Fais Group: Ένας κλασικός εμπορικός όμιλος αποκτά ξανά παρουσία στο ΧΑ

Διαβάζεται σε 4'
Fais Group: Ένας κλασικός εμπορικός όμιλος αποκτά ξανά παρουσία στο ΧΑ
SOOC

Μετά από μια περίοδο χτισίματος του νέου χαρτοφυλακίου σημάτων και επενδύσεων που την τελευταία τριετία έφτασαν στα 30 εκατ.ευρώ, η οικογένεια Φάις επιχειρεί νέα είσοδο στο ΧΑ. Το αποτύπωμα σε ένδυση, υπόδηση, αθλητικά και καλλυντικά.

‘Ένα είδος από μόνος του είναι πλέον ο όμιλος Fais Group που διενεργεί από σήμερα δημόσια εγγραφή για την εισαγωγή των μετοχών του στο ΧΑ, καθώς στην παρούσα φάση  δεν υπάρχει άμεσα συγκρίσιμη ομοειδής εταιρεία αυτού του τύπου που να εκπροσωπείται στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά.

Το γεγονός μάλιστα επισημάνθηκε χθες κατά την ενημερωτική εκδήλωση προς τους δημοσιογράφους και από τους αναδόχους και συμβούλους έκδοσης, οι οποίοι εκτιμούν ότι ο όμιλος εισέρχεται στην αγορά με «ταπεινή» αποτίμηση εξ αυτού του λόγου. Η άντληση κεφαλαίων για την εταιρεία υπολογίζεται δε στα 55 εκατ.ευρώ, που θα εξυπηρετήσουν μείωση δανεισμού, εξαγορές μειοψηφικών ποσοστών σε θυγατρικές αλλά και την εμπορική ανάπτυξη.

Στο παρελθόν όταν ο όμιλος είχε παρουσία μέσω της Elmec Sport στο ΧΑ υπήρχαν αντίστοιχες – μικρές και μεσαίες – επιχειρήσεις χονδρικής και λιανικής ένδυσης και καλλυντικών (Connection, Ridenco, Fashion Box κτλ), οι οποίες είτε πτώχευσαν είτε ακολούθησαν μια διαφορετική πορεία εξέλιξης των εργασιών τους. Ο όμιλος με βασικό μέτοχο την οικογένεια Φάις ωστόσο έχει επιδείξει αντοχές επί 45 έτη δημιουργώντας σχήματα, άλλοτε εντός και άλλοτε εκτός χρηματιστηριακής αγοράς που δραστηριοποιούνται στην επώνυμη ένδυση και υπόδηση, στα αθλητικά είδη (ειδίκευση και στο τέννις και τα μηχανήματα γυμναστηρίου) αλλά και σε ακίνητα εμπορικής χρήσης. Προσφάτως δε επαναβεβαίωσε μια παλιά σχέση αντιπροσωπείας με την Harley Davindson αναλαμβάνοντας εκ νέου την αντιπροσωπεία της. Στον τομέα των ακινήτων, εκτός από το ξενοδοχείο στη Σαντορίνη, ο όμιλος ελέγχει το εμπορικό κέντρο One Sanolica στη Θεσσαλονίκη αλλά και τη Στοά Μοδιάνο (μέσω σύμβασης παραχώρησης).

Για το 2024 ο όμιλος αναμένει κύκλο εργασιών της τάξης των 200 εκατ.ευρώ και κερδών EBITDA της τάξης των 40 εκατ.ευρώ. Ο γενικός διευθυντής του ομίλου κ. Χασδάι Καπόν περιέγραψε τόσο το σημερινό αποτύπωμα των εμπορικών και επενδυτικών δραστηριοτήτων του ομίλου όσο και τις προοπτικές του με βάση το σημερινό business plan. Τόσο ο ίδιος, όσο και ο βασικός μέτοχος του ομίλου κ. Σάμι Φάις αναφέρθηκαν στις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης τόσο της ελληνικής αγοράς ένδυσης και καλλυντικών όσο και στις προοπτικές επέκτασης στις αγορές ενδιαφέροντος (Κύπρος, Ρουμανία, Βουλγαρία και εσχάτως Τσεχία και Σλοβενία). Στο περιθώριο της εκδήλωσης δε ο κ. Φάις εκτίμησε πως υπάρχουν σημαντικά περιθώρια νέων στρατηγικών συνεργασιών και συμβάσεων αντιπροσώπευσης στη «ρηχή» ελληνική αγορά, δεδομένου ότι οι πολυεθνικοί όμιλοι επιλέγουν να μην ασχοληθούν με την εγχώρια χονδρική διανομή, αναθέτοντας σε αξιόπιστους εγχώριους παίκτες την ανάπτυξη σημάτων.

Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος έχει παρουσία στο luxury μέρος της αγοράς μέσω της αντιπροσωπείας της Ferragamo, TOD’s κ.α., ελέγχει τα δίκτυα Καλογήρου και Χαραλάς, έχει τις αντιπροσωπείες της Levi’s, UGG, DrMartins, ενώ στα αθλητικά έχει παρουσία μέσω της Puma, της Under Armour και της New Era, πέρα από τα σήματα για τένις και sport gym. Διαθέτει επίσης σημαντική παρουσία στην αγορά καλλυντικών μέσω της Κiko Milano.

Σημειώνεται δε πως αγορά αιχμής καθώς εκτιμάτε ότι θα έχει την υψηλότερη οργανική ανάπτυξη (πέραν των επεκτάσεων) και «παραγωγικότερη» κερδοφορία (μικτό περιθώριο κέρδους 67%, περιθώριο EBITDA 25%) αναδεικνύεται αυτή των καλλυντικών μέσω του brand Kiko Milano. Εξαιτίας δε της ανάπτυξης του συγκεκριμένου κλάδου και στο εξωτερικό προβλέπεται οι πωλήσεις εκτός Ελλάδας να ανέλθουν στο 22% το 2028 από 17% που αντιστοιχούν σήμερα στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών.

Σε ότι αφορά το αναπτυξιακό σκέλος σημειώνεται ότι ο όμιλος έχει αναλάβει τη δέσμευση και σκοπεύει να λειτουργήσει έως το 2027, 10 νέα καταστήματα KIKO MILANO (σε Τσεχία και Σλοβακία), 1 κατάστημα MICHAEL KORS στην Ελλάδα) και 6 καταστήματα LEVI’S (σε Ελλάδα και Κύπρο) βάσει των σχετικών συμβάσεων. Επιπλέον, ο όμιλος έχει αναλάβει τη δέσμευση να αναπτύξει σταδιακά έως το 2030, επιπλέον 9 καταστήματα KIKO MILANO σε Βουλγαρία, Κύπρο και Ρουμανία. Επιπλέον, ο όμιλος αναμένεται να επιδιώξει την περαιτέρω επέκταση του δικτύου του με το άνοιγμα επιπλέον 20 καταστημάτων στην Ελλάδα και στις λοιπές χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα