Ποιο made in Greece καλλυντικό μπαίνει στα ράφια του αμερικανικού Target
Διαβάζεται σε 3'![Ποιο made in Greece καλλυντικό μπαίνει στα ράφια του αμερικανικού Target](https://www.news247.gr/wp-content/uploads/2025/02/face-640x426.jpg)
Επενδύσεις στην παραγωγή και τις υποδομές του υλοποιεί ο όμιλος Σαράντη, ο οποίος συνεχίζει να αναπτύσσεται σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη. Μικρά εξαγωγικά ανοίγματα σε Ασία και ΗΠΑ δημιουργούν ευκαιρίες.
- 11 Φεβρουαρίου 2025 06:55
Την τοποθέτηση της ιδιοπαραγόμενης σειράς αντιηλιακών Carroten – που παράγεται στο εργοστάσιο των Οινοφύτων- στο μεγάλο αμερικανικό δίκτυο λιανικής Target πέτυχε ο όμιλος Σαράντη κλιμακώνοντας την προσπάθεια του να αποκτήσει παρουσία στις ΗΠΑ μετά τη διάθεση της ίδιας φίρμας προϊόντων στο Amazon.
To μερίδιο των εξαγωγών του ελληνικού ομίλου καλλυντικών και ειδών οικιακής χρήσης είναι ασφαλώς μικρό σε σχέση με το τζίρο που πραγματοποιεί σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη, όπου διατηρεί παραγωγικές μονάδες και εμπορικό δίκτυο ωστόσο θεωρείται αναπτυσσόμενο. Μετά το άνοιγμα σε Μέση Ανατολή επίσης με τη φίρμα αντιηλιακών Carroten, στις Φιλιππίνες με τις δερμοκαλλυντικές σειρές Bioten και Clinea, o όμιλος μέσω τοπικού συνεργάτη ξεκίνησε τη διανομή του Carroten και στο δίκτυο του λιανεμπορικού κολοσσού Target, ο οποίος έχει παναμερικανική παρουσία (επίσης θέση σε Αυστραλία και Καναδά). Σημειώνεται πως ο όμιλος Target το 2023 εμφάνισε πωλήσεις άνω των 105 δις.δολαρίων.
Σε κάθε περίπτωση οι εξαγωγές του ομίλου Σαράντη αν και αναμένεται να ανέλθουν στα 19 εκατ.ευρώ το 2024, αντιπροσωπεύοντας μικρό μέρος του ενοποιημένου τζίρου που αναμένεται να προσεγγίσει τα 600 εκατ.ευρώ, εν τούτοις έχουν τετραπλασιαστεί μέσα στην τελευταία τριετία, αποτελώντας μέρος της νέας στρατηγικής που χαράσσει ο όμιλος.
Η ισχυρή ζήτηση για τα δερμοκαλλυντικά προϊόντα που παράγει ο όμιλος δε στις αγορές δραστηριότητας οδήγησε και σε αύξηση του προϋπολογισμού επενδύσεων κατά 5 εκατ.ευρώ ώστε να ενισχυθεί η γραμμή παραγωγής καλλυντικών στα Οινόφυτα, όπου εν πολλοίς έχει συγκεντρωθεί ο κύριος όγκος των ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών.
Παράλληλα ο όμιλος συνεχίζει τις επενδύσεις για τη δημιουργία του νέου κέντρου Logistics στα Οινόφυτα (προϋπολογισμού 25 εκατ.ευρώ), για την ψηφιακή αναβάθμιση με πόρους και από το ΤΑΑ (12 εκατ.ευρώ), και για τον εκσυγχρονισμό της Stella Pack στην Πολωνία και ειδικότερα στον τομέα της ανακύκλωσης. Στα παραπάνω δεν ενσωματώνονται πιθανές κεφαλαιουχικές δαπάνες εξαγορών ωστόσο ο όμιλος διαθέτει ανοιχτές γραμμές τραπεζικής χρηματοδότησης ύψους 35 εκατ.ευρώ περίπου.
Κύρια πηγή χρηματοδότησης της επόμενης φάσης ανάπτυξης παραμένουν ωστόσο οι ισχυρές ταμειακές ροές που παράγει ο όμιλος. Σύμφωνα με την πρόβλεψη 5ετίας που διατύπωσε το Μάρτιο του 2024 η διοίκηση του ομίλου ανά έτος έως το 2028 προβλέπεται διαρκής βελτίωση του κεφαλαίου κίνησης αλλά και η παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών ύψους 375 εκατ.ευρώ αθροιστικά.