“Μάννα Τσατσαρωνάκης”:  Το παξιμάδι, το “σνάκ” και και το “φλερτ” με τους 30ρηδες

Διαβάζεται σε 5'
“Μάννα Τσατσαρωνάκης”:  Το παξιμάδι, το “σνάκ” και και το “φλερτ” με τους 30ρηδες

Η διοίκηση της εταιρείας προσπαθεί με σταθερά βήμα και όχημα την καινοτομία να ανανεώσει την ηλικιακή βάση των πελατών της, τονίζοντας ότι στόχος είναι οι καταναλωτές κάτω των 30 ετών, όπου, βέβαια, και το σνακ έχει ανταπόκριση.

Νέες αγορές στο εξωτερικό, αλλά και στήριξη της ηγετικής της παρουσίας στην εγχώρια αγορά, με ανάπτυξη ποιοτικών νέων προϊόντων, με αναφορά σε νέους ηλικιακά καταναλωτές περιλαμβάνει το πλάνο ανάπτυξης της αρτοποιίας “Μάννα Τστσαρωνάκη”, που ήδη φέτος, στο πρώτο τρίμηνο, καταγράφει διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων, όπως τόνισε, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Ελένη Τσατσαρωνάκη, σε εκδήλωση για δημοσιογράφους την Τετάρτη (26/3).

Στο πλαίσιο αυτό το ‘Μάννα’ που  έμαθε στον κόσμο τη κρητικό παξιμάδι, εστιάζει στην ανάπτυξη  “λειτουργικών” τροφίμων, δηλαδή, προσιτών στην τιμή και θρεπτικών στη δομή. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως η εταιρεία έχει, παρά τις δυσκολίες, περιορίσει σε μηδενικά επίπεδα τις ανατιμήσεις των προϊόντων της, παρά τις ανατιμήσεις των πρώτων υλών και το υπέρμετρα αυξημένο ενεργειακό κόστος.

Σε αναζήτηση νέων καταναλωτών

Στο  φόντο αυτό η διοίκηση της εταιρείας προσπαθεί με σταθερά βήμα και όχημα την καινοτομία να ανανεώσει την ηλικιακή βάση των πελατών της. “Η πώληση είναι σαν το χωράφι που σπέρνεις και βλέπεις ανταπόκριση στη συνέχεια” ανέφερε η Ελένη Τσατσαρωνάκη τονίζοντας ότι στόχος είναι οι καταναλωτές κάτω των 30 ετών, όπου, βέβαια, και το σνακ έχει ανταπόκριση.

Σε σχέση με τα κανάλια διάθεσης των σνακ, η στόχευση είναι η επιπλέον ανάπτυξη μικρή λιανική. “Εκεί είμαστε και με δαγκωτό και με άλλα προϊόντα αλλά θέλουμε να αυξηθεί η ανάπτυξη” τόνισε.“Με συσκευασία, καινοτόμα προϊόντα κοιτάμε για μικρή λιανική” συμπλήρωσε.

Στροφή στη φυσική διατροφή

“Στο ράφι θα βλέπετε τη σωστή τιμή που ανταποκρίνεται στο προϊόν. Άλλωστε ο καταναλωτής τιμωρεί όσους παραπλανούν, Εμάς αυτό δεν μας επηρεάζει γιατί σεβόμαστε τον καταναλωτή” ανέφερε Ελένη Τσατσαρωνάκη. Μάλιστα, όπως τόνισε η Χρύσα Σαπουντζή, επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ της εταιρείας οι καταναλωτές έχουν συνδέσει τα προϊόντα «Μάννα» με ποιότητα και εμπιστοσύνη. Παρατηρείται δε τα τελευταία χρόνια μία τάση για βελτίωση των διατροφικών συνηθειών των Ελλήνων και τα προϊόντα «Μάννα» φαίνεται να δίνουν λύσει για πολλούς καταναλωτές που «ψάχνονται».

Οι φυσικές πρώτες ύλες, όπως πχ το παρθένο κρητικό ελαιόλαδο που χρησιμοποιεί η εταιρεία ικανοποιεί και τους πλέον απαιτητικούς καταναλωτές, ενώ η εταιρεία έχει μπει δυναμικά πια και στο χώρο των σνακ (10% του τζίρου) με το «δαγκωτό» που έχει πρωτότυπες γεύσεις, τρούφα, πιπεριά κλπ.

Οι πυλώνες ανάπτυξης

Η Ελένη Τσατσαρωνάκη επιμένει πάντως πως οι πυλώνες ανάπτυξης της εταιρείας παρά τη μεγάλη της επιτυχία παραμένουν διαχρονικά οι ίδιες. Δηλαδή:

Οι αρχές και οι αξίες της οικογενειακής αυτής επιχείρησης, η σταθερή ποιότητα των προϊόντων με προσήλωση στην παράδοση, αλλά και έμφαση στην καινοτομία.” Οι άνθρωποι μας δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό. Οι καταναλωτές δεν μας εγκατέλειψαν όλα αυτά τα 50 60 χρόνια που είμαστε δίπλα τους, γιατί τους φροντίζουμε τους σεβόμαστε. Έτσι δουλεύουμε” τόνισε η Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Νέο εργοστάσιο

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία ανακοίνωσε ότι μεγαλώνει καθώς ολοκληρώνει μία σπουδαία επένδυση στο νέο της εργοστάσιο στην Αθήνα. «Με τη λειτουργία του εργοστασίου στις Αχαρνές θα μπούμε σε έναν ωκεανό ανάπτυξης» τόνισε η Ελένη Τσατσαρωνάκη.

Η επισκευή του έχει κοστίσει μέχρι σήμερα 3,2 εκατ. ευρώ, ενώ όταν ολοκληρωθεί πλήρως η ανακατασκευή του, η επένδυση θα αγγίξει τα 7 εκατ. ευρώ συνολικά.

Όπως είναι φυσικό, το νέο εργοστάσιο και οι αποθηκευτικοί χώροι, που μέχρι το Μάιο θα ενεργοποιηθούν, θα δώσουν νέα ώθηση στην εταιρεία, με μεγαλύτερη παραγωγή και φυσικά μεγαλύτερες δυνατότητες για εξαγωγές. Επιπλέον, η νέα υποδομή θα διασφαλίζει οικονομίες κλίμακας, ειδικά στην παραγωγή και διακίνηση συγκεκριμένων κωδικών, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους, ανά μονάδα προϊόντος.

Η πορεία

Να σημειωθεί ότι το 2024 η εταιρεία είχε αύξηση στις πωλήσεις κοντά στο 3% ενώ το 2025 έχει ξεκινήσει πολύ δυναμικά και αγγίζει το +15% σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που αφορούν το α’ τρίμηνο. Ιδιαίτερα δυναμική είναι η πορεία των σνακ, όπου και τα περιθώρια είναι πιο μεγάλα. “Η αγορά των είναι τεράστια.  Δεν αφορά μόνο το παξιμάδι, Με το “δαγκωτό” φέραμε καινοτομία και κάναμε τον καταναλωτή να μας σκεφτεί ως επιλογή σνάκινγκ” ανέφερε η Ελένη Τσατσαρωνάκη και σημείωσε ότι το σνάκ “δαγκωτό” αποτελεί, τώρα, έχοντας κλείσει ένα χρόνο παρουσίας στα ράφια, το 11% των πωλήσεων. Παράλληλα σε σχέση με τους καινοτόμους κωδικούς, όπως τα “μίνι λαδιού” υπάρχει σημαντική ανάπτυξη.

Να σημειωθεί ότι στα σούπερ μάρκετ είναι το 80% του τζίρου με τη μικρή λιανική να αντιπροσωπεύει το 10%, ενώ η HORECA καταλαμβάνει ένα άλλο 10 τοις εκατό.  Ήδη, στο σούπερ μάρκετ κυκλοφορούν  50 κωδικοί, αλλά με βάση τη διοίκηση εκτιμάται ότι το χαρτοφυλάκιο προϊόντων θα αυξηθεί εντός διετίας.

Πάντως, με βάση τη διοίκηση, το “Μάννα” είναι η πρώτη δύναμη στον κλάδο παξιμαδιού. Όπως αναφέρθηκε με 30% είναι στην πρώτη θέση με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας να είναι στη δεύτερη θέση με 28%. Στην τρίτη θέση με 10% είναι τα προϊόντα Krispies Παπαδοπουλου και ακολουθεί ο “Παξαμάς” της Καραμολέγκος με 9%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι προϊόντα ΠΓΕ στον κλάδο καταλαμβάνουν μόλις το 5%. “Οι επιλογές του καταναλωτή έχουν αλλάξει. Από αυτό το 5%, το 90%το πουλάμε εμείς” ανέφερε η κα Ελένη Τσατσαρωνάκη για τους κωδικούς που συνεχίζουν και θα συνεχίζουν να παράγονται στην Κρήτη και δη στον Πλάτανο Κισσάμου.

Όσο για τις εξαγωγές, τα τελευταία χρόνια κινούνται στα όρια του 7 – 10% του τζίρου της εταιρείας και ο στόχος της τριετίας είναι να τριπλασιαστεί αυτό το ποσοστό. Η κα Ελένη Τσατσαρωνάκη έσπευσε πάντως να σημειώσει πως η εταιρεία διατηρεί σε προτεραιότητα τον Έλληνα καταναλωτή και θέλει να παραμείνει πρώτη στην ελληνική αγορά και παράλληλα να ανεβάσει και τις εξαγωγές της.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα