Σακελλαρίδης: Έχει φτάσει η ώρα της απόδοσης των ευθυνών για τις εγκληματικές πράξεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη

Διαβάζεται σε 4'
Γαβριήλ Σακελλαρίδης
Γαβριήλ Σακελλαρίδης SOOC

Μετά την ανακοίνωση του πορίσματος  ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης έκανε στοχευμένη επίθεση στην κυβέρνηση για το σύνολο της κυβερνητικής πολιτικής στο σιδηρόδρομο.

H διαρκής απαξίωση του σιδηροδρόμου μπήκε στο μικροσκόπιο του Γαβριήλ Σακελλαρίδη μετά την ανακοίνωση του πορίσματος για το δυστύχημα των Τεμπών. Ο γραμματέας της ΝΕΑΡ ξιφουλκεί εναντίον της κυβέρνησης. 

Αναλυτικά

Ο Κ. Μητσοτάκης χτες στο Υπουργικό Συμβούλιο ανάμεσα σε άλλα φαιδρά μίλησε για την ανάγκη να έχουμε ασφαλή σιδηρόδρομο.
Ο Πρωθυπουργός και η κυβέρνηση τους είναι παντελώς εκτεθειμένος και διάτρητος μετά από 6 χρόνια
Το 2019, επί Υπουργίας Κ. Καραμανλή, υπογράφεται Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ Hellenic Train και Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών που προβλέπει επενδύσεις των Ιταλών ύψους 600-750 εκατομμύρια ευρώ στα τρένα, ενώ η κυβέρνηση Μητσοτάκη αναλαμβάνει την ευθύνη για την ολοκλήρωση της σύμβασης 717 για την σηματοδότηση της γραμμής Πειραιάς-Αθήνα- Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και την λειτουργία του ETCS μέχρι το τέλος του 2021.

Τον Ιούλιο του 2022 έρχεται νέα σύμβαση μεταξύ των δύο μερών που τροποποιεί τους όρους. Οι επενδυτικές υποχρεώσεις των Ιταλών μειώνονται κατά 500 εκατομμύρια ευρώ (!) ενώ δεν περιλαμβάνονται οι υποχρεώσεις της ελληνικής κυβέρνησης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων!
Ενολίγοις, είχαν πλήρη επίγνωση στην κυβέρνηση τί ακριβώς έκαναν λίγους μήνες πριν τα Τέμπη.

Ο Πρωθυπουργός και ο Κ. Αχ. Καραμανλής οφείλουν να δώσουν απαντήσεις στην κοινωνία και κυρίως στους συγγενείς των θυμάτων του εγκλήματος στα Τέμπη για την τροποποίηση της σύμβασης εις βάρος της ασφάλειας και των υποδομών στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Και κυρίως γιατί χάρισαν 500 εκ, ευρώ στην Hellenic Train.
Όπως επισημαίνει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης ΟΣΕ, σήμερα, 2 χρόνια μετά τα Τέμπη, ελάχιστα έχουν αλλάξει. Η εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου παραμένει η ίδια με ευθύνη της κυβέρνησης Mητσοτάκη και της Hellenic Train.

Πιο συγκεκριμένα:

Οι ζημιές που προκλήθηκαν από τον Daniel (πριν 18 μήνες!) δεν έχουν αποκατασταθεί και οι εργασίες δεν έχουν καν αρχίσει με αποτέλεσμα η γραμμή Αγ. Στεφάνου-Λάρισας σήμερα να είναι μονή, χωρίς τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση.
Επιπλέον το σωματείο επισημαίνει ανάμεσα σε άλλα ότι:

Χωρίς φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση παραμένει η γραμμή Λιόσια – Κιάτο (άγνωστος χρόνος αποκατάστασης)
Τρένα δεν κυκλοφορούν στην Φλώρινα λόγω προβλημάτων στις επικοινωνίες, στην Καλαμπάκα και στον Βόλο μετά τον Daniel.
Παραμένει χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση από τον Ιανουάριο του 2020, η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, αυτή την γραμμή του το 2019 ο Μητσοτάκης έλεγε προεκλογικά ότι θέλει να την αναβαθμίσει. Την διέκοψε, αυτό έκανε.

Το 2019 ο Κ. Μητσοτάκης παρουσίαζε το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και έλεγε τα εξής:
«Μέσα σε τέσσερα χρόνια, η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνεται σε 3 ώρες. Μόνο αν γίνεται σε 3 ώρες το τρένο μπορεί να γίνει ανταγωνιστικό προς το αεροπλάνο και το αυτοκίνητο. Αλλιώς δεν έχει νόημα να συζητάμε για ανταγωνιστικό τρένο στον κορμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Κι αυτό, μπορεί να γίνει με αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου και όχι με καινούργια φαραωνικά έργα…»

Ο Πρωθυπουργός δεν είναι σε θέση να μιλήσει για «σχέδιο για τον σιδηρόδρομο» σήμερα.
6 χρόνια στην κυβέρνηση και είμαστε σε χειρότερη κατάσταση από την προβληματική που παρέλαβε.
Έχει φτάσει η ώρα να συζητήσουμε για την ίδρυση κρατικής εταιρίας σιδηροδρόμου για το συγκοινωνιακό έργο.

Έχει φτάσει η ώρα να καταγγελθεί η σύμβαση με την Hellenic Train που παίρνει κάθε χρόνο 60 εκατομμύρια από το κράτος ως επιδότηση για τις άγονες γραμμές.
Έχει φτάσει η ώρα να συζητήσουμε για το πως θα συγκροτηθεί ένα Αναπτυξιακό Κράτος, που θα φτιάχνει στρατηγικό σχέδιο, θα στηρίζει υποδομές και θα μεριμνά για την ασφάλεια, την ανάπτυξη και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Έχει φτάσει η ώρα της απόδοσης των ευθυνών για τις εγκληματικές πράξεις της κυβέρνησης του Κ. Μητσοτάκη.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα