Banksy: Το νέο του έργο για τις νεκρές μητέρες είναι γροθιά στο στομάχι
Διαβάζεται σε 3'Ένα έργο με σπουδαίο συμβολισμό ανέβηκε στα social media και τη σελίδα του Banksy, ο οποίος τοποθετείται για το ανθρωπιστικό δράμα που ζουν τα γυναικόπαιδα.
- 16 Δεκεμβρίου 2024 17:19
Ένα νέο του έργο ανέβασε στην ιστοσελίδα του και στα social media o Banksy που προκάλεσε παγκόσμια αίσθηση. Το εν λόγω έργο τιτλοφορείται Mother & Child και ο συμβολισμός είναι σαφής.
Η απεικόνιση καταγράφει μια μητέρα που παραπέμπει στην Παναγία, η οποία θηλάζει το μωρό της. Μια σφαίρα έχει διαπεράσει το στήθος της με τον τρόμο να αποτυπώνει στο νεογέννητο, ενώ η μητέρα φαντάζει να παραμένει στωική παρά το τραύμα της.
Προφανώς πρόκειται για μια ακόμη αντιπολεμική “δήλωση” του Banksy που θα μπορούσε να αφορά οποιαδήποτε μητέρα πληγώνεται στην προσπάθειά της να σώσει το παιδί της, είτε μιλάμε για τις προσφύγισσες, είτε μιλάμε για τις γυναίκες στη Συρία και σε άλλες εμπόλεμες περιοχές.
Τα σχόλια κάτω από το έργο στο Instagram αφορούν κυρίως την απελευθέρωση της Παλαιστίνης, για την οποία ο Banksy έχει τοποθετηθεί με δημιουργίες του πολλές φορές στο παρελθόν.
Σημειώνεται πως ο πιο γνωστός παγκοσμίως street artist που κανείς δεν γνωρίζει το πρόσωπο και την ταυτότητά του, έχει στήσει το δικό του πρότζεκτ στη Βηθλεέμ, ένα ξενοδοχείο που βρίσκεται δίπλα ακριβώς στο τείχος της Δυτικής Όχθης. Το εν λόγω ξενοδοχείο έχει κλείσει λόγω των συγκρούσεων, ενώ διακοσμήθηκε από τον Banksy, τον Παλαιστίνιο καλλιτέχνη Σάμι Μούσα και την Καναδή visual artist Ντομινίκ Πετράν.
Ο Banksy είχε δηλώσει γραπτώς πως “όλα τα έργα του ξενοδοχείου έχουν γίνει δωρεά για την κοινότητα και τον αγώνα της”.
Ο χώρος αποτελεί μουσείο, γκαλερί και σύμβολο διαμαρτυρίας, και τα δωμάτια κοσμούνται από έργα του Banksy. Tο τείχος βρίσκεται τόσο κοντά, ώστε τα δωμάτια του ξενοδοχείου δέχονται μόνο 25 λεπτά άμεσου ηλιακού φωτός την ημέρα, γεγονός που χρησιμεύει ως μια οδυνηρή υπενθύμιση του τι σημαίνει να ζει κανείς μόνιμα στη σκιά του τείχους. Στόχος του πρότζεκτ ήταν να προαχθεί μια παραγωγική πολιτική συζήτηση ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Ο καλλιτέχνης έχει αφήσει πολλά έργα του σε τοίχους της Δυτικής Όχθης και στη Λωρίδα της Γάζας, παίρνοντας θέση για όσα διαιωνίζονται στην περιοχή εδώ και δύο δεκαετίες.
Μερικά από τα έργα του, όπως το viral “Slingshot Rat”, έχουν αφαιρεθεί από τα τείχη της πόλης από άγνωστα άτομα με την πάροδο του χρόνου. Οι Παλαιστίνιοι επέκριναν την αφαίρεση του έργου τέχνης του καλλιτέχνη, ως κλοπή της περιουσίας τους. Για την ιστορία, το πρώτο έργο του Banksy στη Λωρίδα της Γάζας, χρονολογείται από το 2005.