Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι 4 ταινίες που δεν πρέπει για κανένα λόγο να χάσεις

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Οι 4 ταινίες που δεν πρέπει για κανένα λόγο να χάσεις

Το News24/7 διαλέγει 4 τίτλους που δεν πρέπει να χάσεις στους φετινούς φανταστικούς κόσμους του φετινού Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Το 63ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο να αποκαλύψει το πλήρες πρόγραμμά του για την φετινή διοργάνωση, που θα γίνει 3-13 Νοεμβρίου.

Ήδη όσα γνωρίζουμε μας ιντριγκάρουν: Η έναρξη του φετινού φεστιβάλ θα γίνει με το ακραία πολυαναμενόμενο “The Fabelmans”, δηλαδή την ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ με έμπνευση τους γονείς του, η οποία εμφανίζεται αυτή τη στιγμή ως το απόλυτο οσκαρικό φαβορί.

Ενώ για κλείσιμο, σε πιο φεστιβαλικά λημέρια, θα δούμε το “Corsage” με την πάντα φοβερή Βίκι Κριπς (“Αόρατη Κλωστή”, “Old”) στο ρόλο της αυτοκράτειρας της Αυστρίας.

Ακόμα, γνωρίζουμε πως το φεστιβάλ θα τιμήσει την επέτειο του θανάτου του Θόδωρου Αγγελόπουλο με ένα συναρπαστικό multimedia αφιέρωμα που θα περιλαμβάνει δύο εκθέσεις που θα συνδέουν το ξεκίνημα με το τέλος του έργου του, ένα ντοκιμαντέρ, μια δίγλωσση έκδοση αλλά και μια καθολικά προσβάσιμη προβολή της εμβληματικής “Αναπαράστασης”.

Καθώς περιμένουμε όλες τις λεπτομέρειες του υπόλοιπου προγράμματος, το News24/7 εξασφάλισε και παρουσιάζει αποκλειστικά 4 τίτλους του συχνά παραγνωρισμένου χώρου της φαντασίας και του σινεμά αγωνίας, που αξίζει να αναζητήσεις στο φετινό φεστιβάλ.

Λόλα / Lola

Τι θα γινόταν αν το “Space Oddity” του Ντέιβιντ Μπόουι μπορούσε να ακουστεί το 1941; Αυτό είναι ένα από τα πολλά ερωτήματα που θέτει η Λόλα – μια ταινία αντιπροσωπευτική της προσήλωσης του είδους της επιστημονικής φαντασίας στην τεχνολογία, στις «υποσχέσεις» της για αιώνια ευδαιμονία, αλλά και στις καταστροφικές της συνέπειες. Με καθηλωτικές ασπρόμαυρες εικόνες και πλάνα γυρισμένα σε φιλμ 16mm που αναδύουν μια αύρα «αυθεντικότητας», η ταινία ξεδιπλώνεται σ’ έναν παράλληλο χωροχρόνο.

Εκεί δύο αδερφές εφευρίσκουν ένα μηχάνημα που φέρνει στις συχνότητες του οικιακού ραδιοφώνου εκπομπές από το μέλλον – του δίνουν μάλιστα το γυναικείο όνομα Λόλα, σαν να επρόκειτο για την καλύτερή τους φίλη. Όταν όμως ξεσπά ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, η ηθική συγκρούεται με την ευθύνη, καθώς οι δύο αδερφές καλούνται να αποφασίσουν πώς θα αξιοποιήσουν αυτή τη γνώση – που, όπως ξέρουμε, είναι η απόλυτη μορφή εξουσίας.

Μπλέιζ / Blaze

Μια νεαρή έφηβη ονόματι Μπλέιζ (που σημαίνει λάμψη) είναι η μόνη μάρτυρας μιας βίαιης επίθεσης σε γυναίκα. Αυτή η εμπειρία την άφησε σε κατάσταση κατατονικού σοκ και δυσκολεύεται να καταλάβει τι ακριβώς είδε με τα μάτια της. Έτσι αποσύρεται σε φανταστικούς κόσμους, όπου ο λαμπερός μαγικός δράκος που είχε για φίλο στην παιδική της ηλικία τής επιτρέπει να ενεργοποιήσει την οργή της – και εν τέλει να αναγεννηθεί. Και ενώ εγκαταλείπει την παιδικότητά της μια για πάντα, μπορεί επιτέλους να προχωρήσει μπροστά, δίχως φόβο. Μια μοναδική υβριδική ταινία με στοιχεία ειδικών εφέ, ρεαλισμού, κουκλοθεάτρου και animation, και παράλληλα μια ωδή στο γυναικείο θάρρος κι ένα εγκώμιο στη δύναμη της φαντασίας.

«Είναι μια ταινία για τη βία εναντίον των γυναικών», εξηγεί η σκηνοθέτης Ντελ Κάθριν Μπάρτον . «Μια ιστορία που εξερευνά τους περίπλοκους τρόπους με τους οποίους ένας φαινομενικά προνομιακός πρώτος κόσμος συνεχίζει να αποτυγχάνει να προστατεύσει και να στηρίξει γυναίκες όλων των ηλικιών. Η επιθυμία μου ως γυναίκα να πω μια ιστορία βιασμού ως γυναικεία εμπειρία είναι μια ζωτική πρόθεση. Επιπλέον, η ταινία γιορτάζει την ριζοσπαστική ενέργεια της φαντασίας ως μια μορφή προσωπικής διαμαρτυρίας».

Απίστευτο κι όμως αληθινό / Incredible But True

Ο Αλέν και η Μαρί μετακομίζουν σε ένα ήσυχο προάστιο. Στα έγκατα του νέου τους σπιτιού, βαθιά στο κελάρι, ένα μυστηριώδες τούνελ θα ανατρέψει τη ζωή τους. Αυτή η μοναδική, ιδιοσυγκρασιακή, απολαυστική κωμωδία αποκαλύπτει τις αναρίθμητες εκπλήξεις που κρύβονται στους πιο αδιάφορους χώρους εγκλεισμού, μέσα από ένα εξωφρενικό ταξίδι στο χρόνο. Με την υπογραφή του Κουέντιν Ντυπιέ, του πιο θεοπάλαβου και αναρχικού σκηνοθέτη αυτή τη στιγμή στο ευρωπαϊκό σινεμά (“Σαγόνια”, “Λάστιχο”).

Κακές γλώσσες / Speak No Evil

Κατά τη διάρκεια των διακοπών της στην Τοσκάνη, μια οικογένεια από τη Δανία πιάνει φιλίες με μια οικογένεια Ολλανδών. Μερικούς μήνες αργότερα, οι Ολλανδοί προσκαλούν το ζευγάρι στη χώρα τους, κι έτσι οι Δανοί αποφασίζουν να τους επισκεφτούν το Σαββατοκύριακο. Ωστόσο, σύντομα η χαρά της αντάμωσης δίνει τη θέση της στις παρεξηγήσεις. Τα πράγματα σταδιακά ξεφεύγουν από τον έλεγχο, καθώς οι Ολλανδοί φανερώνουν το πραγματικό τους πρόσωπο. Μια ταινία που διατυπώνει μια ανελέητη κριτική στην κοινωνία της Δύσης και στον σύγχρονο προνομιούχο λευκό, ενώ παράλληλα συνιστά μια μοναδική ποιητική και εικαστική εμπειρία, «μεγαλύτερη από τη ζωή». Μια ταινία τόσο τρομακτική, όσο και σημαντική.

«Νομίζω πως ζούμε σε μια κοινωνία όπου είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε τους εαυτούς μας σε μια απόπειρα να συμπεριφερόμαστε “σωστά”. Για μένα, ο μοντέρνος δυτικός άνθρωπος έχει ραφινάρει τον εαυτό του μέχρι θανάτου», λέει ο σκηνοθέτης Κρίστιαν Τάφντρουπ. «Ίσως είναι επειδή, στις προστατευόμενες και εξελιγμένες μας κοινωνίες, έχουμε μάθει να κάνουμε όλα τα σωστά πράγματα και να συμπεριφερόμαστε τόσο σωστά, που δεν ξέρουμε τι να κάνουμε όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με σκοτεινές δυνάμεις; Ζούμε σε μια εποχή όπου το κακό δε μπορεί να υπάρξει, οπότε το καταπιέζουμε τόσο πολύ που τελικά το θέλουμε. Μας ελκύει αυτό που φοβόμαστε».

To 63o φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θα διεξαχθεί 3-13 Νοεμβρίου.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα