ΚΚΕ: Περπατάμε και όπου βγει στο “πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη”
Διαβάζεται σε 3'Η αιχμηρή ανακοίνωση του ΚΚΕ για το συμβάν στο Μετρό Θεσσαλονίκης, στην οποία κάνει λόγο για “ζητήματα ασφάλειας”.
- 15 Δεκεμβρίου 2024 10:40
Για τραγικές ευθύνες της κυβέρνησης κάνει λόγο το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του για το περιστατικό που σημειώθηκε χθες (14/12) το απόγευμα σε συρμό στο μετρό Θεσσαλονίκης.
Μετά την τοποθέτηση του Σωκράτη Φάμελλου από το βήμα της Βουλής επί του ζητήματος, το ΚΚΕ σχολιάζει για το εν λόγω περιστατικό ότι εγείρει ζητήματα ασφάλειας για τους πολίτες που χρησιμοποιούν το μετρό.
«Είναι τραγικές οι ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ που επέτρεψε να λειτουργήσει το Μετρό για να μη χαλάσουν οι φιέστες που διοργάνωνε, όταν αποδεικνύεται πως δεν έχουν λυθεί ουσιαστικά ζητήματα λειτουργίας που οδηγούν και σε ζητήματα ασφάλειας», σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Στο «πιο σύγχρονο» αλλά και πιο ακριβό Μετρό στην Ευρώπη που πήρε 18 χρόνια να ολοκληρωθεί με κόστος 3 δις και παραδομένο σε ιδιώτες έφτασαν οι επιβάτες στο πρωτόγνωρο γεγονός να περπατάνε στη σήραγγα λόγω μπλακ αουτ, 2 εβδομάδες μετά την έναρξη λειτουργίας!
Είναι τραγικές οι ευθύνες της κυβέρνησης της ΝΔ που επέτρεψε να λειτουργήσει το Μετρό για να μη χαλάσουν οι φιέστες που διοργάνωνε, όταν αποδεικνύεται πως δεν έχουν λυθεί ουσιαστικά ζητήματα λειτουργίας που οδηγούν και σε ζητήματα ασφάλειας. Έχουν ήδη προηγηθεί οι ατελείωτες ουρές αναμονής στα εκδοτήρια και στα εκδοτικά μηχανήματα τα οποία δε λειτουργούν, δε δίνουν ρέστα, δε δέχονται χαρτονομίσματα, οι συχνές βλάβες των ανελκυστήρων.
Σε αυτά προστίθεται η σκληρή εργασιακή πραγματικότητα που βιώνουν οι εργαζόμενοι της εταιρία THEMA, με την υποστελέχωση που οδηγεί σε εντατικοποίηση και σε υπερωρίες για να ανταποκριθούν στο «μπάχαλο».
Η επίκληση της τήρησης των πρωτοκόλλων στο συγκεκριμένο περιστατικό από την κυβέρνηση είναι υποκριτική όταν πολύ έγκαιρα, σε ερώτηση που κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή, σχεδόν 2 μήνες πριν την έναρξη του Μετρό, αναδείκνυε την ανεπάρκεια των δοκιμαστικών ελέγχων. Θυμίζουμε τι γράφαμε τότε: «Το πολυδιαφημισμένο σύστημα αυτόματου χειρισμού των συρμών ATS, όπως επίσης και άλλα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας και λειτουργίας όπως το CBACS, το κεντρικό σύστημα διαχείρισης του εξοπλισμού των σταθμών και το CBACS-Safe, το σύστημα διαχείρισης σεναρίων πυρκαγιάς, το σύστημα ACCESS-Intrusion έχουν αυτή τη στιγμή αρκετά προβλήματα, τα οποία είναι αδύνατον να επιλυθούν από την κοινοπραξία κατασκευής και να γίνουν επαρκείς δοκιμές μέσα στους 2 μήνες που απομένουν από την ανακοινωμένη ημερομηνία λειτουργίας. Συνεπώς για ακόμη μία φορά ακολουθείται από την κυβέρνηση η τακτική του «πάμε και όπου βγει».
Αναρωτιόμαστε: Τι προβλέπει το πρωτόκολλο για την περίπτωση ΑΜΕΑ με κινητικά προβλήματα όταν εμφανέστατα από τα βίντεο που κυκλοφόρησαν ο διάδρομος επαρκεί οριακά για μετακίνηση πεζών; Πως θα χωρέσει καροτσάκι ή νοσοκομειακό φορείο αν χρειαστεί;
Για να μη κλιμακωθεί και με άλλα περιστατικά η σημερινή ντροπιαστική κατάσταση, απαιτούμε να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες δοκιμές ασφάλειας και λειτουργικότητας όλων των συστημάτων του Μετρό Θεσσαλονίκης, ακόμα και αν αυτό απαιτήσει διακοπή των δρομολογίων για κάποιο διάστημα. Να εξασφαλιστεί η επαρκής εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού της εταιρείας λειτουργίας και να στελεχωθούν με επιπλέον κόσμο πόστα που από όσα έχουν αποδειχθεί μέχρι τώρα δεν επαρκούν για την ποιοτική και ασφαλή λειτουργία όπως περισσότεροι συνοδοί ανά σταθμό. Με οργανωμένη διεκδίκηση ο λαός μας μπορεί να τα επιβάλλει, να βάλει τέλος στο «πάμε και όπου βγει» για τα κέρδη των λίγων.