Αφοί Χαΐτογλου – Μακεδονικός Χαλβάς: Με “πάτημα” τη Σαρακοστή “πετάει” στις ΗΠΑ 

Διαβάζεται σε 6'
Αφοί Χαΐτογλου – Μακεδονικός Χαλβάς: Με “πάτημα” τη Σαρακοστή “πετάει” στις ΗΠΑ 

Η εταιρεία Αφοί Χαΐτογλου διευρύνει συνεχώς την παρουσία της επί αμερικανικού εδάφους με επώνυμα και private label προϊόντα, σε μεγάλες αλυσίδες λιανικής, όπως οι Walmart, Trader Joe’s, Kroger κ.ά.

Με εξαγωγές σε 52 χώρες η εταιρεία Αφοί Χαΐτογλου, που ιδρύθηκε πριν 101 χρόνια, το μακρινό 1924, φτάνει τα 100 εκατ. σε πωλήσεις “πατώντας” τόσο στην παράδοση, αλλά και στις ημέρες αυτές, όσο και στις νέες τάσεις στην κατανάλωση τροφίμων, όπως τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη και το ταχίνι, που πλέον θεωρείται “υπερτροφή”.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία Αφοί Χαΐτογλου, με κεντρικό brand το Μακεδονικό Χαλβά μπορεί να έχει το 40% των ετήσιων πωλήσεών της το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, ωστόσο, όμως, βλέπει το το ταχίνι να είναι στην κορυφή των συνολικών πωλήσεών της, ειδικά στο εξωτερικό, καθώς έχει αναγνωριστεί ως υπερτροφή (superfood).

Εξαγωγές

Συνολικά η εταιρεία Αφοι Χαϊτογλου, με την 4η γενιά να είναι στο “τιμόνι” εξάγει το 52% της παραγωγής της σε 52 χώρες του κόσμου, ενώ συνεχίζει να αναπτύσσεται με κεντρική αιχμή το ταχίνι. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει καταφέρει να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 50% την τελευταία τετραετία, καθώς από τα 65 εκατ. ευρώ, το 2024 άγγιξε σχεδόν τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2025 εκτιμάται ότι οι πωλήσεις θα διαμορφωθούν στα 106 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 10 εκατ. ευρώ το 2024, ενώ για το 2025 αναμένεται βελτίωση. 

Να σημειωθεί ότι από τη χρήση του 2022 οι διεθνείς πωλήσεις έφτασαν στο 52% του συνόλου με κορυφαία αγορά τις ΗΠΑ, όπου έρχεται το 45% του τζίρου των εξαγωγών, έχοντας, παρουσία σε όλες τις αλυσίδες λιανικής, κύρια με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Είναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία διευρύνει συνεχώς την παρουσία της επί αμερικανικού εδάφους με επώνυμα και private label προϊόντα, σε μεγάλες αλυσίδες λιανικής, όπως οι Walmart, Trader Joe’s, Kroger κ.ά. 

Δυναμικές επίσης αγορές είναι οι Μεγάλη Βρετανία, ενώ Γερμανία, Πολωνία, Καναδάς και Αυστραλία, ενώ γίνεται άνοιγμα και στην αγορά της Ιαπωνίας και της Κορέας όπου υπάρχει momentum.

Όπως, χαρακτηριστικά, ανέφερε, την εβδομάδα που πέρασε, ο πρόεδρος της εταιρείας Ελευθέριος Χαΐτογλου στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης. «Το 2024 οι εξαγωγές κατέγραψαν ακόμα μια φορά ιστορικό ρεκόρ και ανήλθαν σε 52 εκατ. ευρώ. Εστιάζουμε στην περαιτέρω διείσδυση στις αγορές που έχουμε παρουσία καθώς και στην είσοδο σε νέες» σημείωσε ο ίδιος.

Επίσης μεγάλη ανάπτυξη παρουσιάζουν οι αγορές της Γερμανίας, της Βρετανίας, του Καναδά, της Πολωνίας. Επιπρόσθετα τα προϊόντα της Αφοί Χαΐτογλου έχουν ήδη παρουσία σε Ιαπωνία και Κορέα, όπου η διοίκηση στοχεύει σε εδραίωση της θέσης της εταιρείας και αύξηση μεριδίων.

Η εταιρεία, που σήμερα έχει πάνω από 600 εργαζόμενους, ξεκίνησε το 1924 από ένα μικρό εργαστήριο στη Θεσσαλονίκη «ψήνοντας» χαλβά, όμως πλέον έχει εξελιχτεί σε μια μεγάλη καθετοποιημένη βιομηχανία, ενώ είναι η κορυφαία σε όλη την Ευρώπη στην επεξεργασία σουσαμιού.

Αναφορικά με το διεθνή ανταγωνισμό, σύμφωνα με τον κ. Χαΐτογλου, προέρχεται από χώρες όπως Ισραήλ, Λίβανος, Ιορδανία και Τουρκία, ωστόσο το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι στην Ε.Ε. αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα και σφραγίδα ποιότητας για τις απαιτητικές αγορές Αμερικής και κεντρικής Ευρώπης, λόγω των ποιοτικών προδιαγραφών στην παραγωγή, μολονότι το κόστος είναι υψηλότερο.

Κεντρική προτεραιότητα παραμένει βεβαίως η αγορά των ΗΠΑ που έχει πολύ ισχυρή δυναμική, τόσο μέσω προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, όσο και μέσω των δικών της brand.

Επενδύσεις

Όπως τόνισε ο κ. Χαΐτογλου, η εταιρεία επενδύει σταθερά περίπου 2 εκατ. ευρώ το χρόνο σε περιφερειακό εξοπλισμό και διάφορες βελτιώσεις όπου είναι απαραίτητο, ενώ σε επίπεδο δεκαετίας η εταιρεία έχει κάνει επενδύσεις που συνολικά ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία στηρίζει το έργο της HOPEgenesis

Στο μεταξύ, η εταιρεία Χαΐτολγου και ο Μακεδονικός Χαλβάς στηρίζει ενεργά το έργο της HOPEgenesis, του οργανισμού που δραστηριοποιείται ενεργά στην αντιμετώπιση του δημογραφικού στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η διοίκησή της και δη, ο οι Νίκος Χαΐτογλου, Διευθύνων Σύμβουλος, Λήδα Παπάζογλου, Marketing Manager, Μανώλης Παυλίδης, Εμπορικός Διευθυντής, “η Καθαρά Δευτέρα αποτελεί μία από τις πιο αγαπημένες και βαθιά ριζωμένες ελληνικές γιορτές, μια μέρα γεμάτη παραδόσεις, αρώματα και γεύσεις που ενώνουν όλες τις γενιές. Σε κάθε γιορτινό τραπέζι που θα στρωθεί είτε στον κήπο, το μπαλκόνι ή την εξοχή, η παράδοση συνεχίζεται με χαρταετό, νηστίσιμα εδέσματα, λαγάνα και φυσικά, τον Μακεδονικό Χαλβά.

Με τη μοναδική, αυθεντική του γεύση και την απαράμιλλη ποιότητά του, ο Μακεδονικός Χαλβάς  αποτελεί, εδώ και έναν αιώνα, αναπόσπαστο κομμάτι της ημέρας αυτής, όπου και με όποιον τρόπο και αν αυτή γιορτάζεται. Γιατί σε κάθε μέρος της Ελλάδας, η Καθαρά Δευτέρα γιορτάζεται με τον δικό της διαφορετικό, μοναδικό τρόπο.

Καθαρά Δευτέρα είναι λοιπόν οι παραδόσεις της και για αυτό τον λόγο ο Μακεδονικός Χαλβάς, στην προσπάθειά του να κρατήσει ζωντανά τα έθιμα διαφόρων περιοχών, δημιούργησε το site katharadeftera.gr όπου οι καταναλωτές μπορούν να μάθουν περισσότερα για αυτά, καθώς και να συμμετέχουν σε διαγωνισμό με δώρο αγαπημένα προϊόντα.

Η Καθαρά Δευτέρα, όμως, δεν είναι απλώς μια γιορτή. Είναι μια γευστική και συναισθηματική εμπειρία, μια γέφυρα που ενώνει τις τωρινές γενιές με τις παλαιότερες. Και όπως κάθε παράδοση, αξίζει να τιμάται και να συνεχιστεί, για να μη χαθεί ποτέ.

Και ποιος μπορεί να συνεχίσει τις παραδόσεις, αν όχι η νέα γενιά; Γι’ αυτό φέτος, ο Μακεδονικός Χαλβάς ενισχύει το έργο της HOPEgenesis, του οργανισμού που δραστηριοποιείται ενεργά στην αντιμετώπιση του δημογραφικού στην Ελλάδα.

Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, ο Μακεδονικός Χαλβάς στηρίζει 10 εγκύους από απομακρυσμένα ορεινά ηπειρωτικά χωριά, που έχουν δύσκολη πρόσβαση σε ιατρικές και μαιευτικές υποδομές, καλύπτοντας όλα τα έξοδα κύησης, τοκετού, μεταφοράς και διαμονής τους σε συνεργαζόμενα νοσοκομεία και ιατρικά κέντρα.”

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα