Μετρό Γραμμή 4: Σύγχυση με την κατασκευή σήραγγας 186 μέτρων εκτός μελέτης

Διαβάζεται σε 4'
Σήραγγα του Μετρό στην Κατεχάκη, όπου πραγματοποιούνται τα έργα του μετροπόντικα για τη Γραμμή 4
Σήραγγα του Μετρό στην Κατεχάκη, όπου πραγματοποιούνται τα έργα του μετροπόντικα για τη Γραμμή 4 ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ/EUROKINISSI)

Τι συνέβη με τη σήραγγα της υπό κατασκευή γραμμής 4 που, σύμφωνα με καταγγελία του ΚΚΕ, κατασκευαζόταν επί 6 μήνες κατά παράβαση της μελέτης.

Αναστάτωση έχει προκαλέσει εδώ και μερικές ημέρες η είδηση ότι βοηθητική σήραγγα της υπό κατασκευή γραμμής 4 μήκους 186 μέτρων έχει εκτελεστεί κατά παρέκκλιση.

Πρόκειται για σήραγγα του έργου η οποία μελλοντικά θα φιλοξενεί συρμούς της γραμμής 4 για ελαφρά συντήρηση, άρα δεν μιλάμε για την βασική σήραγγα που θα χρησιμοποιούν οι συρμοί για να ταξιδέψουν κατά μήκος της γραμμής και η οποία έχει διανοιχθεί κατά το ήμισυ.

Το θέμα ετέθη σε κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη, που απάντησε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο οποίος υποστήριξε πως “Όχι ότι δεν υπάρχει κάποιου είδους πρόβλημα, εφόσον δεν ακολουθείται η μελέτη. Αυτό όμως δεν σημαίνει ούτε ότι η σήραγγα θα πέσει, δεν σημαίνει ούτε ότι θα υπάρξουν καθιζήσεις, γιατί αυτό το μετράνε καθημερινά. Υπάρχουν συγκεκριμένα σημεία τα οποία μετριούνται διαρκώς ώστε να είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχουν μετακινήσεις και όποιες μετακινήσεις υπάρχουν, πρέπει να είναι σε ανεκτά πλαίσια”.

Το θέμα ουσιαστικά άνοιξε με την επιστολή της Ελληνικό Μετρό στην κοινοπραξία κατασκευής στις 29 Ιανουαρίου. Σε αυτήν επισημαίνεται πως «οι αλληλουχίες διάνοιξης της σήραγγας που προβλέπονται στη μελέτη δεν τηρούν κάποιες συγκεκριμένες προβλέψεις των γενικών προδιαγραφών του έργου και των προδιαγραφών μελετών έργων πολιτικού μηχανικού που η Ελληνικό Μετρό πάντοτε θέτει στα έργα της προς ενίσχυση των μέτρων ασφάλειας» ενώ όπως αναγράφεται η κοινοπραξία θα είναι υπεύθυνη για τυχόν συνέπειες από την μη τήρηση της εγκεκριμένης μελέτης.

Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΚΚΕ υποστήριξε πως «για πάνω από 6 μήνες, και εν γνώσει της “Ελληνικό Μετρό ΑΕ”, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELLA- ALSTOM προχώρησε την εκσκαφή για 150 μέτρα κατά παράβαση της μελέτης, την ίδια ώρα που καθημερινά δύο βάρδιες εργαζομένων κατεβαίνουν στη σήραγγα και εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές».

Με την ερώτηση του ο κ. Κατσώτης ζήτησε να απαντηθεί:

  • Ποια προβλήματα ασφάλειας και ποιοι συγκεκριμένοι κίνδυνοι δημιουργούνται από τη μη συμμόρφωση με τη μελέτη εφαρμογής, για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων που απασχολούνται στο εργοτάξιο του ΓΝΑ και ποια για όσους χρησιμοποιούν τις οδικές αρτηρίες, τα νοσοκομεία και τις υπόλοιπες κτιριακές εγκαταστάσεις που βρίσκονται εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής και αν έχουν καταγραφεί αυτοί οι κίνδυνοι από τις αρμόδιες ελεγκτικές κρατικές υπηρεσίες;
  • Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση, ώστε να υποχρεώσει τον ανάδοχο για όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις και διορθωτικές ενέργειες και εργασίες στο τμήμα της σήραγγας, όπου διαπιστώνονται προβλήματα ασφάλειας, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος για τους εργαζόμενους στη γραμμή 4 του Μετρό και για όσους κινούνται στη ζώνη επιρροής της εκσκαφής, ώστε να συνεχιστούν οι εργασίες με ασφάλεια, χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή για τους εργαζόμενους σε αυτή;

Από την πλευρά της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ Α.Ε. – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A. πηγές σημειώνουν πως η διάνοιξη βοηθητικής σήραγγας 186 μ. η οποία ενώνει την κύρια σήραγγα του μετρό με τον επίσταθμο που κατασκευάζεται στο Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες του έργου, κατασκευάζεται επακριβώς και σωστά στη θέση που έχει υποδειχθεί από τις μελέτες αυτές και βέβαια θα παραμείνει ακριβώς στην ίδια θέση που σήμερα κατασκευάζεται για την εξυπηρέτηση της λειτουργίας του έργου.

Επίσης όπως υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές η κατασκευή της βοηθητικής αυτής σήραγγας γίνεται σε δύο φάσεις, λόγω της μεγάλης διατομής της: Κατά την αρχική φάση διανοίγεται το πρώτο επίπεδο της σήραγγας, και κατά την επόμενη φάση διανοίγεται το δεύτερο επίπεδο, σε μεγαλύτερο βάθος, οπότε η κατασκευή ολοκληρώνεται. Σημειώνουν δε πως προέκυψε διαφορετική προσέγγιση στη διαδικασία του έργου με την Ελληνικό Μετρό και πως δεν τίθεται κάποιο ζήτημα ασφαλείας.

Στο σημείο της υπό κατασκευής σήραγγα μετέβη εχθές ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα