Η ακτινογραφία των πωλήσεων της Jumbo και τα “καμπανάκια”

Η ακτινογραφία των πωλήσεων της Jumbo και τα “καμπανάκια”
Jumbo intime

Επιδόσεις πάνω από το μέσο όρο του ευρύτερου λιανεμπορίου εμφανίζει η αλυσίδα για τους εννέα μήνες μιας χρονιάς μεγάλων προκλήσεων. Η σταθερότητα στην Ελλάδα και τα σημάδια κόπωσης στη Ρουμανία.

Επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης των πωλήσεων του στο γ’ τρίμηνο της χρονιάς εμφανίζει ο λιανεμπορικός όμιλος Jumbo, διατηρώντας ωστόσο εντυπωσιακές επιδόσεις σε σχέση με το ευρύτερο λιανεμπόριο.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία στο εννεάμηνο της χρονιάς οι πωλήσεις της αλυσίδας σε ενοποιημένη βάση κινήθηκαν ανοδικά κατά 11%, όταν στο εξάμηνο της χρονιάς ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων ήταν 12,82%.

Στην Ελλάδα, ο όμιλος στο εννεάμηνο εμφάνισε αυξημένες πωλήσεις κατά 15% έναντι +21% στο εξάμηνο της χρήσης. Τον Σεπτέμβριο του 2022- δηλαδή κατά την περίοδο έναρξης της σχολικής χρονιάς, όπου ο όμιλος πραγματοποιεί το 10% του ετήσιου τζίρου του- η αύξηση πωλήσεων στην Ελλάδα άγγιξε το 8%.

Η θυγατρική της Κύπρου, αν και μικρή σε συμμετοχή στον ενοποιημένο τζίρο της Jumbo εξαιτίας του μεγέθους της, παρουσίασε στο εννεάμηνο αυξημένες πωλήσεις κατά 23% (έναντι +25% στο εξάμηνο του 2022 και άρα διατηρώντας το momentum), ενώ μόνο το μήνα Σεπτέμβριο οι πωλήσεις της αλυσίδας αυξήθηκαν κατά 19% έναντι του περυσινού αντίστοιχου μήνα.

Στη Βουλγαρία, υπήρξε βελτίωση πωλήσεων στο γ’ τρίμηνο καθώς οι πωλήσεις του δικτύου Jumbo κατέγραψαν αύξηση κατά 3% στο εννεάμηνο έναντι οριακής πτώσης κατά 0,3% στο α’ εξάμηνο, προφανώς λόγω της θετικής επίδρασης του Σεπτεμβρίου του 2022, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 11% έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα.

Στη Ρουμανία, την αγορά με τη δεύτερη μεγαλύτερη βαρύτητα για τον όμιλο Jumbo, η πτώση πωλήσεων στο εννεάμηνο περιορίστηκε στο 1,5%, από 7% που ήταν στο α’ εξάμηνο της χρονιάς ενώ ο Σεπτέμβριος του 2022 ήταν πτωτικός κατά 2% φέτος.

Προφανώς, οι επιδόσεις του α’ εξαμήνου του 2022 συγκρίθηκαν με τις επιδόσεις του α’ εξάμηνου του 2021, όπου επικρατούσαν ακόμη συνθήκες περιορισμού πρόσβασης στο λιανεμπόριο λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας. Ευλόγως, η σύγκριση του γ΄ τριμήνου του 2022 με εκείνο του 2021 αποτελεί ορθότερη απεικόνιση καθώς οι αγορές είχαν μεταβεί σε περιβάλλον κανονικότητας. Ωστόσο, η επιβράδυνση πωλήσεων κατά τους τουριστικούς μήνες στην Ελλάδα, αλλά κυρίως το «καμπανάκι» από τη μειωμένη κατανάλωση στη Ρουμανία, αποτελούν ενδείξεις που μένει να αποσαφηνιστούν για τη σημασία τους στα επόμενα τρίμηνα. Πάντως παράγοντες της αγοράς με δραστηριοποίηση στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης και των Βαλκανίων, επισημαίνουν ότι η βαριά κρίση που σκιάζει φέτος την Ευρώπη, ήδη έχει κάνει αισθητή την παρουσία της όσον αφορά την κατανάλωση στις παραπάνω χώρες.

Πέραν των πωλήσεων, έως τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς η Jumbo κατάφερε να διατηρήσει ανεπηρέαστο το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της (32,71% από 32,90% στο α’ εξάμηνο του 2021) παρά τη μεγάλη κοστολογική πίεση σε μεταφορικά και ανατιμήσεις προϊόντων από τους βασικούς προμηθευτές της, προκειμένου να προστατέψει τόσο την κερδοφορία της όσο και τις τιμές στο «ράφι», καθώς μια ανεξέλεγκτη ανατίμηση, θα «λάβωνε» το βασικό της προσδιορισμό, ως μια αλυσίδα με προσιτές τιμές.

Η διοίκηση του ομίλου με επικεφαλής τον Α. Βακκάκη έχει ενημερώσει ότι μετατοπίζει τον όγκο των παραγγελιών της από την Ασία προς δυσμάς, σε μια αναλογία 70%-30% προκειμένου να μειώσει το κόστος μεταφοράς αλλά και να αποφύγει τη συναλλαγματική επίπτωση από τη σχέση ευρώ – δολαρίου. Σημειώνεται ότι οι αγορές από τα ασιατικά εργοστάσια γίνονται σε δολάρια, ενώ το ευρώ έχει βρεθεί και κάτω από το 1 δολάριο φέτος, γεγονός που βαραίνει τις εισαγωγικές επιχειρήσεις όπως η Jumbo.

Παρόλα αυτά, η εταιρεία η οποία διαθέτει τεράστια ταμειακή ρευστότητα (άνω των 400 εκατ.ευρώ) συνεχίζει κανονικά τις επενδύσεις για τη χρήση 2022-2023 και ετοιμάζεται να εισέλθει στο πιο εμπορικό τρίμηνο της χρονιάς, όπου παραδοσιακά παράγει το 28% του ετήσιου τζίρου της.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα