Αλιμος: Αντιδράσεις κατοίκων για το σχέδιο ανέγερσης νέου δημαρχείου στη θέση παιδικού σταθμού

Αλιμος: Αντιδράσεις κατοίκων για το σχέδιο ανέγερσης νέου δημαρχείου στη θέση παιδικού σταθμού
Παιδικός σταθμός στην Ιαπωνία iStock

Γιατί αντιδρούν οι κάτοικοι του Αλίμου στο σχέδιο του Δημάρχου για ανέγερση του νέου δημαρχείου εκεί που βρίσκεται ο 5ος παιδικός σταθμός και τι απαντά ο Δήμαρχος. Η ανταπάντηση των πολιτών.

Τη διαμαρτυρία τους για το γεγονός ότι ο Δήμος Αλίμου σκοπεύει να κατασκευάσει το νέο δημαρχείο της πόλης εκεί που βρίσκεται σήμερα ο 5ος παιδικός σταθμός εξέφρασαν με επιστολή τους κάτοικοι της περιοχής.

Ο Δήμαρχος Αλίμου απάντησε αναλυτικά κάνοντας λόγο για “ψευδείς ισχυρισμούς” αλλά οι κάτοικοι επανήλθαν με εξίσου αναλυτικά απάντηση καλώντας το δήμαρχο να αποφασίσει δημοτικό συμβούλιο ειδικά γι’ αυτό το θέμα.

Η πρώτη επιστολή κατοίκων

Με την πρόσφατη απόφαση του Δήµου Αλίµου κατασκευής του νέου Δηµαρχείου σε ακίνητο επί των οδών Θουκυδίδου και Υψηλάντου, διαµαρτυρόµαστε εντόνως για το έγκληµα που θα συντελεστεί.

Ως γνωστό έως σήµερα λειτουργεί στο παραπάνω χώρο επί του οποίου ο Δήµος σκοπεύει να εγκαταστήσει το νέο Δηµαρχείο ο 5ος Παιδικός Σταθµός. Υπόψη ότι ο Παιδικός Σταθµός αυτός από τους παλαιότερους στον Αλιµο αποτελούσε για χρόνια πρότυπο χώρο λειτουργίας Παιδικού Σταθµού µε άνετες αίθουσες και εγκαταστάσεις και σηµαντικό υπαίθριο χώρο αύλησης και απασχόλησης τον νηπίων.

Είναι ανεξήγητη η εµµονή της Δηµοτικής Αρχής να χωροθετήσει το νέο Δηµαρχείο στον ανωτέρω χώρο, καταστρέφοντας έναν αξιόλογο Παιδικό Σταθµό µεγάλης δυναµικότητας και συγχρόνως να δηµιουργήσει κυκλοφοριακά προβλήµατα και µεγάλη συµφόρεση στην περιοχή, που βασικά αποτελεί περιοχή κατοικίας, λόγω στενότητας των δρόµων γύρωθε.

Επιπλέον µε τον χαρακτηρισµό της εκατέρωθεν περιοχής της οδού Θουκυδίδου ως πολεοδοµικό κέντρο (µε το πρόσφατο υπό έγκριση ΓΠΣ χρήση απαραίτητη για τη εγκατάσταση και λειτουργία του Δηµαρχείου) θα επιβαρύνει ως χρήση και θα δυσκολεύσει περαιτέρω εξυπηρέτηση των κατοίκων.

Επιπλέον απορούµε γιατί δεν κατασκευάζεται το νέο Δηµαρχείο στο Ο.Τ. 340 επί της οδού Καρυάτιδων που αποτελούσε διαχρονική επιλογή όλων των Δηµοτικών Αρχών, διαχρονικά δε έχει ορισθεί και εγκριθεί από όλα τα έως σήµερα εγκεκριµένα Γ.Π.Σ , ακόµη δε προσφέρεται χωροταξικά λόγω της άνετης πρόσβασης (δίπλα σε κεντρικό οδικό άξονα του Δήµου την Λεωφόρο Καλαµακίου) της αραιοκατοικηµένης δόµησης, αλλά και του µεγάλου µεγέθους του οικοπέδου.

Η θέση της Δηµοτικής Αρχής ότι δεν έχει χρήµατα για την απαλλοτρίωση του οικοπέδου στερείται σοβαρότητας, όταν για την λειτουργία του 5ου Π.Σ. και την στέγαση των παιδιών σε άλλους µισθωµένους χώρους, αλλά και το κόστος αλλαγής χρήσης και µετατροπής του παλαιού Δηµαρχείου σε Παιδικό Σταθµό (σύµφωνα µε τους ισχυρισµούς του Δηµάρχου), θα υπερβεί το κόστος αγοράς του οικοπέδου µε δεδοµένο ότι το παλαιό Δηµαρχείο (τετραώροφη οικοδοµή απαιτεί ριζική αναδιάρθρωση των χώρων µε υψηλό κόστος ανακαίνισης). Συγχρόνως το παλαιό δηµαρχείο έχει ελάχιστο ως µηδενικό αύλειο χώρο µε συνέπεια να µην συνιστάται και να προσφέρεται για την στέγαση Παιδικού Σταθµού.

Είναι απαράδεκτο ότι την µελέτη των Περιβαλλοντικών επιπτώσεων, σιωπηρά χωρίς δηµόσια διαβούλευση, χωρίς να κοινοποιήσει ούτε καν στους δηµοτικούς Συµβούλους, µε υπέρ επείγουσα και έκτακτη δια περιφοράς διαδικασία πέρασε από το Δηµοτικό Συµβούλιο, ώστε ουδείς να αντιληφθεί και να τοποθετηθεί στις αποφάσεις της Δηµοτικής αρχής.

Αλλά και σε επιθυµία της Δηµοτικής αρχής να µην χρησιµοποιήσει το Ο.Τ. 340, θα µπορούσε εναλλακτικά µετά την πρόσφατη παραχώρηση χώρων στο πρώην αεροδρόµιο του Ελληνικού, µελλοντικά να στεγάσει το νέο δηµαρχείο σε κάποιον από τους παραχωρηµένους χώρους, ώστε να λύσει το θέµα της οµαδοποίησης των διοικητικών υπηρεσιών του Δήµου που επικαλείται η Δηµοτική αρχή.

Για τους λόγους αυτούς ΖΗΤΟΥΜΕ:

  • 1. Να µην κατεδαφιστεί ο 5ος Παιδικός Σταθµός.
  • 2. Να βρεθεί τρόπος χρηµατοδότησης προς απαλλοτρίωση του οικοπέδου στο Ο.Τ. 340.
  • 3. Να µην επιβαρυνθεί η ποιότητα ζωής των γύρω κατοίκων από την επιβάρυνση της κινητικότητας προς τις υπηρεσίες του δήµου, λόγω της στενότητας των οδών της περιοχής, της πυκνότητας των κατοικιών.
  • 4. Να αποφευχθεί η τεράστια δαπάνη πλέον των 12.000.000€ σε ένα µη λειτουργικό δηµαρχείο από άποψη χωροθέτησης.
  • 5. Να προωθηθεί εναλλακτικά η χωροθέτηση σε ακίνητο που έχει ήδη παραχωρηθεί από την Ελληνικό Α.Ε. στον χώρο του πρώην Αεροδροµίου.
  • 6. Να πραγµατοποιηθεί ειδική συνεδρίαση του Δηµοτικού Συµβουλίου ώστε να συζητηθούν τα παραπάνω θέµατα.

Με εκτίµηση

Οι κάτοικοι Αλίµου

H απάντηση του Δημάρχου Αλίμου

Απάντηση στο κείμενο που μοιράστηκε χθες σε όλο το Καλαμάκι, έδωσε σήμερα ο Ανδρέας Κονδύλης.

Με μία ανάρτησή του με τη μακέτα του νέου Δημαρχείου που θα ανεγερθεί στην οδό Θουκυδίδου (εκεί που είναι σήμερα οι Παιδικοί Σταθμοί), ο Δήμαρχος απαντά σε οκτώ πολύ βασικά σημεία.

Η ανάρτηση:

Σε έναν χρόνο από σήμερα έχουμε Δημοτικές Εκλογές και, δυστυχώς, η αντιπολίτευση άρχισε ξανά τις γνωστές τακτικές της λάσπης και της συκοφαντίας, τις οποίες ζήσαμε έντονα και την προεκλογική περίοδο του 2019. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να ακυρώσουν, ή έστω να συκοφαντήσουν, κάθε θετική πρωτοβουλία και κάθε έργο που κάνει η Δημοτική Αρχή.

Έτσι, με ανώνυμο κείμενο αυτή τη φορά, το οποίο μοιράστηκε ταυτόχρονα σε όλο το Καλαμάκι το βράδυ της Κυριακής 30.10.2022 από άγνωστα άτομα που έλεγαν στους κατοίκους ότι «τους το έδωσε ο Δήμος για να το μοιράσουν» (!), στελέχη της αντιπολίτευσης (κρυμμένα ανέντιμα πίσω από το αόριστο ψευδώνυμο «κάτοικοι του Αλίμου») επιχειρούν να παραπληροφορήσουν τους πολίτες και να τους στρέψουν εναντίον της Δημοτικής Αρχής, συκοφαντώντας και πάλι ένα μεγάλο έργο πνοής, που με πολύ κόπο δρομολόγησε ο Δήμος μας: το νέο Δημαρχείο Αλίμου, που θα ανεγερθεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Δήμου, στη συμβολή των οδών Θουκυδίδου και Υψηλάντου (εκεί όπου σήμερα βρίσκεται ο Ε’ Παιδικός Σταθμός).

Για την αποκατάσταση της αλήθειας, αλλά και για να αντιληφθεί κάθε πολίτης του Αλίμου πόσο θρασύτατα και αδίστακτα λειτουργεί μερίδα της αντιπολίτευσης στην πόλη μας, σας παραθέτουμε συνοπτικά τους ψευδείς ισχυρισμούς τους, με την αντίστοιχη απάντηση-αποκατάσταση της αλήθειας:

1ον Ισχυρίζονται ότι το νέο Δημαρχείο θα προκαλέσει «επιβάρυνση» στην περιοχή.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ: το νέο Δημαρχείο θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Θουκυδίδου και Υψηλάντου. Το σημερινό Δημαρχείο βρίσκεται στην ίδια ακριβώς περιοχή, στην οδό Αριστοτέλους 53 (απόσταση 200 μέτρων). Ως εκ τούτου, καμία διαφορετική επιβάρυνση στην περιοχή δεν θα υπάρξει σε σχέση με σήμερα, από τη μετακόμιση του Δημαρχείου κατά 200 μέτρα.

2ον Ισχυρίζονται ότι με το νέο Δημαρχείο θα υπάρχει πρόβλημα στάθμευσης.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ: αντιθέτως, με το νέο Δημαρχείο θα επιλυθεί το πρόβλημα στάθμευσης που σήμερα υφίσταται. Το νέο Δημαρχείο θα διαθέτει 3 υπόγειους ορόφους πάρκινγκ, συνολικής δυναμικότητας άνω των 100 οχημάτων. Απεναντίας, το σημερινό Δημαρχείο (που λειτουργεί στην ίδια ακριβώς περιοχή) δεν διαθέτει καθόλου θέσεις στάθμευσης, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται οι πολίτες που προσέρχονται να εξυπηρετηθούν αλλά και οι κάτοικοι όλης της περιοχής. Με το νέο Δημαρχείο το πρόβλημα στάθμευσης ΕΠΙΛΥΕΤΑΙ. Συνεπώς, το νέο Δημαρχείο αναβαθμίζει την περιοχή και λύνει τα σημερινά προβλήματα κυκλοφορίας και στάθμευσης.

3ον Ισχυρίζονται ότι θα κατεδαφιστεί ο Ε’ Παιδικός Σταθμός και η περιοχή δεν θα έχει παιδικό σταθμό.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ: ο Ε’ Παιδικός Σταθμός θα μεταφερθεί στο σημερινό Δημαρχείο Αλίμου (οδός Αριστοτέλους 53), το οποίο θα μετατραπεί στον μεγαλύτερο Παιδικό Σταθμό της πόλης μας! Συνεπώς, όχι μόνο συνεχίζει να υπάρχει ο Ε’ Παιδικός Σταθμός, αλλά αναβαθμίζεται, καθώς μετακομίζει σε μεγαλύτερο ακίνητο, πιο άνετο και με μεγαλύτερη δυναμικότητα υποδοχής παιδιών!

4ον Ισχυρίζονται ότι το νέο Δημαρχείο Αλίμου θα κοστίσει άνω των 12.000.000 €.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ: το νέο Δημαρχείο Αλίμου θα κοστίσει 7.800.000 € και το σύνολο του κόστους θα καλυφθεί από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του Υπουργείου Εσωτερικών. Πιθανόν οι συντάκτες του ανυπόγραφου κειμένου να αθροίζουν στο κόστος του νέου Δημαρχείου Αλίμου και το κόστος του νέου Κλειστού Γηπέδου Αλίμου, που επίσης θα ανεγείρει ο Δήμος μας με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» (3.600.000 €). Και τα δύο μαζί έργα ανέρχονται στο ποσό των 11.400.000 €.

5ον Ισχυρίζονται ότι στο νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Γ.Π.Σ.) η οδός Θουκυδίδου χαρακτηρίζεται «πολεοδομικό κέντρο», ώστε να μπορέσει να ανεγερθεί το νέο Δημαρχείο.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ: πρόκειται για αυθαίρετη συσχέτιση δύο παντελώς άσχετων ζητημάτων. Καμία απολύτως σχέση δεν έχει το νέο Γ.Π.Σ. του Δήμου μας, το οποίο είναι στο τελικό στάδιο της έγκρισής του έπειτα από 15 έτη προσπάθειας (κάτι που αποτελεί επιτυχία της σημερινής Δημοτικής Αρχής) με την ανέγερση του νέου Δημαρχείου. Δεν απαιτείται ο χαρακτηρισμός «πολεοδομικό κέντρο» σε μια περιοχή για να επιτραπεί η ανέγερση Δημαρχείου. Άλλωστε στην ίδια περιοχή βρίσκεται ήδη και το σημερινό Δημαρχείο, χωρίς να πρόκειται για «πολεοδομικό κέντρο». Ο χαρακτηρισμός «πολεοδομικό κέντρο» έχει να κάνει με τις εμπορικές χρήσεις στην οδό Θουκυδίδου και τη στήριξη της τοπικής αγοράς και είναι παντελώς άσχετος με το νέο Δημαρχείο. Οι ανώνυμοι συντάκτες της επιστολής σκόπιμα παραπληροφορούν.

6ον Ισχυρίζονται ότι το νέο Δημαρχείο μπορεί να κατασκευαστεί στο Οικοδομικό Τετράγωνο 340 (οδός Καρυατίδων).

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ: το Ο.Τ. 340 ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ στον Δήμο Αλίμου, συνεπώς πρέπει ο Δήμος να το αγοράσει, δαπανώντας αρκετά εκατομμύρια ευρώ (τα οποία δεν διαθέτει). Η ίδια η διαδικασία της απαλλοτρίωσης (ακόμα και αν ο Δήμος διέθετε εκατομμύρια ευρώ για να πληρώσει τον χώρο), απαιτεί πάρα πολλά χρόνια για να ολοκληρωθεί. Συνεπώς η πρόταση για το Ο.Τ. 340 είναι ασύμφορη, καθώς:

– ο Δήμος μας θα έπρεπε να καταβάλει αρκετά εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσει το Ο.Τ. 340, ενώ ήδη διαθέτει ιδιόκτητο οικόπεδο για τον ίδιο σκοπό,

– ο Δήμος μας θα έχανε την επιχορήγηση από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του Υπουργείου Εσωτερικών, αφού προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση έργου από το Υπουργείο είναι ο Δήμος να διαθέτει ήδη ΙΔΙΟΚΤΗΤΟ οικόπεδο.

Συνεπώς, πρακτικά η πρόταση για το Ο.Τ. 340 σημαίνει ότι η πόλη μας θα μείνει χωρίς σύγχρονο Δημαρχείο, την ώρα που οι ανάγκες για τη σωστή οργάνωση των δημοτικών Υπηρεσιών και την εξυπηρέτηση των πολιτών είναι πιεστικές και άμεσες.

7ον Ισχυρίζονται ότι το νέο Δημαρχείο θα μπορούσε να κατασκευαστεί στους χώρους που ο Δήμος μας απέκτησε πρόσφατα μέσα στο πρώην Αεροδρόμιο.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ: οι χώροι που απέκτησε ο Δήμος μας μέσα στο αεροδρόμιο έχουν συγκεκριμένη χρήση (σχολείο, χώροι άθλησης, παιδικός σταθμός κ.λπ.) και ΔΕΝ επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν για την ανέγερση Δημαρχείου.

8ον Ισχυρίζονται ότι ο Ε’ Παδικός Σταθμός δεν πρέπει να κατεδαφιστεί.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ: το κτήριο του Ε’ Παιδικού Σταθμού είναι πολύ παλαιό (σχεδόν 60 ετών) και πλέον έχει αρχίσει να παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα λόγω παλαιότητας. Ήδη το 2020 αναγκαστήκαμε να κατεδαφίσουμε τμήμα του κτηρίου (χώρος υποδοχής), καθώς το τσιμέντο παρουσίαζε ρωγμές και είχε αποκολληθεί τμήμα του. Συνεπώς, ανεξάρτητα από την ανέγερση του νέου Δημαρχείου, το συγκεκριμένο κτήριο θα έπρεπε σύντομα να κατεδαφιστεί, ούτως ή άλλως. Οι ίδιοι οι ανώνυμοι συντάκτες του κειμένου αναγνωρίζουν ότι ο Ε’ Παιδικός Σταθμός είναι «από τους παλαιότερους στον Άλιμο», παρόλη την παλαιότητά του όμως, ζητάνε να μην κατεδαφιστεί το κτήριο! Αλήθεια, μπορούν να εγγυηθούν για την ασφάλεια και την καταλληλότητα του παλαιότατου κτηρίου; Ή αν, ο μη γένοιτο, γινόταν ένα ατύχημα, θα έσπευδαν πρώτοι-πρώτοι να κατηγορήσουν την Δημοτική Αρχή, ότι «λειτουργεί Παιδικό Σταθμό σε παλαιότατο κτήριο»; Ανεύθυνη και, κυριολεκτικά, επικίνδυνη συμπεριφορά!

Συμπερασματικά:

– Το νέο Δημαρχείο Αλίμου θα αποτελέσει σοβαρή αναβάθμιση, τόσο για την περιοχή όπου ήδη σήμερα βρίσκεται και λειτουργεί, όσο και για το σύνολο των πολιτών που θα εξυπηρετεί, και μάλιστα με οικονομίες κλίμακας, σε ένα σύγχρονο κτήριο με μηδενικό ενεργειακό αποτύπωμα!

– Αποτελεί ένα μεγάλο έργο πνοής, εξ ολοκλήρου χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» του Υπουργείου Εσωτερικών με ποσό 7.800.000 €, το οποίο κατάφερε να εξασφαλίσει η Δημοτική μας Αρχή, έπειτα από συστηματικές και κοπιαστικές προσπάθειες.

– Το έργο θα πραγματοποιηθεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Δήμου, χωρίς να χρειαστεί να δαπανήσει ο Δήμος εκατομμύρια ευρώ για να αποκτήσει καινούριο οικόπεδο.

– Ταυτόχρονα, ο Ε’ Παιδικός Σταθμός θα αναβαθμιστεί θεαματικά, καθώς θα μετακομίσει στο σημερινό Δημαρχείο, που θα μετατραπεί στον μεγαλύτερο Παιδικό Σταθμό της περιοχής μας, με δυνατότητα να φιλοξενεί ακόμα περισσότερα βρέφη και νήπια. Τη δυναμικότητα αυτού του Παιδικού Σταθμού θα ξεπεράσει μόνο ο νέος Παιδικός Σταθμός, που επίσης δρομολογεί η Δημοτική μας Αρχή, στην περιοχή του Άνω Καλαμακίου, και ο οποίος θα έχει δυναμικότητα 252 παιδιών.

Μπροστά σε αυτή την σημαντική πρόοδο για την πόλη μας και για τους κατοίκους της, η αντιπολίτευση στέκεται για άλλη μία φορά μικρόψυχα, ανέντιμα και επιζήμια για τον τόπο: διακινεί ανώνυμα έντυπα χωρίς υπογραφή, γεμάτα με ψέματα και παραπληροφόρηση, προκειμένου να συκοφαντήσει το έργο και να αναστατώσει την κοινωνία. Πραγματικά, πολύ κρίμα…

Η ανταπάντηση των κατοίκων

Σε απάντηση των ισχυρισμών του Δημάρχου ως προς το κείμενο αντίρρησης της κατεδάφισης του 5ου Παιδικού Σταθμού και της ανέγερσης νέου Δημαρχείου στον ίδιο χώρο:

Κατ’ αρχάς ισχυρίζεται ότι είμαστε στελέχη της αντιπολίτευσης

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι εξ υμών δεν έχουμε αποκτήσει κομματική ταυτότητα και δεν ανήκουμε ή συμμετέχουμε σε διαδικασίες δημοτικών παρατάξεων, πολύ δε περισσότερο δεν ανήκουμε ως σύνολο σε αυτές που ανήκουν στην αντιπολίτευση, ενώ παράλληλα, δεν παρουσιάζουμε καμία ομοιογένεια ως προς τις πολιτικές μας πεποιθήσεις διότι αυτό που μας ενώνει στο κείμενο που συντάξαμε ή υπογράψαμε, δεν έχει κομματικό ή παραταξιακό χαρακτήρα και δεν στρέφεται εναντίον κάποιας παράταξης ή προσώπου. Αφορά μόνο στον 5ο παιδικό σταθμό και την αλλαγή χρήσης του χώρου σε νέο Δημαρχείο.

Κατά τα λοιπά, παραλείποντας αναφορές περί δήθεν «αποκατάστασης της αλήθειας» και απαντώντας επί της ουσίας:

1ον αναφέρεται ότι το νέο Δημαρχείο δεν θα επιφέρει νέα επιβάρυνση στην περιοχή

Η αλήθεια είναι ότι το υφιστάμενο δημαρχείο βρίσκεται σε οδό με πολύ μικρότερη κίνηση οχημάτων διότι δεν επιβαρύνεται με διαμπερή κυκλοφορία ενώ δεν υπάρχουν επιβαρυντικές εγκατεστημένες χρήσεις πλην αυτής του Δημαρχείου. Η οδός Θουκυδίδου, στο τμήμα της από Λεωφ. Καλαμακίου μέχρι την οδό Αγίου Δημητρίου, εξυπηρετεί την κυκλοφορία εξόδου του Δήμου προς τις Λεωφ. Βουλιαγμένης και Ποσειδώνος δια της Λεωφ. Αλίμου καθώς επίσης και 2 Δημοτικά σχολεία συν ένα Νηπιαγωγείο, το ΙΚΑ Αλίμου και το ίδρυμα «Άγιος Ανδρέας» και με πλάτος οδοστρώματος μικρότερο των 6μ. ενώ υπάρχουν διασταυρώσεις όπου τα οχήματα χρησιμοποιούν «νόμιμα» χώρο του πεζοδρομίου, με κίνδυνο των πεζών και με διαμορφώσεις «καταβιβασμού» κρασπέδων, για να πραγματοποιήσουν στροφές λόγω έλλειψης πλάτους διότι το πλάτος της οδού δεν επαρκεί, όπως συμβαίνει στη διασταύρωση Μεγίστης και Θουκυδίδου, 50 μόλις μέτρα πριν την είσοδο του 5ου παιδικού σταθμού, εκεί δηλαδή που σχεδιάζεται η είσοδος του νέου Δημαρχείου από την οποία μάλιστα προβλέπεται η εξυπηρέτηση εισόδου – εξόδου χώρου στάθμευσης εκατό (100!!) θέσεων. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι τα κυκλοφοριακά δεδομένα της ήδη κορεσμένης και ακατάλληλης λόγω περιορισμένου πλάτους, οδού θα καταστούν αφόρητα από τη γεωμετρική και πραγματική αδυναμία της να ανταποκριθεί στην επιπρόσθετη νέα χρήση.

2ον αναφέρεται ότι θα επιλυθεί το σημερινό πρόβλημα κυκλοφορίας και στάθμευσης της περιοχής

Η αλήθεια είναι ότι η συγκεκριμένη θέση ουδεμία σχέση ή σύνδεση έχει με την οδό Αριστοτέλους που λειτουργεί το δημαρχείο από δεκαετιών. Ουδείς κάτοικος την μίας περιοχής σταθμεύει στην άλλη επομένως κανένα πρόβλημα της οδού Θουκυδίδου δεν πρόκειται να βελτιωθεί με τη μεταφορά του Δημαρχείου, τουναντίον όπως ήδη αναφέρθηκε, θα βρεθεί σε πλήρη αδυναμία εξυπηρέτησης ακόμα και της εισόδου εξόδου από τον νέο μεγάλο χώρο στάθμευσης ο οποίος σημειώνεται ιδιαίτερα ότι οφείλει να διαμορφώσει και κατάλληλες ευρείες εισόδους και εξόδους οχημάτων επί της οδού οι οποίες θα διακόπτουν την ήδη δυσχερή διέλευση οχημάτων με μεγάλη συχνότητα.

3ον αναφέρεται ότι ο Ε παιδικός σταθμός θα μεταφερθεί στο σημερινό δημαρχείο το οποίο θα μετατραπεί στο μεγαλύτερο παιδικό σταθμό της πόλης μας.

Η αλήθεια είναι ότι πράγματι θα μετατραπεί στον μεγαλύτερο από άποψη δομημένης επιφάνειας, παιδικό σταθμό της πόλης μας, ταυτόχρονα όμως θα αποτελεί και το μοναδικό παιδικό σταθμό με μηδενικό χώρο αυλής αφού ο υφιστάμενος παιδικός σταθμός έχει κτιριακή κάλυψη κάτω από 40% του οικοπέδου με διαμορφωμένο αύλειο χώρο περίπου 1000 τ.μ. με κατασκευασμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις για προαυλισμό και δραστηριότητες νηπίων με ταυτόχρονη σημαντική υψηλή φυσική φύτευση ενώ το υφιστάμενο δημαρχείο είναι ένα τυπικό κτίριο διοίκησης με κάλυψη περίπου 70-80% το οποίο στερείται πλήρως του οποιουδήποτε εξωτερικού χώρου κατάλληλου για προαυλισμό νηπίων, ο δε στενός χώρος που χρησιμοποιείται για υπαίθρια στάθμευση πέραν από ακατάλληλος να διαμορφωθεί σε χρήση κήπου νηπίων, θα συνεχίσει υποχρεωτικά να λειτουργεί υποχρεωτικά ως τέτοιος για την κάλυψη αναγκών στάθμευσης των οχημάτων του παιδικού σταθμού.

Σίγουρο είναι ότι ακόμα και αν καταφέρει να λάβει σχετικής άδειας λειτουργίας παιδικού σταθμού μετά από εκτεταμένες και ιδιαίτερα δαπανηρές μεταρρυθμίσεις, ουδέποτε ως αστικό κτίριο διοίκησης χωρίς αύλειο χώρο, θα μπορέσει να ανταποκριθεί ούτε κατ’ ελάχιστον στις πραγματικές ανάγκες μικρών παιδιών που δεν μπορούν, ούτε και είναι ορθό κατά οποιαδήποτε παιδαγωγική θεώρηση. να φιλοξενηθούν σε «παιδικούς σταθμούς-διαμερίσματα ορόφων»

4ον αναφέρεται ότι το νέο Δημαρχείο θα κοστίσει 7,800,000 € και το σύνολο του κόστους θα καλυφθεί από το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχει παρουσιασθεί επίσημα καμία οριστική μελέτη με τεύχη δημοπράτησης, άρα το όποιο κόστος είναι ενδεικτικό, κατά κύριο λόγο., Παράλληλα είναι απολύτως αβέβαιο διότι είναι γνωστό ότι ακόμα και έργα που ξεκίνησαν με συγκεκριμένη χρηματοδότηση, διακόπηκαν ή μελετήθηκαν εκ νέου λόγω ευρύτατων μεταβολών κόστους τιμής μονάδος υλικών και εργασιών κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν παρουσιασθεί σήμερα μια οριστική μελέτη με τεύχη δημοπράτησης, η οποία δεν υφίσταται εξ΄ όσων γνωρίζουμε, δεν θα είναι σε θέση να προϋπολογίσει με ασφάλεια ένα έργο με ελάχιστο ορίζοντα εκτέλεσης τα 2 έτη, μη συμπεριλαμβανομένης της διαγωνιστικής διαδικασίας η οποία δεν αναμένεται να καταλήξει σε συμβασιοποίηση του αντικειμένου σε χρονικό διάστημα μικρότερο του ενός έτους. Η ρευστή κατάσταση στο κόστος κατασκευής είναι άλλωστε, απ΄όσο γνωρίζουμε, και ο λόγος που δεν έχει περαιωθεί ούτε η μελέτη – δημοπράτηση του νέου κλειστού γηπέδου του Δήμου μας.

5ον αναφέρεται ότι το νέο ΓΠΣ ουδεμία σχέση έχει με την κατασκευή δημαρχείου στην οδό Θουκυδίδου και Υψηλάντου ενώ δεν απαιτείται ο χαρακτηρισμός «πολεοδομικό κέντρο» σε μια περιοχή για να επιτραπεί η ανέγερση Δημαρχείου.

Η αλήθεια είναι ότι με βάση το Π.Δ. 59/2018 περί χρήσεων γης, προβλέπεται η ειδική χρήση «διοίκηση τοπικής κλίμακας» εντός της γενικής χρήσης «Γενική Κατοικία». Παρόλα αυτά η χρήση Δημαρχείου δεν συμπεριλαμβάνεται στο όρο «διοίκηση τοπικής κλίμακας» διότι δεν αφορά στην εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης Πολεοδομικής ενότητας στην οποία εγκαθίσταται (όπως π.χ. ένα ΚΕΠ ή ένα κτίριο περιορισμένης εξυπηρέτησης όπως τα μικρά τοπικά παραρτήματα ΔΟΥ) αλλά αφορά στην κεντρική εξυπηρέτηση όλων των κατοίκων του Δήμου ανεξαιρέτως. Ο ρόλος ενός κεντρικού Δημαρχείου περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων διοικητικών υπηρεσιών ενός ΟΤΑ, συμπεριλαμβανομένης της στέγασης της πολιτικής διοίκησής του και δεν αποτελεί περιορισμένη δομή ειδικού σκοπού εξυπηρέτησης για λόγους εγγύτητας. Για το λόγο αυτό άλλωστε η ειδική χρήση «διοίκησης» έχει παραμείνει αποκλειστικά εντός του πλαισίου της γενικής χρήσης «Πολεοδομικό κέντρο» η οποία, θεωρητικά, φέρει όλα τα χαρακτηριστικά (οδικό δίκτυο, υποδομές) για να την υποστηρίξει.

Πέραν αυτών όμως, και επειδή έγινε αναφορά περί μη εξάρτησης του Δημαρχείου από το ΓΠΣ, να υπενθυμίζουμε εδώ ότι τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια κατά κανόνα, υποχρεωτικά και με βάση το νόμο και συγκεκριμένα σταθερότυπα (ΦΕΚ 285 Δ΄2004) καθορίζουν ρητά τόσο τις θέσεις όσο και την έκταση των κτιρίων σε επιφάνεια τόσο για τους χώρους παιδικών σταθμών όσο και για τα Δημαρχεία. Η χωροθέτηση αυτή δεν αποτελεί ελαστική επιλογή αλλά νομοθετημένη υποχρέωση της μελέτης, άλλως ελέγχεται για σοβαρή πλημμέλεια και παράβαση νόμου. Συνεπώς και η μελέτη αναθεώρησης ΓΠΣ Αλίμου, έχει ακριβώς τις ίδιες υποχρεώσεις και πράγματι χωροθετεί τις χρήσεις αυτές.

Η αναλυτική και τόσο χρονοβόρα αυτή επιστημονική μελέτη λοιπόν, όπως έχει ήδη εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, άρα και τη Δημοτική Αρχή, μετά από 15 χρόνια, συνεχίζει αδιάληπτα μέχρι και σήμερα να εμφανίζει το σύμβολο του Δημαρχείου επί της οδού Αριστοτέλους όπου και βρίσκεται, χωροθετεί το νέο Δημαρχείο στο Ο.Τ. 340 στα Αμπελάκια, εκεί δηλαδή που έχει χωροθετηθεί από τη δεκαετία του 1980 μέχρι και σήμερα ενώ παράλληλα εμφανίζει μέχρι και σήμερα στην ίδια θέση που βρίσκεται και λειτουργεί, τον 5ο παιδικό σταθμό στο Ο.Τ. 132 επί της οδού Θουκυδίδου και στο ακίνητο που μελετάται η τοποθέτηση του νέου Δημαρχείου.

Όλες οι ανωτέρω θέσεις είναι αδιαμφισβήτητες με χρώματα και σύμβολα στην εγκεκριμένη πρόταση αναθεώρησης ΓΠΣ. Αλήθεια επίσης είναι ότι η ήδη προσφάτως εγκεκριμένη από το Δημοτικό Συμβούλιο πρόταση, παρέλειψε παντελώς να συμπεριλάβει τόσο σημαντικές αλλαγές χωροθετήσεων βασικότατων δομών παρά τη φροντίδα εκπόνησης, ελέγχου και περαίωσής της από τη Δημοτική Αρχή. Ούτε όμως και το Δημοτικό Συμβούλιο, που έχει ενεργήσει με άλλες αποφάσεις του για την κατασκευή του νέου Δημαρχείου, φαίνεται να ζήτησε τις αλλαγές αυτές προ της έγκρισης της πρότασης.

Ως αποτέλεσμα, το βασικότερο πολεοδομικό διάταγμα του Δήμου μας, το οποίο θα ισχύσει για δεκαετίες, πρέπει να θεωρηθεί πλημμελές και λανθασμένο ως προς τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις αφού δεν ακολουθεί τον πολιτικό σχεδιασμό της ίδιας της διοίκησης που το ενέκρινε. Άλλως πρέπει να θεωρηθεί ότι εκφράζει πλήρως τη βούληση της Δημοτικής αρχής ερχόμενο ευθέως σε αντίθεση με όσα η ίδια και ο Δήμαρχος έχουν πράξει για την κατεδάφιση του 5ου παιδικού σταθμού και τη μεταφορά του νέου Δημαρχείου στην οδό Θουκιδίδου. Αλήθεια λοιπόν είναι ότι δεν μπορούν να ισχύουν όλα ταυτόχρονα ούτε είναι κατανοητή η επιλογή που οδηγεί σε διοικητικές αποφάσεις με έντονες αντιφάσεις.

6ον αναφέρεται ότι το Ο.Τ.340 δεν ανήκει στο Δήμο Αλίμου ενώ η διαδικασία απαλλοτρίωσης, πέραν του υψηλού ανταλλάγματος, θα διαρκέσει για πολλά χρόνια.

Η αλήθεια είναι ότι το συγκεκριμένο ακίνητο έχει χαρακτηρισθεί ως χώρος ανέγερσης δημαρχείου και πολιτιστικού κέντρου πάνω από 40 χρόνια πριν τόσο από το ισχύον ρυμοτομικό σχέδιο όσο και από το ισχύον σήμερα Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Μάλιστα ο χώρος έχει μειωθεί κατόπιν άρσης απαλλοτριώσεων με ευθύνη του Δήμου ο οποίος δεν φρόντισε να κινήσει διαδικασίες και να καταβάλει το τίμημα σε συγκεκριμένους ιδιοκτήτες.

Παρά ταύτα ο χώρος είναι αρκετός και σημαντικά μεγαλύτερος από αυτόν του 5ου παιδικού σταθμού που σημαίνει ότι μπορεί να δομηθεί ένα πολύ χαμηλότερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον κτίριο χωρίς να στερείται χώρων επιφανείας της στέγασης των υπηρεσιών ή του χώρου στάθμευσης ο οποίος μπορεί να εκτείνεται σε ένα υπόγειο, έχοντας την ίδια χωρητικότητα με αυτό των 3ων ορόφων που μελετώνται στη θέση της Θουκυδίδου και Υψηλάντου, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη μεγάλη μείωση του κόστους κατασκευής. Ταυτόχρονα, λόγω της ήδη μειωμένης επιφάνειάς του, αλλά και της θέσης του όπου δεν επιτρέπονται πολυόροφα κτίρια, μπορεί να αποκτηθεί με διάθεση χαμηλότερου κεφαλαίου.

Αλήθεια επίσης είναι ότι η παρούσα Δημοτική αρχή δεν μπορεί σήμερα, μετά από οκτώ χρόνια διοίκησης, να επικαλείται λόγους ταχύτητας διαδικασιών τις οποίες αρκούσε να έχει ξεκινήσει στα μισά της ευρύτατης μέχρι σήμερα θητείας της, και να έχει ήδη αποκτήσει σήμερα το χώρο με αποκλειστικά δικές της ενέργειες. Επομένως και επειδή δεν υπάρχει κάποια επικαλούμενη άμεση επιτακτική ανάγκη μεταστέγασης του Δημαρχείου ή λόγοι ανωτέρας βίας, υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος ο οποίος, σε περίπτωση επίσπευσης, θα επιτρέψει την απόκτηση του χώρου και τη δόμηση του κτιρίου εντός της επόμενης δημαρχιακής θητείας.

7ον αναφέρεται ότι οι χώροι που απέκτησε ο Δήμος μας μέσα στο αεροδρόμιο έχουν συγκεκριμένη χρήση.

Η αλήθεια είναι ότι πράγματι οι χώροι έχουν παραχωρηθεί κατά ιδιοκτησία στο Δήμο Αλίμου, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, κατόπιν προτάσεων του για εγκατάσταση συγκεκριμένης χρήσης στον κάθε ένα από αυτούς παρόλα αυτά οι χρήσεις αυτές δεν είναι αμετάβλητες και μπορούν να τροποποιηθούν μετά από σχετικό αιτιολογημένο αίτημα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορεί να εγκριθεί αλλαγή της χρήσης ενός χώρου, αυτή να γίνει αποδεκτή με σχετική τροποποίηση των όρων παραχώρησης και να αποκτήσει ο Δήμος, αδαπάνως, την έκταση που απαιτείται για τη χρήση του νέου Δημαρχείου.

8ον αναφέρεται επικινδυνότητα του κτιρίου του 5ου παιδικού σταθμού λόγω παλαιότητας.

Η αλήθεια είναι ότι ο 5ος παιδικός σταθμός εξυπηρετεί νήπια τουλάχιστον με πληρότητα της δυναμικότητας του αν όχι με υπέρβαση αυτής, τα τελευταία 8 χρόνια της παρούσας διοίκησης, χωρίς ουδέποτε να τεθεί παρόμοιο θέμα, τουλάχιστον στους γονείς που εμπιστεύονταν τα παιδιά τους σε αυτόν. Συνεπώς, αβίαστα προκύπτει ότι πληρούσε όλες τις προδιαγραφές ασφάλειας τόσο ως προς την κτιριακή του υποδομή όσο και προς τις ειδικές απαιτήσεις της αδειοδότησής του.

Αλήθεια επίσης είναι ότι δεν είναι το μοναδικό παλαιό σχολικό κτίριο και προκαλεί τουλάχιστον ερωτηματικά η αποσπασματική εκτίμηση περί επικινδυνότητας του και μάλιστα μόνο στο συγκεκριμένο χρόνο. Παράλληλα θα πρέπει να γίνει υπενθύμιση ότι το παλαιό κτίριο του Δημαρχείου στην οδό Αριστοτέλους, που πρόκειται να στεγάσει τον παιδικό σταθμό, είναι ακόμα παλαιότερο και όπως όλα τα παρόμοια ή παλαιότερα κτίρια του Δήμου μας, συντηρείται κανονικά και θεωρείται ασφαλές από τη Δημοτική Αρχή, όπως ακριβώς θεωρείτο ασφαλές μέχρι σήμερα και το κτίριο του 5ου παιδικού σταθμού για το οποίο έχουμε την πεποίθηση ότι έχαιρε της ίδιας φροντίδας.

Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν προέκυψαν πρόσφατες ζημιές χωρίς την ευθύνη της υπηρεσίας αφού η Δημοτική αρχή δεν μπορεί να δώσει την «εγγύηση για την ασφάλεια και την καταλληλόλητα του παλαιότατου κτιρίου», η κατεδάφιση και δόμηση ενός νέου ισόγειου ή διώροφου κτιρίου σε αντικατάστασή του και μάλιστα με την κάλυψη στο 40% της έκτασης, είναι κάτι που δεν απαιτεί μεγάλο κόστος λόγω του όγκου και της φύσης του, συγκριτικά με πολυόροφα κτίρια άλλων χρήσεων και σίγουρα δεν αποτελεί επαρκή λόγο για τη δόμηση Δημαρχείου στον ίδιο χώρο, γεγονός εντελώς άσχετο με το υφιστάμενο κτίριο με αποτέλεσμα η αναφορά στην κατάστασή του να καταγράφεται μάλλον ως προσχηματική.

Τέλος, οι χαρακτηρισμοί «αποκατάσταση της αλήθειας», «θρασύτατα και αδίστακτα λειτουργεί» και «ψευδείς ισχυρισμοί» δεν αρμόζουν σε όποιον καταλαμβάνει το μεγαλύτερο δημοτικό αξίωμα, ιδίως όταν εκφράζονται έναντι των διοικουμένων δημοτών-πολιτών, όταν αυτοί έχουν αντίθετη άποψη απέναντι σε συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές και μάλιστα όταν αυτή η άποψη δεν περιέχει καμία προσωπική ή πολιτική αιχμή στο πρόσωπο του Δημάρχου ο οποίος, με τη σειρά του, οφείλει να ακούει και να τοποθετείται κατ’ αρχάς με ψυχραιμία, ευγένεια και σεβασμό στην αντίθετη άποψη, ανεξαρτήτως του περιεχομένου και των επιχειρημάτων της απάντησής του.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα