. για την ανάπτυξη αυτών των εργαλείων που μετά χρησιμοποιούνται στο σύνολο της καριέρας -αφού αλλάζουν οι ερωτήσεις, όχι όμως το σκεπτικό που δίνει στον κάθε αστυνομικό τη δυνατότητα να κρύβει την αλήθεια του.

Επίσης, διάφορα sites παρέχουν παραδείγματα με τις σωστές απαντήσεις. Μεταξύ τους είναι και ιστοσελίδες φροντιστηρίων.

Ο άνθρωπος που θέλησε να αλλάξει το απαρχαιωμένο και αναποτελεσματικό ψυχομετρικό τεστ

Ο Aντώνης Κασιμάτης αντιστράτηγος, πρώην διευθυντής υγειονομικού ΕΛ.ΑΣ και ψυχίατρος ΕΛ.ΑΣ εν αποστρατεία αφότου επισήμανε -πριν το 2012- πως οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται δεν δείχνουν τι πραγματικά συμβαίνει.

Μίλησε στο Live News του MEGA για το βασικό πρόβλημα του τρόπου που αξιολογούνται οι δεκάδες χιλιάδες αστυνομικοί της Ελλάδας.

«Το πρόβλημα είναι δομικό και έχει σχέση με την εξέλιξη της κοινωνίας μας που επιτρέπει σε νοοτροπίες αυτού του τύπου -καταλαβαίνετε ότι η συσχέτιση με τις γυναικοκτονίες είναι άμεση. Μιλήσατε για ζόφο πριν. Είναι μια συνεχής κατάσταση για την ελληνική πραγματικότητα.

Η λέξη τέρας δεν είμαι βέβαιος αν χρησιμοποιήθηκε σωστά, γιατί δεν απεικονίζει πολύ εξειδικευμένα κομμάτι του πληθυσμού.

Η γνώμη μου είναι πως όλοι κουβαλάμε μικρά ‘τέρατα’ μέσα μας και το μόνο που χρειάζεται είναι ειδικές συνθήκες για να αναζωπυρωθούν αυτές οι παράμετροι. Όλοι είμαστε εν δυνάμει τέρατα».

Ο ειδικός διευκρίνισε πως «τα ψυχομετρικά τεστ είναι απλός και πρωτόγονος τροχιοδεικτικός τρόπος για την αντιμετώπιση πολύ χοντρών προβλημάτων -ας τα πούμε έτσι-, αν δηλωθούν. Αν είναι τόσο αφελής αυτός που συντάσσει τις απαντήσεις, ώστε να δηλώσει την αλήθεια του.

Είναι τεστ που χρησιμοποιήθηκαν από πολύ παλιά χρόνια, από το 1950 περίπου για την αμερικανική αεροπορία.

Χρησιμοποιούμε τεστ που ποτέ δεν σταθμίστηκαν με τον κατάλληλο τρόπο, ώστε να οδηγούν σε καταλληλότητα αστυνομικού.

Δεν υφίσταται κάτι άλλο, γιατί η μόνη άλλη επιλογή που είχαμε θα ήταν πρόσληψη ενός τεράστιου αριθμού ψυχιάτρων -40, ίσως 60.

Αυτό που εξακολουθούμε να μη θίγουμε καθόλου είναι η επικινδυνότητα που συνοδεύει αυτήν την υπόθεση. Αναρωτιέστε τόση ώρα, γιατί αυτός ο άνθρωπος παρά τα πρωτόκολλα και το ορθό, συνέχιζε να έχει οπλισμό.

Περνούσε κάποιες επιτροπές που είναι πολυπρόσωπες, ακριβώς για να μην μπορεί να στοχοποιηθεί εύκολα ένα μέρος μιας επιτροπής.

«Χρησιμοποιούμε τα ψυχομετρικά τεστ ως ένα βασικό άλλοθι, ώστε να μετακινηθεί ο θυμός από το πρόσωπο του ελέγχου και του κρίνοντος, στο τεστ».

Το ίδιο που συμβαίνει με τις πανελλήνιες εξετάσεις.

Μην παραβλέπουμε πως θα έπρεπε να είναι μεγάλος ο αριθμός των ειδικών που θα αναλάμβαναν να εξετάσουν με σωστό τρόπο -προσωπική συνέντευξη και όχι τεστ- περίπου κάθε τριετία τον καθέναν από τους 55.000 αστυνομικούς. Θα έπρεπε να τους παρέχετε η ασφάλεια, όχι μόνο τα κίνητρα, ώστε να εκτελέσουν το έργο τους χωρίς να φοβούνται οι ίδιοι.

Αυτή η ασφάλεια προφανέστατα δεν είναι τόσο εύκολο να παραχθεί γιατί χρειάζονται ανθρώπινοι πόροι.

Το πρόβλημα είναι καθαρά δομικό».

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΨΥΧΟΜΕΤΡΙΚΑ ΤΕΣΤ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ

1) Νοητικές Δοκιμασίες

Εξετάζουν τη λογική σκέψη, την επίλυση προβλημάτων, τη μνήμη και τη συγκέντρωση.
Μπορεί να περιλαμβάνουν τεστ αριθμητικής, κατανόησης κειμένου ή λογικής (π.χ., σειρές αριθμών/σχημάτων).

Ακολουθούν χαρακτηριστικά παραδείγματα

Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές

α) Πόσα ζώα απ’ το κάθε είδος πήρε µαζί του στην Κιßωτό ο Μωυσής;

β) Ένας Αµερικάνος κατάσκοπος, κρυμμένος έξω από ένα Ρώσικο στρατόπεδο, προσπαθούσε να βρει τρόπο να μπει. Κρύφτηκε λοιπόν κοντά στην είσοδο και περίµενε να δει τον τρόπο που µπαίνουν οι Ρώσοι. Ύστερα από λίγο, φτάνει ένας Ρώσος στρατιώτης, τον σταµατάει ο φύλακας και του λέει “οκτώ” αυτός απαντάει “τέσσερα” και µπαίνει µέσα ανενόχλητος. Μερικά λεπτά αργότερα φτάνει ένας άλλος στρατιώτης.

Ο φύλακας του λέει “δώδεκα” αυτός απαντάει “έξι” και µπαίνει και αυτός ανενόχλητος. Σίγουρος τότε ο κατάσκοπος για τον τρόπο που µπαίνουν στο στρατόπεδο, φοράει µία ρώσικη στολή και κατευθύνεται προς το στρατόπεδο. Τον σταµατάει τότε ο φύλακας και του λέει “τέσσερα” αυτός απαντάει “δυο” και τότε ο φύλακας σηκώνει το όπλο του και τον σκοτώνει.

Τι θα έπρεπει να έχει απαντήσει ο κατάσκοπος;

γ) Αν σήµερα στις 12 τα µεσάνυχτα βρέχει, ποια είναι η πιθανότητα να έχει λιακάδα έπειτα από 72 ώρες;

2) Τεστ Προσωπικότητας

Σκοπός είναι να αναλυθεί η προσωπικότητα του υποψηφίου, όπως το επίπεδο αυτοπεποίθησης, η υπευθυνότητα, η αντοχή στο άγχος, και οι κοινωνικές δεξιότητες.
Συχνά χρησιμοποιούνται ερωτηματολόγια με ερωτήσεις για το πώς θα αντιδρούσε ο υποψήφιος σε διάφορες καταστάσεις.

Xαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα εξής:

  • Νομίζετε ότι πολλά αναγνωρισμένα επαγγέλματα τα οποία θεωρούνται τίμια κάνουν περισσότερο κακό (Α) από ότι καλό (Β);
  • Θα προτιμούσατε να είσαστε δημόσιος υπάλληλος σε υψηλή θέση (Α) ή μέλος της κυβέρνησης (Β);
  • Θα περιγράφατε τον εαυτό σας σαν άνθρωπο που συνήθως βλέπει την αισιόδοξη πλευρά της ζωής’ (Β) ή σαν περισσότερο καχύποπτο (Α);
  • Είσθε αυθόρμητος (Β) ή περισσότερο επιφυλακτικός (Α) στο να δίνετε μια βολική απάντηση στις περισσότερες γενικές συζητήσεις;
  • Έχετε (Α) την τάση να νοιώθετε μπερδεμένος όταν σας διακόπτουν ενώ εργάζεσθε ή όχι (Β);
  • Εκνευρίζεσθε (Α) με καθημερινούς ασήμαντους ερεθισμούς ή όχι (Β);
  • Έχετε ανησυχήσει ποτέ (Α) για ώρες μετά από μία κατάσταση που ήταν ταπεινωτική εις βάρος σας ή όχι (Β);
  • Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θα σας θεωρούσαν ευαίσθητο άτομο (Α) ή όχι (Β);
  • Συνήθως σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης συμπεριφέρεστε με ηρεμία και αποδοτικότητα (Β) ή όχι (Α);
  • Θυμάστε (Α) ή δεν θυμάστε (Β) κάποια περίπτωση όπου σίγουρα ενοχλούσατε κάποιον το τελευταίο χρόνο;’

3) Τεστ Συναισθηματικής Νοημοσύνης:

Εξετάζουν την ικανότητα διαχείρισης συναισθημάτων, όπως η ψυχραιμία σε δύσκολες καταστάσεις.

Παραδείγματα:

α) Αντίληψη και κατανόηση συναισθημάτων

Ένας συνάδελφος φαίνεται ανήσυχος και αποσπασμένος κατά τη διάρκεια μιας συνάντησης. Τι κάνετε;
(Α) Αγνοείτε την κατάσταση και συνεχίζετε.
(Β) Ρωτάτε αν υπάρχει κάτι που τον απασχολεί.
(Γ) Σχολιάζετε δημόσια τη συμπεριφορά του για να «ελαφρύνετε» το κλίμα.
(Δ) Σκέφτεστε ότι είναι δικό του πρόβλημα και όχι δικό σας.
Απάντηση: Β (η σωστή προσέγγιση δείχνει ενσυναίσθηση και διάθεση κατανόησης).

β) Διαχείριση συναισθημάτων

Σας ασκείται έντονη κριτική σε μια σύσκεψη μπροστά σε άλλους. Πώς αντιδράτε;
(Α) Απαντάτε επιθετικά για να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας.
(Β) Προσπαθείτε να παραμείνετε ψύχραιμοι και να επεξεργαστείτε την κριτική μετά τη συνάντηση.
(Γ) Κλείνεστε στον εαυτό σας και αποφεύγετε την περαιτέρω συζήτηση.
(Δ) Αποχωρείτε από τη σύσκεψη.
Απάντηση: Β (δείχνει αυτοέλεγχο και συναισθηματική ωριμότητα).

γ) Διαχείριση συγκρούσεων

Έχετε διαφωνία με έναν συνεργάτη σχετικά με τη στρατηγική μιας παρουσίασης. Τι κάνετε;
(Α) Επιμένετε στη δική σας προσέγγιση.
(Β) Ζητάτε τη γνώμη ενός τρίτου ατόμου για να μεσολαβήσει.
(Γ) Προτείνετε να συνεργαστείτε για να βρείτε μια λύση αποδεκτή και από τους δύο.
(Δ) Εγκαταλείπετε την προσπάθεια και τον αφήνετε να αποφασίσει.
Απάντηση: Γ (προάγει τη συνεργασία και την αποτελεσματική επίλυση συγκρούσεων).

δ) Αυτογνωσία

Πώς αντιδράτε όταν νιώθετε έντονο άγχος;
(Α) Κλείνεστε στον εαυτό σας και αποφεύγετε την κατάσταση.
(Β) Αναγνωρίζετε το άγχος και προσπαθείτε να το διαχειριστείτε, κάνοντας μικρά διαλείμματα.
(Γ) Κατηγορείτε άλλους για το άγχος σας.
(Δ) Συνεχίζετε να πιέζεστε μέχρι να ολοκληρώσετε τη δουλειά σας.
Απάντηση: Β (δείχνει συνειδητότητα και ικανότητα διαχείρισης συναισθημάτων).

4) Προσομοιώσεις Καταστάσεων

Δοκιμάζουν πώς ο υποψήφιος χειρίζεται σενάρια που μπορεί να συναντήσει στην εργασία του, όπως λήψη αποφάσεων σε κρίσιμες στιγμές.
Παραδείγματα

α) Έλεγχος Κρίσης και ψυχραιμίας

Είστε αστυνομικός περιπολίας και βλέπετε έναν πολίτη να συμπεριφέρεται περίεργα στη μέση του δρόμου, προκαλώντας κυκλοφοριακή συμφόρηση. Πώς αντιδράτε;
(Α) Τον συλλαμβάνετε αμέσως, καθώς θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια άλλων.
(Β) Τον προσεγγίζετε ήρεμα και ρωτάτε αν χρειάζεται βοήθεια.
(Γ) Καλείτε ενισχύσεις, καθώς μπορεί να είναι επικίνδυνος.
(Δ) Περιμένετε να φύγει από μόνος του για να μην δημιουργήσετε ένταση.
Απάντηση: Β (αναδεικνύει την ικανότητα ψύχραιμης αντίδρασης και επαγγελματικής συμπεριφοράς).

β) Επαγγελματική δεοντολογία

Ένας συνάδελφός σας ζητά να παραβλέψετε μια μικρή παρατυπία που έκανε σε μια αναφορά, λέγοντας ότι δεν θα έχει συνέπειες. Τι κάνετε;
(Α) Συμφωνείτε, για να διατηρήσετε καλές σχέσεις.
(Β) Τον προειδοποιείτε ότι η αναφορά πρέπει να είναι ακριβής και ενημερώνετε τον προϊστάμενό σας.
(Γ) Διορθώνετε την παρατυπία χωρίς να το αναφέρετε.
(Δ) Τον αγνοείτε, πιστεύοντας ότι δεν είναι δική σας ευθύνη.
Απάντηση: Β (δείχνει επαγγελματισμό και προσήλωση στη δεοντολογία).

γ) Διαχείριση πολιτών

Ένας πολίτης πλησιάζει θυμωμένος και σας κατηγορεί ότι αγνοήσατε την καταγγελία του. Πώς αντιδράτε;
(Α) Του εξηγείτε ότι κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε.
(Β) Του ζητάτε να ηρεμήσει και να σας εξηγήσει τι ακριβώς συνέβη.
(Γ) Απομακρύνεστε, γιατί η συμπεριφορά του είναι απαράδεκτη.
(Δ) Τον παραπέμπετε στον προϊστάμενό σας.
Απάντηση: Β (δείχνει κατανόηση και επαγγελματική διαχείριση καταστάσεων).

5) Δοκιμασίες Αντίστασης στο Άγχος

Αξιολογούν την ικανότητα του υποψηφίου να διαχειρίζεται την πίεση και να λαμβάνει σωστές αποφάσεις υπό συνθήκες έντασης.

α) Αντιμετώπιση κρίσεων με χρονική πίεση

Σας δίνεται η αποστολή να επεξεργαστείτε τρεις αναφορές μέσα σε 30 λεπτά. Ενώ εργάζεστε, ο προϊστάμενός σας ζητά να συμμετάσχετε επειγόντως σε μια συνάντηση. Τι κάνετε;

(Α) Εξηγείτε στον προϊστάμενο ότι χρειάζεστε περισσότερο χρόνο για τις αναφορές.
(Β) Παίρνετε τις αναφορές μαζί σας στη συνάντηση για να συνεχίσετε να δουλεύετε.
(Γ) Πηγαίνετε στη συνάντηση και ζητάτε παράταση για την υποβολή των αναφορών.
(Δ) Ακυρώνετε τις αναφορές και επικεντρώνεστε στη συνάντηση.

Απάντηση: Ό,τι δείχνει ικανότητα διαχείρισης πολλαπλών εργασιών και ρεαλιστική ιεράρχηση προτεραιοτήτων.

β) Αντίδραση σε συνθήκες πίεσης

Εργάζεστε ως μέλος μιας ομάδας που πρέπει να αντιμετωπίσει μια επικίνδυνη κατάσταση. Η ομάδα σας δεν συμφωνεί για την κατάλληλη στρατηγική, και οι αποφάσεις πρέπει να ληφθούν άμεσα. Τι κάνετε;

(Α) Επιμένετε στη δική σας άποψη, θεωρώντας την σωστή.
(Β) Ενθαρρύνετε τους συναδέλφους σας να συνεργαστούν και αναλαμβάνετε πρωτοβουλία για γρήγορη λήψη απόφασης.
(Γ) Αποχωρείτε από τη συζήτηση και περιμένετε να αποφασίσει κάποιος άλλος.
(Δ) Συμφωνείτε με την πλειοψηφία χωρίς να εκφράσετε τη δική σας άποψη.

Απάντηση: Β (δείχνει ανθεκτικότητα στο άγχος και ηγετική ικανότητα).

γ) Επείγον περιστατικό με απροσδόκητες δυσκολίες

Ενώ διαχειρίζεστε μια τροχαία παράβαση, λαμβάνετε κλήση για σοβαρό περιστατικό σε κοντινή περιοχή. Ο εξοπλισμός επικοινωνίας σας αρχίζει να δυσλειτουργεί. Τι κάνετε;

(Α) Ολοκληρώνετε τη διαδικασία της τροχαίας παράβασης πριν μεταβείτε στο άλλο περιστατικό.
(Β) Αφήνετε την παράβαση και κατευθύνεστε άμεσα στο άλλο περιστατικό.
(Γ) Ζητάτε ενίσχυση μέσω άλλου τρόπου επικοινωνίας.
(Δ) Αγνοείτε το άλλο περιστατικό, καθώς δεν μπορείτε να συντονιστείτε.

Απάντηση: Γ (δείχνει ικανότητα προσαρμογής και ψυχραιμίας).

«Απαξιώνεται συνολικά το σώμα»

Η Σοφία Βαγενά, αστυνομικός ΕΛ.ΑΣ ήταν εκ των εκπροσώπων του σώματος που ζητούν να επικαιροποιηθεί η μέθοδος που κρίνει αν κάποιο εκ των 55.000 μελών πληροί τις προϋποθέσεις να κάνει σωστά τη δουλειά του.

Σε δηλώσεις της στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ΕΡΤ τόνισε ότι «υπάρχουν πολλά διαφορετικά ψυχομετρικά εργαλεία και τα περισσότερα από αυτά διερευνούν συγκεκριμένα προφίλ ψυχοπαθολογίας. Για να είναι κάποιος κακοποιητής δε σημαίνει πως έχει μία οργανωμένη ψυχοπαθολογία.

Το ζήτημα είναι κατά πόσο είναι το σύστημα μας φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να αξιολογούμαστε όλοι και να έχουμε στους κόλπους μας συναδέλφους που είναι κακοποιοί

Έχουν αναδειχθεί πολλές παθογένειες και προβληματισμοί, εντός του σώματος και εκτός. Μέσω των φρικιαστικών αποκαλύψεων που μας έχουν σοκάρει όλους, θα πρέπει να δούμε τι πρέπει να κάνουμε την επόμενη ημέρα, ώστε στην επόμενη ημέρα να μην υπάρχουν αυτοί που απαξιώνουν όλο το σώμα».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα