Σούπερ μάρκετ: Μειώνονται οι προσφορές στο ράφι

Σούπερ μάρκετ: Μειώνονται οι προσφορές στο ράφι
Σούπερ μάρκετ istock

Οριακή έστω αύξηση τζίρου εμφάνισαν στο οκτάμηνο του 2022 τα σούπερ μάρκετ, η οποία ωστόσο αποδίδεται στις ανατιμήσεις, καθώς ο όγκος πωλήσεων βαίνει μειούμενος.

Την ώρα που η «σύσταση» του υπουργείου Ανάπτυξης αφορά στη δημιουργία ενός καλαθιού 50 προϊόντων με συγκρατημένες τιμές από τα σούπερ μάρκετ, στην πραγματική αγορά αποδεικνύεται ότι οι προσφορές εκ μέρους της βιομηχανίας και του λιανεμπορίου υποχωρούν.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI για το οκτάμηνο του 2022 διαπιστώνεται περιορισμός των προσφορών, καθώς αυτές μειώθηκαν κατά 1,4 μονάδες στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών, 1 μονάδα στα τρόφιμα, 2,1 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 3,3 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι.

Αυτός ήταν ίσως και ο βασικός λόγος για τη μετακίνηση καταναλωτών από τα επώνυμα προϊόντα στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το μερίδιο των οποίων, -εξαιρουμένης της Lidl- αυξήθηκε κατά 11,26% στο 15,9%, -δηλαδή σε εποχές 2011 που ήταν στο 16,1%-, από 14,8% που ήταν το 2021. Σημειώνεται πάντως πως η τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται με υψηλότερο ρυθμό από τα επώνυμα, τουλάχιστον σύμφωνα με τις τελευταίες μετρήσεις.

Συνολικά στο οκτάμηνο του 2022 η κατανάλωση στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε οριακά στα 5,4 δις. ευρώ από 5,23 δις. ευρώ που ήταν το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου του 2021, επίδοση που ωστόσο σχετίζεται με τον πληθωρισμό και τις ανατιμήσεις καθώς ο όγκος πωλήσεων υποχωρεί. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε αξία στα προϊόντα σταθερού κωδικού (εξαιρούνται τα επί ζυγίω) σημείωσαν αύξηση 3% σε επίπεδο οκταμήνου, υποχώρησαν 1,6% σε όγκο και ανατιμήθηκαν κατά 4,7%. Στα προϊόντα οικιακής χρήσης, οι πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν κατά 6,3% στο οκτάμηνο ή 10% από τις αρχές του 2021, ενώ οι πωλήσεις της σε αξία μειώθηκαν μόλις 0,8% φέτος. Σωρευτικές απώλειες σε όγκο 11,7% από τις αρχές του 2021 καταγράφει η κατηγορία προϊόντων προσωπικής φροντίδας, όταν οι πωλήσεις σε αξία της κατηγορίας αυξήθηκαν το οκτάμηνο 1,6%. Απώλειες καταγράφει και η κατηγορία των τροφίμων καθώς οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν 3,8% στο οκτάμηνο ενώ σε επίπεδο όγκου κινήθηκαν πτωτικά κατά -0,9%.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα