Shopping in Greece: “Γάμος” με “προίκα” για Εμπόριο και Τουρισμό

Διαβάζεται σε 6'
Ξενοδοχείο στην Αθήνα
ISTOCK

Χρειαζόμαστε ένα συνασπισμό των δυνάμεων Εμπορίου και Τουρισμού και ένα πολύ πιο ισχυρό τουριστικό και εμπορικό marketing για το «brand Ελλάδα». Για να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες το πρώτο απαραίτητο βήμα είναι να ενταχθεί η εμπειρία του “Shopping in Greece” στις διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ αναφέρει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.

Πλαίσιο για την ανάπτυξη του εμπορίου, που αποτελεί βασικό πυλώνα της εθνικής οικονομίας, ανέδειξε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης, σε ενημερωτική συνάντησε με δημοσιογράφους, το μεσημέρι της Δευτέρας. Όπως τόνισε ο τζίρος των 172,6 δισεκ του εμπορίου του 2023, παρέμεινε, κατ΄εκτίμηση ο ίδιος το 2024, ωστόσο τα κόστη εκτοξεύθηκαν, λόγω ενέργειας, μισθολογικού κόστους και πρώτων υλών.

Να σημειωθεί ότι το εμπόριο αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, με πολυδιάστατη βαρύτητα. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σχεδόν το 25% του συνόλου των επιχειρήσεων είναι εμπορικές. Από τις  918.724 επιχειρήσεις που δραστηριοποιήθηκαν στους τομείς της βιομηχανίας, των κατασκευών, του εμπορίου και των υπηρεσιών, ο κλάδος αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο πλήθος (226.009).

Στο φόντο αυτό έθεσε πλαίσιο για την επόμενη μέρα του κλάδου, που θα πρέπει να βασιστεί στους εξής άξονες:

  • Αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες τρίτων χωρών
  • Περαιτέρω μειώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών επιβαρύνσεων
  • Επιβράβευση των συνεπών και διασυνδεδεμένων επιχειρήσεων (σύνδεση Pos με ταμειακές μηχανές – χρήση Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας).
  • Ψηφιακό Μετασχηματισμό και πράσινη μετάβαση επιχειρήσεων
  • Upskilling και reskilling εργοδοτών, αυτοαπασχολουμένων και εργαζομένων.
  • Επαναφορά του καθορισμού του κατώτατου μισθού στους κοινωνικούς   εταίρους και γενικότερη θεσμική ενίσχυση του κοινωνικού διαλόγου
  • Βελτίωση της διασύνδεσης Εμπορίου – Τουρισμού με προώθηση του “Shopping in Greece”.

Ειδικότερα έθεσε επί τάπητος το ζήτημα των ανεξέλεγκτων εισαγωγών κινεζικών προϊόντων στη γηραιά ήπειρο, αλλά και αλλαγών στον θεσμό των εκπτώσεων, σημειώνοντας ότι το εμπόριο διανύει ίσως τη χειρότερη περίοδο των τελευταίων ετών.

Ειδικότερα σημείωσε ότι ξ αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού από μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες τρίτων χωρών είναι υψίστης σημασίας σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, ενώ τόνισε ότι πρέπει να ασκηθούν πιέσεις προς την Ευρωπαϊκή Ένωση να νομοθετηθούν άμεσα κανόνες. «Στο πρόβλημα με τα κινεζικά προϊόντα οφείλουμε να κινηθούμε γρήγορα. Διεξάγουμε ήδη έρευνα για τη χαρτογράφηση του προβλήματος, η οποία όταν ολοκληρωθεί, θα παραδοθεί στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό, ώστε να την παρουσιάσει στην Ευρώπη και να ζητήσει νομοθέτηση άμεσα», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Με βάση πρόχειρες εκτιμήσεις, το 2024 εισήλθαν στην Ευρώπη 4 δισεκατομμύρια δέματα από την Κίνα ανέφερε ο κύριος Καφούνης, τονίζοντας ότι τα εν λόγω εμπορεύματα εισήλθαν χωρίς την πληρωμή δασμών και ΦΠΑ, χωρίς την ειδική σήμανση που απαιτείται να έχουν τα συγκεκριμένα προϊόντα αλλά και χωρίς ISO.  «Εμείς δεν θέλουμε να επιβληθούν δασμοί στα κινέζικα προϊόντα. Δεν ζητάμε παράλογα πράγματα, παρά μόνο να ισχύσει ότι για όλους. Ότι ισχύει για εμάς και τους Γερμανούς να ισχύει και για τα κινέζικα ηλεκτρονικά καταστήματα», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.

«Πρόκειται για προϊόντα που εισήλθαν στην ευρωπαϊκή αγορά χωρίς να πληρούν τις προδιαγραφές που ζητάει το ευρωπαϊκό σύστημα. Είναι δέματα αξίας κάτω των 150 ευρώ», συμπλήρωσε.

Shopping in Greece και δαπάνη 100 ευρώ ανά τουρίστα

Ο κύριος Καφούνης ως πυλώνα ανάπτυξης έθεσε τη διεύρυνση και εμβάθυνση της στρατηγικής συνεργασίας των δύο μεγάλων κλάδων, του εμπορίου και του τουρισμού μέσω της πρωτοβουλίας Shopping in Greece, όπου στόχος είναι να συμπεριληφθούν όλα τα ελληνικά προϊόντα συμπεριλαμβανομένων και των τροφίμων και ποτών αλλά και να τονωθούν περιφερειακές αγορές.

Να σημειωθεί ότι τη σημαντική ευκαιρία του «Shopping in Greece» για το Εμπόριο και το Τουρισμό της Ελλάδας ανέδειξε ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Σταύρος Καφούνης το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου στο ιδιαίτερα ενδιαφέρον Συνέδριο με θέμα «Δημιουργώντας Ευκαιρίες, Ανάπτυξη και Συνοχή», που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, το Σάββατο 8 Φεβρουαρίου στο Metropolitan Expo Εκθεσιακό Κέντρο.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ στον χαιρετισμό του τόνισε πως επιλέγοντας τη δυναμική και οργανωμένη προβολή και προώθηση του Shopping in Greece αναβαθμίζεται το ελληνικό τουριστικό προϊόν και ενισχύεται η βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των εμπορικών και των τουριστικών επιχειρήσεων, με υψηλή προστιθέμενη αξία για τη συνολική ανάπτυξη της οικονομίας και ιδιαίτερα της ελληνικής περιφέρειας. Απευθυνόμενος στους φορείς του Τουρισμού, τους επιχειρηματίες του ξενοδοχειακού κλάδου και τους εκπροσώπους της Πολιτείας, ο κ. Καφούνης σημείωσε ότι έχει έρθει η ώρα για διεύρυνση και εμβάθυνση της  στρατηγικής συνεργασίας των δύο μεγάλων κλάδων, Εμπορίου και Τουρισμού, με την ενεργό συμμετοχή της Πολιτείας.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Μπροστά στις τεκτονικές γεωπολιτικές αλλαγές, τις μεγάλες οικονομικές προκλήσεις της εποχής μας και τον ανταγωνισμό από τις άλλες χώρες δεν μπορούμε να μένουμε αδρανείς. Χρειαζόμαστε ένα συνασπισμό των δυνάμεων Εμπορίου και Τουρισμού και ένα πολύ πιο ισχυρό τουριστικό και εμπορικό marketing για το «brand Ελλάδα». Για να δημιουργήσουμε νέες ευκαιρίες το πρώτο απαραίτητο βήμα είναι να ενταχθεί η εμπειρία του “Shopping in Greece” στις διαφημιστική καμπάνια του ΕΟΤ. Πρέπει με οργανωμένο τρόπο να κάνουμε «ορατές» στους αλλοδαπούς τουρίστες τις εμπορικές αγορές της χώρας. Χρειάζεται να εμπλουτίσουμε την ταξιδιωτική τους εμπειρία βάζοντας στον τουριστικό χάρτη τις περιοχές και τις επιχειρήσεις που παράγουν τα εξαιρετικά ελληνικά προϊόντα αγροδιατροφής. Η τεράστια ανατροπή και η αγωνία που βιώνουν σήμερα οι επιχειρήσεις μας στη Σαντορίνη και στα κοντινά νησιά, «φωνάζουν» ότι οφείλουμε να θωρακίσουμε με κάθε τρόπο τους δύο κλάδους και, παράλληλα, να διευκολύνουμε τη διάχυση των οφελών από τη δική τους ανάπτυξη προς τους υπόλοιπους κλάδους, ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή σε κάθε γωνιά της χώρας και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους».

Στο Συνέδριο του ΞΕΕ, στη συζήτηση για τη Θεματική Ενότητα «Βιομηχανική Παραγωγή – Λιανικό Εμπόριο», συμμετείχε ο Διοικητικός Διευθυντής του Ινστιτούτου (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ κ. Χαράλαμπος Αράχωβας.

Να σημειωθεί ότι κατά τη συνάντηση με τους δημοσιογράφους ο κ. Καφούνης  εστίασε στα προϊόντα της Σαντορίνης. “Ελπίζω να απολαύσετε τον υπέροχο Ασύρτικο οίνο που προσέφερε ευγενικά και ειδικά για αυτή τη συνάντηση η  Ένωση Συνεταιρισμών Θηραϊκών Προϊόντων – Santo Wines, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της ΕΣΕΕ “Shopping in Greece”(Επισυνάπτεται φωτογραφικό υλικό).

Οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι στη Σαντορίνη, την Αμοργό, την Ίο και όλα τα κοντινά νησιά χρειάζονται τώρα τη στήριξη όλων μας και κυρίως της Πολιτείας. Το Shopping in Greece έχει στόχο την  οργανωμένη ανάδειξη και προβολή των ελληνικών προϊόντων και επιχειρήσεων, μέσα από την οποία μπορούν να προκύψουν σημαντικά οφέλη για τους κλάδους του Εμπορίου και του Τουρισμού” τόνισε.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα