Τον Σεπτέμβριο ο πρώτος ανακαινισμένος συρμός στη γραμμή του Ηλεκτρικού

Διαβάζεται σε 3'
Συρμός του ΗΣΑΠ
Συρμός του ΗΣΑΠ INTIME

Η ανακατασκευή και ριζική ανακαίνιση των συρμών πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της εταιρείας “NK trailers” στον Βόλο.

Παράταση 216 ημερών και νέα ημερομηνία στις 5 Σεπτεμβρίου έδωσε με απόφαση της η ΣΤΑΣΥ στην εταιρεία CAF που έχει αναλάβει την αναβάθμιση σε 14 συρμούς της γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας. Παράλληλα, επέβαλε και χαμηλό πρόστιμο 45.377,75 ευρώ στην εταιρεία για την καθυστέρηση στην υπό υλοποίηση σύμβαση.

Η ανακατασκευή και ριζική ανακαίνιση των συρμών πραγματοποιείται στο εργοστάσιο της εταιρείας “NK trailers” στον Βόλο. Το πρότυπο βαγόνι είναι έτοιμο στην Ισπανία και στην Ελλάδα κατασκευάζονται και ανασκευάζονται τα υπόλοιπα βαγόνια αυτού του συρμού.  Στόχος να έχουμε τον πρώτο συρμό έτοιμο και λειτουργικό μέχρι τον Νοέμβριο και μέχρι το τέλος του 2026, να έχουν τεθεί σε λειτουργία και οι 14 νέοι συρμοί στην γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά.

Η συνολική δαπάνη του έργου ανέρχεται σε 94,19 εκατ. ευρώ. Στα έργα συμπεριλαμβάνεται και η ανακαίνιση των υποσταθμών σε Φάληρο και Ηράκλειο αλλά και η πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου. Αναθέτουσα Αρχή είναι η ΣΤΑΣΥ. Ανάδοχος είναι η Ισπανική CAF η οποία κατάφερε να αναλάβει το πρώτο έργο του είδους στη χώρα μας.

Με το έργο αυτό θα ανακαινιστούν οι 14 συρμοί 8ης παραλαβής οι οποίοι ξεκίνησαν να λειτουργούν σταδιακά τη διετία 1984-1985 και σήμερα είναι σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση, τόσο εμφανισιακά όσο και λειτουργικά καθως θα διαθέτουν νέο εσωτερικό, κλιματισμό, οθόνες, νέα Η/Μ συστήματα ενώ οι συρμοί θα είναι προσβάσιμοι για ΑμΕΑ.

Ποιες βελτιώσεις θα γίνουν στους συρμούς

Με αυτή την εργολαβία οι συρμοί θα ανακαινιστούν για να μπορούν να λειτουργήσουν με επάρκεια για 25 επιπλέον χρόνια από τον χρόνο που θα τεθούν και πάλι σε λειτουργία. Πιο συγκεκριμένα προβλέπονται βελτιώσεις εξοπλισμού και συστημάτων που αφορούν στα γενικά μέρη των οχημάτων του συρμού, όπως η καμπίνα οδήγησης, οι ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, ο εσωτερικός χώρος επιβατών και ο υποδαπέδιος εξοπλισμός.

Οι απαιτήσεις της ανακαίνισης και τα κύρια αποτελέσματα της, συνοψίζονται στα παρακάτω συστήματα:

α. πλήρη ή μερική αντικατάσταση των συστημάτων θυρών, έλξης, παροχής βοηθητικών συστημάτων και αέρα με αποτέλεσμα την αύξηση της αξιοπιστίας και βελτίωση της συντηρησιμότητας των συρμών,

β. πλήρη ανακαίνιση της καμπίνας του οδηγού και του εσωτερικού των οχημάτων με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της ενημέρωσης του επιβάτη,

γ. εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων επιτήρησης και ελέγχου (π.χ. κάμερες για τον έλεγχο του κλεισίματος των θυρών) που θα οδηγήσουν σε αύξηση του επιπέδου λειτουργικής ασφάλειας του συρμού και βελτίωση συνθηκών εργασίας του οδηγού.

Οι κύριες εργασίες του προτεινόμενου έργου αφορούν κυρίως στην αντικατάσταση κινητήρων έλξης, στατικών αντιστροφέων βοηθητικών τάσεων, παραθύρων, καθισμάτων, συντήρηση του συστήματος κλιματισμού, τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED, νέου κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού. Παράλληλα, τα βαγόνια θα είναι προσβάσιμα στα ΑΜΕΑ, ενώ προβλέπεται και η τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα