Εθνική Πινακοθήκη: Απομακρύνονται από το δάπεδο τα βανδαλισμένα έργα τέχνης  

Διαβάζεται σε 3'
Βανδαλισμός έργων τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη
Βανδαλισμός έργων τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη INTIME

Με ανακοίνωσή της η Εθνική Πινακοθήκη γνωστοποιεί πως τα έργα τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη απομακρύνθηκαν από το δάπεδο του μουσείου. Οι λόγοι.

Παρελθόν αποτελούν πια από το πάτωμα της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσουτα τέσσερα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη, τα οποία μέχρι πριν λίγα 24ωρα βρίσκονταν σπασμένα και πεσμένα μπροστά από το Ψηφιακό του Καρουζέλ, και τα οποία βανδάλισε ο βουλευτής της Νίκης, Νίκος Παπαδόπουλος, το πρωί της Δευτέρας 10 Μαρτίου.

Μετά τη σκοταδιστική επίθεση του βουλευτή, η επιμελήτρια της έκθεσης και διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Συραγώ Τσιάρα με τη σύμφωνη γνώμη του καλλιτέχνη, αποφάσισε να διατηρήσει τα έργα στη θέση τους, αφήνοντας ορατά τα ίχνη της βίας και του βανδαλισμού ως “Σύμπτωμα”.

Βανδαλισμός έργων τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη
Βανδαλισμός έργων τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη INTIME

Με την κίνηση αυτή, η βία όχι απλά καταγράφηκε, αλλά ενσωματώθηκε στην ίδια την επιμέλεια της έκθεσης, ως ένα αδιάψευστο μήνυμα για την επίθεση που υπέστη η Τέχνη και την ανάγκη για την προστασία της από κάθε μορφή βίας και καταπίεσης. Η Τέχνη, ακόμη και σε αυτή τη βανδαλισμένη της μορφή, καλεί σε αντίσταση και υπεράσπιση της ελευθερίας έκφρασης, χωρίς φόβο ή περιορισμούς.

Ωστόσο, όπως φαίνεται τόσο η ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, των ίδιων των έργων τέχνης, των εργαζομένων και των επισκεπτών, όσο και η αποκατάσταση της εύρυθμης θεσμικής λειτουργίας, ήταν οι λόγοι για τους οποίους τα έργα τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη, τα οποία παρουσιάζονταν στην έκθεση “Η Σαγήνη του Αλλόκοτου” απομακρύνθηκαν από το δάπεδο, με τη σύμφωνη γνώμη του καλλιτέχνη.

Πάντως, η κ. Τσιάρα είχε αποκαλύψει προ ημερών πως εδώ και καιρό και η Εθνική Πινακοθήκη και το Υπουργείο Πολιτισμού δεχόντουσαν απειλές για αυτά τα έργα. Για το λόγο αυτό μάλιστα τα είχαν “καρφώσει” όσο καλύτερα μπορούσαν στον τοίχο προκειμένου να τα προστατέψουν. Δεν τα κατάφεραν. Κατάφεραν ωστόσο κάτι εξίσου σημαντικό. Με τον βανδαλισμό τους να ανοίξει ο διάλογος για την τέχνη, την ελευθερία της έκφρασης και τη διαφύλαξή της.

Η κ. Τσιάρα είχε δηλώσει πως τα συγκεκριμένα έργα δεν πρέπει να ερμηνεύονται ως “λατρευτικές εικόνες. Τα έργα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη δεν έχουν θρησκευτική αξία. Πρόκειται για καλλιτεχνικά έργα που συνομιλούν με την παράδοση της εικονογραφίας, αλλά μεταφέρονται με νέο νοηματικό περιεχόμενο”.

“Η ιστορία των καλλιτεχνών που ενσωματώνουν στοιχεία από παραδοσιακές εικονογραφικές παραδόσεις με νέες έννοιες και μορφές τέχνης είναι παλιά και πολύ σημαντική, και ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης βρίσκεται σε αυτή την παράδοση, αναπαριστώντας τις παραδοσιακές εικόνες με τρόπο που προκαλεί την κοινωνική και ψυχική παρατήρηση”, είχε πει χαρακτηριστικά εξηγώντας ότι τα έργα του Κατσαδιώτη μιλούν για τη σύγχρονη κοινωνία, τις αντιφάσεις της και την ανάγκη για καλλιτεχνική και κοινωνική έκφραση.

Η ανακοίνωση της Εθνικής Πινακοθήκης:

Σας ενημερώνουμε ότι με γνώμονα την ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, των έργων τέχνης, των εργαζομένων και των επισκεπτών, καθώς και την αποκατάσταση της εύρυθμης θεσμικής λειτουργίας, τα έργα τέχνης του Χριστόφορου Κατσαδιώτη τα οποία παρουσιάζονταν στην έκθεση “Η Σαγήνη του Αλλόκοτου” απομακρύνθηκαν από το δάπεδο με τη σύμφωνη γνώμη του καλλιτέχνη.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα